Mitsubishi Carisma 1,6

Mitsubishi Carisma 1,6

 
 

Carisma, která se v České republice úspěšně prodává od roku 1997, prošla koncem loňského roku faceliftem, od kterého automobilka očekává další zvýšení prodeje.

Vůz se nyní dodává už pouze jako hatchback - my jsme měli možnost podrobně se seznámit s modelem vybaveným slabším ze dvou nabízených motorů (test Carismy model 1999 s motorem 1,8 GDI přinášíme zde) a s výbavou Avance.

Vnější změny zasáhly nejvíce přední část vozu, které vévodí výrazně tvarované světlomety s čirou optikou a přepracovaná maska chladiče s logem tří diamantů. Subjektivně působí auto zepředu sebevědoměji a přitom nikoli agresivně. Je ovšem pravda, že touto změnou se Mitsubishi jakoby zařadilo blíže k maskám typu Renault Laguna nebo Nissan Primera. Mírných změn doznala i záď, kde dělená sdružená světla nepůsobí už tak násilně spojená, jako u předchozího modelu. Trojúhelníkový převis víka zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem dodávají vozu na výrazu a Carisma tak nyní působí designérsky čistěji. Ostatní charakteristické tvary karosérie však zůstaly nezměněny.

Jednou z hlavních deviz Carismy zůstal podélný vnitřní prostor. Ani vysoký řidič není nucen využívat plně posuvu sedadla a pro cestující vzadu tak zůstává na tuto třídu až nezvykle velký prostor pro nohy. Naopak na zadních sedadlech mají vyšší spolucestující málo místa pro hlavu a v případě obsazení třemi osobami je tento nedostatek znát ještě citelněji. Přední sedadla poskytují dobré boční vedení, pro dynamičtější jízdu jsou ale relativně měkká. Bohužel opěrky hlavy i volant jsou i po maximálním vysunutí umístěny stále příliš nízko. Přepracovaná přístrojová deska je i nyní přísně účelná. Z hlediska ergonomie je ovládání všech funkcí bezchybné, pouze přepínač palubního počítače zůstal přímo pod jeho displejem, a řidič tak musí dávat ruku z volantu. Také ventilátor topné soustavy je na 3. a 4. stupeň poněkud hlučnější. V interiéru přibyly odkládací prostory a řidiče určitě potěší i polohovatelná loketní opěrka s příjemným potahem.

Zavazadlový prostor je u hatchbacku velmi dobře přístupný - nakládací hrana začíná velmi nízko a úhel otevření pátých dveřítéměř vylučuje kontakt s hlavou. Základní objem zavazadelníku 430 litrů lze samozřejmě zvětšit sklopením zadních dělených sedadel.

Slabší z nabízených motorů disponuje maximálním výkonem 73 kW při 5750 otáčkách. Pro běžný provoz plně postačující hodnota má svá omezení - například při polovičním zatížení je na dálnici potřeba při předjíždění častěji podřazovat. Přitom ani při vyšších otáčkách není motor přehnaně hlučný. Silný zátah v nízkých otáčkách se dá využít hlavně k svižné jízdě po městě - tady a při cestách na střední vzdálenosti je Carisma zjevně jako doma. Po překročení hranice 2300 ot./min nicméně motor ztrácí na síle a vzpamatuje se až u čtyřtisícové hranice. Při běžném provozu zobrazil palubní počítač průměrnou spotřebu 9,1 litru, přičemž skutečná hodnota byla 7,9. Naopak využíváním maximálního výkonu motoru, při polovičním zatížení, jsme dosáhli spotřeby 9,9 l /100 km - zde se počítač sešel se skutečností.

Jízda s Carsimou je charakterizovatelná slovem předvídatelnost. Pokud přijmeme vrozenou mírnou nedotáčivosti jako fakt, nedá se s tímto autem v běžném provozu udělat manévr, který by jej vyvedl z míry. Boční náklon v zatáčkách je i přes relativně měkce nastavenou charakteristiku pérování přijatelný a ani prudké vyhýbání překážce nezpůsobilo nebezpečné rozkývání vozu. Brzdy jsme při testu prakticky nebyli schopni unavit a auto navíc i při extrémních situacích (zbytky sněhu/suchý asfalt) výborně drželo stopu.

Parkování poněkud komplikuje omezený výhled vzad, ale jako u každého vozu si lze i zde zvyknout. Naopak příjemný je malý poloměr otáčení, daný značným maximálním rejdem. Čtrnáctipalcová kola se zimním obutím byla na suchém asfaltu v zatáčkách poměrně hlučná a také nerovnosti na vozovce dával podvozek řidiči najevo rázy přenášenými do interiéru.

Po inovaci interiéru a exteriéru Carismy si za téměř nezměněnou cenu zákazník odnese důstojný a osobitý vůz, navíc s bohatou základní výbavou. Cena s výbavou Avance nad hranicí 600 tisíc korun sice nepatří v dané kategorii k nejnižším, první ukazatele prodeje ale svědčí o tom, že své zákazníky si nová Carisma nachází stále.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 616 900 Kč Cena v testované výbavě: 630 900 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, ABS, přední a boční airbagy, mechanická klimatizace, centr. Zamykání, imobilizer, nárazníky v barvě vozu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant, středová opěrka vzadu, el. ovládání oken, předmontáž pro rádio, 6x repro, disky kol z Al, ukazatel vnější teploty, stěrač a ostřikovač zadního okna

Výbava testovaného vozu:metalíza, autorádio

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů

Apple se v roce 2018 pravděpodobně stane první…

Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu

Turecké pozemní síly se v neděli probojovaly do…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 73 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1180 / 515
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4475
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2542
e) rozchod vpředu (mm): 1455
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Mitsubishi Carisma: A kde je to charisma? Mitsubishi Carisma: A kde je to charisma?

Na začátku 90. let bylo u Mitsubishi rozhodnuto o…

 



 
Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Dnes 15:21

Počátkem ledna jsme v redakční garáži měli vzácnou společnost – Porsche Cayenne S. Příležitost jsme využili k dalšímu ostrému pokusu v Bělé pod Bezdězem.




Blesk.cz

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným startem ve druhé desítce. Vítkové se nedařilo

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným…

 V dnešních závodech Světového poháru s hromadným startem v Anterselvě si lépe vedla mužská část českého…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…