Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

 
 

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci AUTO.CZ otestovat je model nižší střední třídy Carisma. Navíc s prvním sériově vyráběným zážehovým motorem s přímým vstřikováním paliva (viz foto). U Mitsubishi dali tomuto systému název GDI...

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci AUTO.CZ otestovat je model nižší střední třídy Carisma. Navíc s prvním sériově vyráběným zážehovým motorem s přímým vstřikováním paliva (viz foto).

U Mitsubishi dali tomuto systému název GDI (Gasoline Direct Injection). GDI motory pracují s extrémně chudou směsí benzinu a vzduchu (až 40:1). Problémem však je, že v tomto režimu motor pracuje jen při nižším zatížení. Pokud stisknete pedál plynu více nebo točíte motor ve vyšších otáčkách, elektronika po vyhodnocení dalších údajů přepne vstřikování na "vyšší výkon", které je ovšem realizováno snížením poměru vzduch - benzin. "Díky tomu" ale spotřeba v daném okamžiku stoupne prakticky na úroveň běžných vozů. Přesto by však při běžné jízdě měla být průměrná spotřeba o 1-2 litry nižší než u srovnatelného vozu s běžným nepřímým vstřikováním. Výkon tohoto HI-TECH motoru je 92 kW a točivý moment je 174 Nm při 3750 ot/min. Nejvyšší rychlost je 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Carisma 1,8 GDI za 10 slušných sekund.

Interiér vozu je poměrně prostorný a ani cestující v zadu nijak nestrádají (viz foto). Ovládání vozu je takřka bezproblémové, po několika minutách jízdy se cítíte "jako doma". Jediným menším problémem v ergonomii interiéru je ovládání palubního počítače, který se ovládá tlačítkem přímo v "kapličce" u jeho displeje. Za jízdy to může být dosti nebezpečné (viz foto). Co však interiéru vůbec nesluší je přemíra šedých plastů jak na přístrojové desce, tak ve výplních dveří. Šedá přístrojová deska také způsobuje poměrně značný odraz v předním skle. Hluk motoru v interiéru je do cca čtyř tisíc otáček velmi nízký, po překonání této hranice však poměrně rychle stoupá. Určitou nevýhodou je také to, že pokud více přidáte plyn, začne motor "bručet". Tuto vlastnost však již u mnohých automobilek eliminovali.

Výhled vzad vnitřním zrcátkem je díky vysoké zádi hatchbacku omezený, naopak potěší levé boční zrcátko s eliminací tzv. mrtvého úhlu.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky rozměrným pátým dveřím. Jeho velikost je 430 l je průměrná. Lze jej samozřejmě zvětšit sklopením sedadel (viz foto). Za zmínku stojí precizní uchycení plata nad zavazadlovým prostorem, které bývá u jiných vozů často zdrojem drnčení.

Jízdní vlastnosti i brzdy jsou u tohoto vozu na vysoké úrovni, poměrně dobře je potlačena "vrozená" nedotáčivost vozu s koncepcí vše vpředu. Brzdy s pomocí ABS zpomalují Carismu intenzivně a bez uhýbání do stran. Ani po čtyřech intenzivních bržděních ze 100 km/h na nulu nejevily brzdy známky únavy.

Výbava vozu je téměř úplná a obsahuje např.: ABS, airbag řidič a spolujezdec + 2x boční airbag, imobilizér, el. ovládání přeních i zadních oken s ochranou proti přivření, centrální zámek, el. ovládané a vyhřívané vnější zrcátka, klimatizaci, posilovač řízení, metalízu a litá kola.

Cena testované Carismy 1,8 GDi LX s nejlepší výbavou je 693.900 Kč. Základní model s motorem 1,6 16V/66 kW je možno koupit o 227.000,- Kč levněji.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 466 900 Kč Cena v testované výbavě: 693 900 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, airbag řidič a spolujezdec + 2x boční airbag, imobilizér, el. ovládání přeních i zadních oken s ochranou proti přivření, centrální zámek, el. ovládané a vyhřívané vnější zrcátka, klimatizaci, posilovač řízení, metalíza a litá kola

Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín

Češi začali v posledních týdnech více kupovat margaríny z…

Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici

Bankovní rada ČNB na středečním zasedání spíše ponechá…

Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1834
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.1 / 6.3
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1145 / 520
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4435
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1405
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Mitsubishi Carisma: A kde je to charisma? Mitsubishi Carisma: A kde je to charisma?

Na začátku 90. let bylo u Mitsubishi rozhodnuto o…

 



 
Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Dnes 15:18

Palubní záběry z jihozápadu Ruska ukazují, jak nebezpečné může být nerespektování dopravních předpisů. Naštěstí se vše obešlo bez vážných zranění.




Blesk.cz

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Záhadný pád či skok herce Jana Třísky (80) z Karlova mostu šokuje i jeho kolegy! Oblíbenému kamarádovi, který…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…