reklama


Mitsubishi Carisma 1,6

Mitsubishi Carisma 1,6

 
 

Carisma, která se v České republice úspěšně prodává od roku 1997, prošla koncem loňského roku faceliftem, od kterého automobilka očekává další zvýšení prodeje.

Vůz se nyní dodává už pouze jako hatchback - my jsme měli možnost podrobně se seznámit s modelem vybaveným slabším ze dvou nabízených motorů (test Carismy model 1999 s motorem 1,8 GDI přinášíme zde) a s výbavou Avance.

Vnější změny zasáhly nejvíce přední část vozu, které vévodí výrazně tvarované světlomety s čirou optikou a přepracovaná maska chladiče s logem tří diamantů. Subjektivně působí auto zepředu sebevědoměji a přitom nikoli agresivně. Je ovšem pravda, že touto změnou se Mitsubishi jakoby zařadilo blíže k maskám typu Renault Laguna nebo Nissan Primera. Mírných změn doznala i záď, kde dělená sdružená světla nepůsobí už tak násilně spojená, jako u předchozího modelu. Trojúhelníkový převis víka zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem dodávají vozu na výrazu a Carisma tak nyní působí designérsky čistěji. Ostatní charakteristické tvary karosérie však zůstaly nezměněny.

Jednou z hlavních deviz Carismy zůstal podélný vnitřní prostor. Ani vysoký řidič není nucen využívat plně posuvu sedadla a pro cestující vzadu tak zůstává na tuto třídu až nezvykle velký prostor pro nohy. Naopak na zadních sedadlech mají vyšší spolucestující málo místa pro hlavu a v případě obsazení třemi osobami je tento nedostatek znát ještě citelněji. Přední sedadla poskytují dobré boční vedení, pro dynamičtější jízdu jsou ale relativně měkká. Bohužel opěrky hlavy i volant jsou i po maximálním vysunutí umístěny stále příliš nízko. Přepracovaná přístrojová deska je i nyní přísně účelná. Z hlediska ergonomie je ovládání všech funkcí bezchybné, pouze přepínač palubního počítače zůstal přímo pod jeho displejem, a řidič tak musí dávat ruku z volantu. Také ventilátor topné soustavy je na 3. a 4. stupeň poněkud hlučnější. V interiéru přibyly odkládací prostory a řidiče určitě potěší i polohovatelná loketní opěrka s příjemným potahem.

Zavazadlový prostor je u hatchbacku velmi dobře přístupný - nakládací hrana začíná velmi nízko a úhel otevření pátých dveřítéměř vylučuje kontakt s hlavou. Základní objem zavazadelníku 430 litrů lze samozřejmě zvětšit sklopením zadních dělených sedadel.

Slabší z nabízených motorů disponuje maximálním výkonem 73 kW při 5750 otáčkách. Pro běžný provoz plně postačující hodnota má svá omezení - například při polovičním zatížení je na dálnici potřeba při předjíždění častěji podřazovat. Přitom ani při vyšších otáčkách není motor přehnaně hlučný. Silný zátah v nízkých otáčkách se dá využít hlavně k svižné jízdě po městě - tady a při cestách na střední vzdálenosti je Carisma zjevně jako doma. Po překročení hranice 2300 ot./min nicméně motor ztrácí na síle a vzpamatuje se až u čtyřtisícové hranice. Při běžném provozu zobrazil palubní počítač průměrnou spotřebu 9,1 litru, přičemž skutečná hodnota byla 7,9. Naopak využíváním maximálního výkonu motoru, při polovičním zatížení, jsme dosáhli spotřeby 9,9 l /100 km - zde se počítač sešel se skutečností.

Jízda s Carsimou je charakterizovatelná slovem předvídatelnost. Pokud přijmeme vrozenou mírnou nedotáčivosti jako fakt, nedá se s tímto autem v běžném provozu udělat manévr, který by jej vyvedl z míry. Boční náklon v zatáčkách je i přes relativně měkce nastavenou charakteristiku pérování přijatelný a ani prudké vyhýbání překážce nezpůsobilo nebezpečné rozkývání vozu. Brzdy jsme při testu prakticky nebyli schopni unavit a auto navíc i při extrémních situacích (zbytky sněhu/suchý asfalt) výborně drželo stopu.

