Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI v Paříži 2006

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Jednou z nejobletovanějších novinek letošní Paříže se stala nová generace stylového hot-hatche, nazvaného prostě MINI.

Stávající generace si užívá fenomenálních prodejních úspěchů; zpočátku riskantní projekt se změnil ve velmi výnosný byznys a o nástupci je už dloho rozhodnuto. Protože kromě špičkové techniky má lví podíl na úspěchu MINI i expresivní design, nepřišly žádné velké změny designu. Hlavní požadavky zněly: Vyšší výkon, minimální spotřeba paliva, více radosti z jízdy a přitom nižší emise.

Nové MINI splnilo zadání na jedničku. Ač se od pohledu změnilo jen minimálně, použitá technika je zcela nová. Je o něco delší a širší, dostalo zcela nové zážehové motory DOHC Valvetronic a standardně šestistupňovou převodovku, alternativně samočinnou. Základní One dostane nově čtrnáctistovku 70 kW, později i malý turbodiesel zatím neznámých parametrů, Cooper nyní nabídne 88 kW, Cooper S 128 kW. Nejsilnější motor dostal přeplňování turbodmychadlem místo kompresoru a převodovku s dvojitou synchronizací prvních dvou stupňů.

Podvozek nabízí opět vpředu McPherson se stejně dlouhými hnacími hřídeli, víceprvková zadní náprava má novou konfiguraci. Novinkou je dvoumódové elektromechanické řízení, dle slov výrobce dostatečně exaktní. Podvozek Coopera je komfortnější, než dříve, Cooper S je naopak tužší. Ve standardní výbavě nebude chybět DSC s ABS, EBD, CBC, ASC+T, BAS, k dispozici je nově "Hill Assist".

Novinka se právě v těchto dnech dostává do prodeje, zanedlouho se můžeme těšit i na oficiální premiéru verze kombi.


Ladislav Čermák
Diskuze (0)