Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Pajero zůstane i v nové generaci drsným off-roadem

David Bureš
Diskuze (16)
Nové Pajero nechce být módním autem pro rozvoz dětí do školy, ale pracovitým vozem, který se nebojí terénu.

Zatímco místo sportovního sedanu Lancer Evolution nabídne Mitsubishi sportovně laděné SUV, u modelu Pajero japonský výrobce žádnou radikální změnu koncepce nechystá. Nová generace Pajera zůstane pravověrným off-roadem.

„Spousta soupeřů je krásnějších a kultivovanějších, Pajero ale musí být autentický off-road,“ citoval Lance Bradleyho, šéfa Mitsubishi Motors UK, magazín Autocar. Podle jeho slov Pajero nemá být módním automobilem k rozvozu do školy, ale autem schopným jet do terénu nebo táhnout přívěs s koňmi, protože majitelé Pajera vůz právě tímto způsobem používají.

Bradly přiznává, že trh tradičních off-roadů není v dnešní době nijak velký, volný prostor ale podle něj existuje. Mitsubishi chce zaujmout hlavně cenou, která má být nižší než u konkurenčního Land Roveru Discovery. „Discovery je velice dobré, ale velice drahé a my vidíme příležitost v poskytnutí méně nákladné alternativy z hlediska ceny a provozních nákladů,“ tvrdí Bradley.

Současná generace Pajera je na trhu od roku 2006, příchod jeho nástupce se očekává za dva roky. Přestože o novince toho zatím moc nevíme, je jisté, že se dočká i plug-in hybridní verze. Právě na plug-in hybridy a elektromobily se Mitsubishi aktuálně zaměřuje.

Prodejní úspěch Outlanderu PHEV ukazuje, že se Mitsubishi evidentně vydalo správným směrem. I proto se plug-in hybridní verze dočká i menší model ASX, jehož nová generace je chystaná pro rok 2016. ASX by dokonce mělo být dostupné i ve vrcholné variantě Evo, která podle všeho nahradí dosavadní Lancer Evolution. Také toto výkonné provedení má být plug-in hybridem.

David Bureš
Diskuze (16)
22. 5. 2015 15:27
Re: Pajero gen. 5
No pokud ti jde o čistě terénní schopnosti a možnost drsného zacházení, tak už současné Pajero je díky absenci klasického rámu do jisté míry kompromisní. Zatím nikdo nevymyslel pro dlouhodobou zátěž spolehlivější řešení než ocelový žebřinový rám...
Z tohoto pohledu je Toyota Land Cruiser lepší volbou. Myslím, že nové Pajero bude, i přes všechna prohlášení o terénních schopnostech, zase o kus více on-road - ale rád se nechám mile překvapit.
Avatar - pratel
22. 5. 2015 12:16
Re: Pajero gen. 5
Tak tak, nove Pajero ohlasuju uz asi piatym rokom a stale vidime iba mikro facelifty toho sucasneho. Inak sucasne ceny su bezkonkurencne a vypredajove o cca 2 roky budu este lepsie. Tiez je dost mozne, ze ako s variantou Classic to este par rokov potiahnu. Mnoho ludom sucasne Pajero staci tak preco z toho este chvilu netazit?

Ale skutocne som zvedavy ako to bude s tymi terennymi schopnostami naozaj. Nechcem aby to dopadlo ako s Patrolom. Sice vnutri skoro offroad, ale obal skoro luxus.
22. 5. 2015 11:32
Re: Pajero gen. 5
Jelikož jsem v něm jezdil, tak vím, že nebol :-)
22. 5. 2015 11:31
Re: Pajero gen. 5
Ale bohužel až za 2 roky, což mi přijde hodně dlouho ;-\
Na druhou stranu ale Mitsubishi má rozum a prodává Pajero /díky jeho stáří/ za rozumné peníze, což u moderního nástupce asi nelze očekávat. Možná, že to stávající zůstane s přídomkem "Classic" stále v nabídce, i tenhle přístup má u Mitsubishi tradici...
Avatar - pratel
22. 5. 2015 11:07
Re: Pajero gen. 5
Mas pravdu, od zaciatku az doteraz su na Pajere (gen. 3 a 4) veci, ktore Mitsubushi odflaklo. Jednou z nich je aj ergonomia sedenia za volantom. Pedale su prilis blizko, volant zas daleko, zakladne sedadlo katastrofa.

Ocenil by som tichsi vykonnejsi motor (najlepsie V6), 6 kvalt, vyssi prevodovy pomer redukcnej prevodovky, uzavierku aj vpredu, vyssiu svetlu vysku, vacssi rozchod, lepsiu antikoroznu ochranu... Vlastne cele nove auto. Takze uvidime.