Parkování poněkud komplikuje omezený výhled vzad, ale jako u každého vozu si lze i zde zvyknout. Naopak příjemný je malý poloměr otáčení, daný značným maximálním rejdem. Čtrnáctipalcová kola se zimním obutím byla na suchém asfaltu v zatáčkách poměrně hlučná a také nerovnosti na vozovce dával podvozek řidiči najevo rázy přenášenými do interiéru.

Po inovaci interiéru a exteriéru Carismy si za téměř nezměněnou cenu zákazník odnese důstojný a osobitý vůz, navíc s bohatou základní výbavou. Cena s výbavou Avance nad hranicí 600 tisíc korun sice nepatří v dané kategorii k nejnižším, první ukazatele prodeje ale svědčí o tom, že své zákazníky si nová Carisma nachází stále.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 616 900 Kč Cena v testované výbavě: 630 900 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, ABS, přední a boční airbagy, mechanická klimatizace, centr. Zamykání, imobilizer, nárazníky v barvě vozu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant, středová opěrka vzadu, el. ovládání oken, předmontáž pro rádio, 6x repro, disky kol z Al, ukazatel vnější teploty, stěrač a ostřikovač zadního okna

Výbava testovaného vozu:metalíza, autorádio

Žně automobilek pokračují, prodeje aut v listopadu trhly rekord Žně automobilek pokračují, prodeje aut v listopadu trhly rekord

Prodej nových osobních aut se za jedenáct měsíců roku…

Podepsáno: České dráhy přišly o monopol, mezi Mostem a Plzní bude jezdit GW Train Podepsáno: České dráhy přišly o monopol, mezi Mostem a Plzní bude jezdit GW Train

Společnost ze skupiny Jihotrans bude provozovat první…

Sobotka úkoluje Babiše, do ledna chce novelu rozpočtových pravidel Sobotka úkoluje Babiše, do ledna chce novelu rozpočtových pravidel

Kvůli čerpání evropských dotací chce premiér Bohuslav…

Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy

Menší odborové organizace na České poště by příští týden…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 73 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1180 / 515
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4475
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2542
e) rozchod vpředu (mm): 1455
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Mitsubishi Carisma: A kde je to charisma? Mitsubishi Carisma: A kde je to charisma?

Na začátku 90. let bylo u Mitsubishi rozhodnuto o…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů značek: Co znamená Hyundai, Mazda nebo Toyota?

Odhalujeme tajemství názvů značek: Co znamená Hyundai, Mazda nebo Toyota?

Dnes 19:25

Víte, jaká automobilka v překladu znamená tři kosočtverce a která se překládá jako modernost?




Blesk.cz

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za něj Tchaj-wan?

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za…

Víkendový telefonický rozhovor budoucího amerického prezidenta Donalda Trumpa s tchajwanskou prezidentkou Cchaj…

Práce za 5,5 miliardy zdarma: Čeští dobrovolníci pomáhali 45 milionů hodin

Práce za 5,5 miliardy zdarma: Čeští dobrovolníci…

Dobrovolníci v Česku každoročně odpracují kolem 45 milionů hodin a odvádějí práci za víc než 5,5 miliardy korun.…

 

iSport.cz

Boj o Néstora! Záložníka Dukly chce Sparta i Plzeň, už poslaly nabídky

Boj o Néstora! Záložníka Dukly chce Sparta i Plzeň,…

Ofenzivní záložník Dukly Néstor Albiach s největší pravděpodobností v zimě změní angažmá. O jeho služby se totiž…

Posily pro tým po nehodě? Hlásí se Gudjohnsen, Ronaldinho pomůže jinak

Posily pro tým po nehodě? Hlásí se Gudjohnsen,…

Tým, který zničila letecká nehoda, začíná znovu žít. Chapecoense se o víkendu při pietní akci rozloučilo s…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama