Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ministerstvo dopravy připravuje zastavení některých dopravních staveb již letos, docházejí peníze

Dariusz Szynder
Diskuze (11)
Škrty v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury a letošní výpadek příjmů fondů si zřejmě vyžádá zastavení výstavby důležitých komunikačních staveb.

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury by se měl podle nejnovějších plánů snížit pro příští rok o 17 miliard korun. Ve spojení s letošním výpadkem příjmů fondu o téměř čtyři miliardy to zřejmě způsobí okamžité zastavení většiny dopravních staveb.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky se s postupným ukončováním jednotlivých staveb začne od srpna. Na jmenovitém seznamu staveb ministerstvo pracuje. Neměla by však na něm být jihozápadní část pražského okruhu, takže by měl být zachován termín otevření na konci září. Zastavení výstavby se týká také železničních staveb.

Letos bude rozpočet na výstavbu rychlostních komunikací zkrácen až o 4 miliardy korun, v příštím roce pak o celých 17 miliard Kč.

Podle Petra Čížka, předsedy Sdružení pro výstavbu silnic Praha, budou muset stavební firmy propustit ještě letos tisíce lidí. Zástupci sdružení už si vyžádali schůzku u ministra Víta Bárty, se kterým chtějí o situaci jednat. Vedle omezování výstavby s ním chtějí hovořit také o zastavení projektové přípravy řady staveb, což by mohlo ohrozit některé budoucí stavby.

Podle aktuálního návrhu rozpočtu na příští rok by Státní fond dopravní infrastruktury měl dostat 31 miliard korun, pro letošek to bylo 48 miliard. V souvislosti se zastavením výstavby hrozí také pozastavení peněz z EU, jejichž tok je podmíněn spolufinancováním z českého rozpočtu.

Dariusz Szynder
Diskuze (11)
30. 7. 2010 11:37
Naprostý nesmysl
Šetří se za každou cenu a díky tomu se všechny ty stavby v budoucnu pěkně prodraží. Co si budeme vykládat, postavit se ty dálnice jednou musí. Teď bysme na ně dostali část peněz z fondů EU, za pár let už je budeme platit komplet ze svého, tozn. z našeho rozpočtu. Zakonzervování taky něco stojí.
A pokud se začne šetřit ještě víc na údržbě, tak to bude úplně nejlepší, protože paradoxně potom bude údržba rok od roku dražší. Záplata vytvořená levnější technologií totíž vydrží maximálně jednu zimu (lopata asfaltové směsi do výtluku), kvalitní záplata (odfrézování části vozovky, vyčištění, kvalitní asfalt, zbroušení) vydrží klidně 20 let - můžu dodat důkazy obou postupů a jejich trvanlivosti.
Třeba v Německu používají jen ten kvalitnější postup a i když díky tomu mají některé menší silnice hodně "flekaté", jsou zcela rovné a díry v nich nejsou.
30. 7. 2010 08:07
Re: Správný krok!
Pane, vy jste úplně mimo mísu! Jak byste to tedy napojil?? To by mě hrozně zajímalo. Hřebíčkův pomník to určitě není, a to se ho vůbec nezastávám. Ten se na tom ministerstvu také "dobře" podepsal. Jestli ty stavby všechny zastaví , tak ať nám v česku s dálnicemi pomáhá jen "Pán bůh"!
29. 7. 2010 21:11
Re: Správný krok!
Kamarad ma trochu pravdu, urcite se dokumentace aktualizuje, nicmene kazda dokumentace ma nekolik stupnu a to je duvod, proc projekce trva tak dlouho, tzn projekce by se nemela zastavit, nikdo totiz nevi, kdy ty penize budou. Kdo pred 10 lety tusil, co se postavi a co ne? Projekce tvori zanedbatelne procento ceny, neni duvod ji zastavovat
29. 7. 2010 19:10
Re: Správný krok!
no nevím, jestli je projektové dokumentaci v šuplíku dobře... kamarád, co dělá v jedné "projekční kanceláři" (nebo něčem takovým, děají projektové dokumentace k plánovaným mostům či jejich opravám) tak mi právěže nedávno říkal, že u nich bude práce vždycky... Zadá se jim vyprojektovat někde most, oni to udělají, ale nejsou na to peníze, takže to dají jak říkáš do šuplíku, a za 5 let to z toho šuplíku vyhodí, protože už je ten projekt zastaralý, už se užívají jiné lepší technologie atp. takže začnou projektovat znova...
Prostě i dokumentace stárne a stavět něco podle 10 let staré dokumentace by nebylo uplně košér
(mně tak napadá, takový extrémní příklad - Hitlerova dálnice neboli R43 (Brno - Moravská Třebová) se taky asi nebude stavět podle 60 let starých plánů, i kdyby se na ni našly peníze... a to byla plánována hodně moderně a stále by odpovídla dnešním standardům na rychlostní silnice... prostě všechno se pořád předělává, takže pokud se ví, že se něco bude stavě nejdřív za 10 let, tak není důvod, aby se tím následujích 5 let někdo zabýval :-)
29. 7. 2010 12:10
Re: Správný krok!
Njn, ty asi nikdy nebudou. Nicmene i kdyz nejsou penize, neco se stavi, jen ne vsechno najednou. Proto se projekce zastavit nesmi. Dokumentace muze lezet v supliku, nic se s ni nestane, ale pokud zadny suplik neni, nepostavi se ani to male prd