Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

 
 

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci AUTO.CZ otestovat je model nižší střední třídy Carisma. Navíc s prvním sériově vyráběným zážehovým motorem s přímým vstřikováním paliva (viz foto). U Mitsubishi dali tomuto systému název GDI...

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci AUTO.CZ otestovat je model nižší střední třídy Carisma. Navíc s prvním sériově vyráběným zážehovým motorem s přímým vstřikováním paliva (viz foto).

U Mitsubishi dali tomuto systému název GDI (Gasoline Direct Injection). GDI motory pracují s extrémně chudou směsí benzinu a vzduchu (až 40:1). Problémem však je, že v tomto režimu motor pracuje jen při nižším zatížení. Pokud stisknete pedál plynu více nebo točíte motor ve vyšších otáčkách, elektronika po vyhodnocení dalších údajů přepne vstřikování na "vyšší výkon", které je ovšem realizováno snížením poměru vzduch - benzin. "Díky tomu" ale spotřeba v daném okamžiku stoupne prakticky na úroveň běžných vozů. Přesto by však při běžné jízdě měla být průměrná spotřeba o 1-2 litry nižší než u srovnatelného vozu s běžným nepřímým vstřikováním. Výkon tohoto HI-TECH motoru je 92 kW a točivý moment je 174 Nm při 3750 ot/min. Nejvyšší rychlost je 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Carisma 1,8 GDI za 10 slušných sekund.

Interiér vozu je poměrně prostorný a ani cestující v zadu nijak nestrádají (viz foto). Ovládání vozu je takřka bezproblémové, po několika minutách jízdy se cítíte "jako doma". Jediným menším problémem v ergonomii interiéru je ovládání palubního počítače, který se ovládá tlačítkem přímo v "kapličce" u jeho displeje. Za jízdy to může být dosti nebezpečné (viz foto). Co však interiéru vůbec nesluší je přemíra šedých plastů jak na přístrojové desce, tak ve výplních dveří. Šedá přístrojová deska také způsobuje poměrně značný odraz v předním skle. Hluk motoru v interiéru je do cca čtyř tisíc otáček velmi nízký, po překonání této hranice však poměrně rychle stoupá. Určitou nevýhodou je také to, že pokud více přidáte plyn, začne motor "bručet". Tuto vlastnost však již u mnohých automobilek eliminovali.

Výhled vzad vnitřním zrcátkem je díky vysoké zádi hatchbacku omezený, naopak potěší levé boční zrcátko s eliminací tzv. mrtvého úhlu.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky rozměrným pátým dveřím. Jeho velikost je 430 l je průměrná. Lze jej samozřejmě zvětšit sklopením sedadel (viz foto). Za zmínku stojí precizní uchycení plata nad zavazadlovým prostorem, které bývá u jiných vozů často zdrojem drnčení.

Jízdní vlastnosti i brzdy jsou u tohoto vozu na vysoké úrovni, poměrně dobře je potlačena "vrozená" nedotáčivost vozu s koncepcí vše vpředu. Brzdy s pomocí ABS zpomalují Carismu intenzivně a bez uhýbání do stran. Ani po čtyřech intenzivních bržděních ze 100 km/h na nulu nejevily brzdy známky únavy.

Výbava vozu je téměř úplná a obsahuje např.: ABS, airbag řidič a spolujezdec + 2x boční airbag, imobilizér, el. ovládání přeních i zadních oken s ochranou proti přivření, centrální zámek, el. ovládané a vyhřívané vnější zrcátka, klimatizaci, posilovač řízení, metalízu a litá kola.

Cena testované Carismy 1,8 GDi LX s nejlepší výbavou je 693.900 Kč. Základní model s motorem 1,6 16V/66 kW je možno koupit o 227.000,- Kč levněji.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 466 900 Kč Cena v testované výbavě: 693 900 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, airbag řidič a spolujezdec + 2x boční airbag, imobilizér, el. ovládání přeních i zadních oken s ochranou proti přivření, centrální zámek, el. ovládané a vyhřívané vnější zrcátka, klimatizaci, posilovač řízení, metalíza a litá kola

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1834
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.1 / 6.3
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1145 / 520
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4435
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1405
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Mitsubishi Carisma: A kde je to charisma? Mitsubishi Carisma: A kde je to charisma?

Na začátku 90. let bylo u Mitsubishi rozhodnuto o…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…