Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI ve Frankfurtu 2007

Vitek
Diskuze (0)
I na dnešní dobu neobvykle mnoho dějství mělo postupné chystání veřejnosti na příchod další superstylovky. Boj o pozornost vstupuje do další fáze a ve Frankfurtu se rozzářila netrpělivě očekávaná sériová podoba.

Clubman

Z prémiového miniauta vyrobili technici unikátní derivát. Méně než čtyřmetrové malé kombi má delší rozvor o 82 mm a s tím částečně související nárůst délky o 238 mm. Základní objem zavazadelníku čítá 260 l (dosud 160 l) a po sklopení zadních sedadel je k dispozici až 930 l (dosud 680 l). Pětidveřová karoserie kombi je celkem běžné uspořádání, jenže i když by v technickém popisu mohl stát stejný výraz, je Clubman naprosto odlišný od ostatní konkurence. Přední dvojice běžných dveří je totiž doplněna na pravé straně vozu pomocnými dvířky, otevíranými proti směru jízdy. Místo klasického vzhůru výklopného víka, je v zádi dvojice do stran otevíraných dveří, připomínající nejvíce řešení z užitkových dodávek.

Dospělejší rozměry a vyšší hmotnost (+140 kg) by neměly poznamenat motokárové jízdní vlastnosti. Cooper Clubman a Cooper D Clubman budou jezdit na sériových kolech o průměru 15 palců, Cooper S má kola o palec větší. Sériová bezpečnostní výbava obsahuje mj. brzdový asistent, ABS, EBD, CBC a stabilizační systém DSC.

Motory, s výjimkou neslabšího, odpovídají základnímu hatchbacku a jsou dodávány s novými opatřeními šetřícími energii na palubě. Místo standardní ručně řazené šestistupňové převodovky lze za příplatek objednat šestistupňový automat převodovku s možností volby převodu páčkami pod volantem. Připravena je paleta dvanácti barevných odstínů, mezi nimiž je také exkluzivně pro Mini Clubman dodávaný metalický lak Hot Chocolate. Pravé Mini dělá barevně odlišená střecha a nově také lakované sloupky na zádi. Z toho všeho lze vytvořit až 40 kombinací barevných provedení. V této chvíli už jsou známy i české ceny, začínají na ambiciózní sumě 584.400,-.

John Cooper Works Challenge

Opravdový hot-hatch se stane základem značkových závodů Mini Challenge v roce 2008. Závodní Mini JCW je vybavené přeplňovaným zážehovým čtyřválcem s přímým vstřikováním o objemu 1,6 l, který má v sériovém provedení výkon 128 kW (175 k) a 240 Nm (s funkcí overboost 260 Nm). Pro potřeby závodníků byl vyladěný na 154 kW (210 k) a maximální točivý moment vzrostl na 260 Nm. Při sprintech a předbíhání lze opět využít funkci overboost, která nabízí 280 Nm. Aby se přední náprava vypořádala s novou porcí výkonu, vůz dostal samosvorný diferenciál. Ve spojení se 6stupňovou manuální převodovkou a závodními pneumatikami Dunlop dokáže nasupené Mini vystřelit na stovku za 6,1 s. Ještě působivější jsou však závodní brzdy, které umí ze stejné rychlosti zastavit auto za 3,1 s, na vzdálenost 31 metrů. Maximální rychlost je omezena na 240 km/h.

Závěsy kol zůstaly stejné, ale vůz dostal 17palcová kola Borbet, tlumiče KW a stavitelnou vzpěru na přední nápravě. Karoserii doplňuje aerodynamický paket, zadní křídlo s možností změny úhlu sklonu, zadní difuzor a systém air jack, tedy vzduchem ovládané zvedáky urychlující výměnu kol v boxech. Karoserie ztratila nějaké nadbytečné kilogramy vykucháním nepotřebných komponentů, i když při pohledu na palubní desku to na spartánskou výbavu nevypadá. Vůz proto váží 1150 kg, což je skoro stejná hodnota jako u sériového modelu. Nesmíme ovšem zapomínat na hmotnost bezpečnostní klece nebo jinak dimenzovaných brzd. Řidič sedí ve sportovní skořepině Recaro. Chrání ho šestibodové závodní pásy, automatický hasicí okruh a bezpečnostní systém HANS, hlídající hlavu a krční páteř.

O homologaci na běžné silnice nepadlo ani slovo, ale nemusíte být pilotem startujícím v Mini Challenge, abyste si jej mohli koupit. V Německu bude stát 49 900 eur, což je skoro 1 400 000 Kč.

BM


Vitek
Diskuze (0)