I na dnešní dobu neobvykle mnoho dějství mělo postupné chystání veřejnosti na příchod další superstylovky. Boj o pozornost vstupuje do další fáze a ve Frankfurtu se rozzářila netrpělivě očekávaná sériová podoba.

Clubman

Z prémiového miniauta vyrobili technici unikátní derivát. Méně než čtyřmetrové malé kombi má delší rozvor o 82 mm a s tím částečně související nárůst délky o 238 mm. Základní objem zavazadelníku čítá 260 l (dosud 160 l) a po sklopení zadních sedadel je k dispozici až 930 l (dosud 680 l). Pětidveřová karoserie kombi je celkem běžné uspořádání, jenže i když by v technickém popisu mohl stát stejný výraz, je Clubman naprosto odlišný od ostatní konkurence. Přední dvojice běžných dveří je totiž doplněna na pravé straně vozu pomocnými dvířky, otevíranými proti směru jízdy. Místo klasického vzhůru výklopného víka, je v zádi dvojice do stran otevíraných dveří, připomínající nejvíce řešení z užitkových dodávek.

Dospělejší rozměry a vyšší hmotnost (+140 kg) by neměly poznamenat motokárové jízdní vlastnosti. Cooper Clubman a Cooper D Clubman budou jezdit na sériových kolech o průměru 15 palců, Cooper S má kola o palec větší. Sériová bezpečnostní výbava obsahuje mj. brzdový asistent, ABS, EBD, CBC a stabilizační systém DSC.

Motory, s výjimkou neslabšího, odpovídají základnímu hatchbacku a jsou dodávány s novými opatřeními šetřícími energii na palubě. Místo standardní ručně řazené šestistupňové převodovky lze za příplatek objednat šestistupňový automat převodovku s možností volby převodu páčkami pod volantem. Připravena je paleta dvanácti barevných odstínů, mezi nimiž je také exkluzivně pro Mini Clubman dodávaný metalický lak Hot Chocolate. Pravé Mini dělá barevně odlišená střecha a nově také lakované sloupky na zádi. Z toho všeho lze vytvořit až 40 kombinací barevných provedení. V této chvíli už jsou známy i české ceny, začínají na ambiciózní sumě 584.400,-.

John Cooper Works Challenge

Opravdový hot-hatch se stane základem značkových závodů Mini Challenge v roce 2008. Závodní Mini JCW je vybavené přeplňovaným zážehovým čtyřválcem s přímým vstřikováním o objemu 1,6 l, který má v sériovém provedení výkon 128 kW (175 k) a 240 Nm (s funkcí overboost 260 Nm). Pro potřeby závodníků byl vyladěný na 154 kW (210 k) a maximální točivý moment vzrostl na 260 Nm. Při sprintech a předbíhání lze opět využít funkci overboost, která nabízí 280 Nm. Aby se přední náprava vypořádala s novou porcí výkonu, vůz dostal samosvorný diferenciál. Ve spojení se 6stupňovou manuální převodovkou a závodními pneumatikami Dunlop dokáže nasupené Mini vystřelit na stovku za 6,1 s. Ještě působivější jsou však závodní brzdy, které umí ze stejné rychlosti zastavit auto za 3,1 s, na vzdálenost 31 metrů. Maximální rychlost je omezena na 240 km/h.

Závěsy kol zůstaly stejné, ale vůz dostal 17palcová kola Borbet, tlumiče KW a stavitelnou vzpěru na přední nápravě. Karoserii doplňuje aerodynamický paket, zadní křídlo s možností změny úhlu sklonu, zadní difuzor a systém air jack, tedy vzduchem ovládané zvedáky urychlující výměnu kol v boxech. Karoserie ztratila nějaké nadbytečné kilogramy vykucháním nepotřebných komponentů, i když při pohledu na palubní desku to na spartánskou výbavu nevypadá. Vůz proto váží 1150 kg, což je skoro stejná hodnota jako u sériového modelu. Nesmíme ovšem zapomínat na hmotnost bezpečnostní klece nebo jinak dimenzovaných brzd. Řidič sedí ve sportovní skořepině Recaro. Chrání ho šestibodové závodní pásy, automatický hasicí okruh a bezpečnostní systém HANS, hlídající hlavu a krční páteř.

O homologaci na běžné silnice nepadlo ani slovo, ale nemusíte být pilotem startujícím v Mini Challenge, abyste si jej mohli koupit. V Německu bude stát 49 900 eur, což je skoro 1 400 000 Kč.

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mini Frankfurt 2007

 

Přidat názorDiskuse: MINI ve Frankfurtu 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…