Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini v Ženevě 2008

Vitek
Diskuze (0)
Nové vydání značkového tuningu MINI, nově převedeného přímo pod křídla automobilky (podobně jako dříve AMG u Mercedesu), přichází s podobnými hodnotami, jako to staré.

John Cooper Works, Clubman John Cooper Works

Úpravy na zcela jiném motoru se ovšem značně liší a aby se bohatým individualistům méně stýskalo po flétnovém koncertu jednovačkového motoru s kompresorem, nabízejí nyní ještě více kilowattů. Čtyřválcový benzinový agregát s přímým vstřikováním paliva je přeplňován dvoukomorovým turbodmychadlem a z objemu 1598 cm3 produkuje 155 kW při 6000 ot./min., tedy 97 kW na 1 litr. Točivý moment vrcholí na hodnotě 260 Nm a je k dispozici v širokém spektru otáček, začínajícím na 1850 a končícím při 5700 ot./min. Díky funkci Overboost jej navíc lze krátkodobě zvednout o 20 Nm. Nepřekvapí tedy, že 1205 kilogramů vážící (včetně 75ti kilového řidiče) MINI John Cooper Works zrychlí z klidu na 100 kilometrů za hodinu za 6,5 s. Prodloužená verze MINI John Cooper Works Clubman tento sprint zvládne o tři desetinky pomaleji, maximální rychlost, 238 km/h, je ale pro obě verze stejná. Kombinovaná spotřeba přitom činí přijatelných (vzhledem k výkonu agregátu) 6,9, resp. 7,0 litru benzinu na 100 kilometrů, převodovka je u obou verzí standardně šestistupňová manuální.

Podvozek i brzdy jsou sériově sportovně nastaveny, na přání si ale lze objednat ztuženou variantu. Pro extrémnější využití vozu je pak nabízeno nastavení podvozku „John Cooper Works“, které zahrnuje o deset milimetrů snížený podvozek, ještě tužší pružiny a větší stabilizátory. Brzdy jsou taktéž odvozeny od těch, které používají závodní verze. Červeně lakované třmeny se zakusují do kotoučů s průměrem 316 milimetrů vpředu a 280 mm vzadu. Vůz stojí na speciálních sedmnáctipalcových litých kolech v designu John Cooper Works Cross Spoke CHALLENGE, na nichž jsou obuty pneumatiky typu Run-Flat.

BM


Vitek
Diskuze (0)