Amalfi je nový základ od Ferrari. Je hbitější než roma a nacpané technikou
Vedle rychlosti 320 km/h nabídne nové Ferrari i audiosystém Burmester, masážní sedadla a tři displeje v kabině. Výkon a komfort se tu nevylučují.
Ferrari Roma se dočkalo nástupce. Nový model Amalfi pokračuje ve stopách tradičního dvoumístného kupé s motorem vpředu. Novinka využívá moderní technologie převzaté z modelů 296 GTB, Ferrari Purosangue a Ferrari 12Cilindri.
Z těchto poznatků těží především motor. Pod kapotou se nachází vidlicový osmiválec F154 o objemu 3 855 cm³, naladěný na 470 kW a 760 N.m. Těchto hodnot bylo dosaženo úpravou řízení obou turbodmychadel, použitím ostřejší škrticí klapky a novým výfukovým systémem. Ten splňuje přísné emisní normy, ale zároveň si zachovává charakteristický zvuk, který se v závislosti na stylu jízdy reguluje obtokovým ventilem.
K rychlejší odezvě přispívají odlehčené vačky a použití oleje s nízkou viskozitou, což snižuje tření součástek za studena až o 30 %. Každá řada válců má vlastní senzory, takže nová řídicí jednotka zpracovává více přesných dat. Pro lepší využití výkonu byl omezovač posunut na hranici 7 600 otáček za minutu. Soustavu doplňuje osmistupňová dvouspojková převodovka s novou řídicí jednotkou, která ještě těsněji spolupracuje se softwarem motoru.
Amalfi zaujme nejen rychlostí, ale i sebejistotou a o 10 % vyšší stabilitou díky přepracovanému ABS a trakční kontrole. Řidiče podporuje rozsáhlá sada bezpečnostních systémů, včetně adaptivního tempomatu, detekce mrtvého úhlu, asistenta udržování v jízdním pruhu a dalších prvků. Volitelně lze objednat panoramatický kamerový systém a sledování okolního provozu, zejména při couvání.
Sebejisté chování posiluje i propracovaná aerodynamika. Před předními a zadními koly vzduch usměrňují aerodynamické kryty, přední difuzor přivádí více vzduchu k brzdám. Nad předními světly jsou umístěny kanály pro obtékající vzduch, zatímco zadní část stabilizuje nový difuzor a aktivní spoiler. Ten při rychlosti 250 km/h generuje přítlak 110 kg při nárůstu odporu o pouhá 4 %. Křídlo navíc pružně reaguje a mění polohu během brzdění, průjezdů zatáčkami i akcelerace.
Z vizuálního hlediska zaujme karoserie novým tyrkysovým lakem Verde Costiera, inspirovaným odrazy moře podél amalfského pobřeží. Zadní světla jsou plynule integrována do horní hrany, čímž dotvářejí jednolitý profil. Osvěžením jsou nově navržená kola obutá do pneumatik Bridgestone Potenza Sport nebo Pirelli P Zero v rozměrech 245/35 R20 vpředu a 285/35 R20 vzadu.
Interiér opticky vymezuje prostor pro řidiče a spolujezdce, ale díky plynulému napojení palubní desky na výplně dveří a středový tunel působí kompaktním dojmem. Ferrari se vrátilo k fyzickým tlačítkům na volantu – levé rameno ovládá jízdní režimy a infotainment, pravé pak mění zobrazení displeje, ovládá stěrače a směrovky. Palubní deska nově sdružuje 15,6" digitální přístrojový štít a 10,25" infotainment do jednoho celku. Spolujezdec má k dispozici třetí, 8,8" displej, na kterém se zobrazují jízdní data.
Středový tunel zdobí blok z eloxovaného hliníku se slotem pro klíč, bezdrátovou nabíjecí podložkou a sadou tlačítek. Za zmínku stojí i detailní zpracování dveří – madla připomínají plachty a audiosystém je ukrytý pod hliníkovými vložkami. Zájemci si mohou připlatit za audiosestavu Burmester se 14 reproduktory a výkonem 1 200 W. Luxusní výbavu završují sedadla s deseti masážními polštářky.
Pokud si chcete vůz jen užívat a nestarat se o servis, lze využít sedmiletý servisní program, který pokrývá údržbu po celou dobu záruky. Prohlídky jsou plánovány po 20.000 km nebo jednou ročně.

Ferrari Amalfi: Technické údaje | |
Pohon | Bi-turbo V8 |
Zdvihový objem [cm³] | 3.855 |
Vrtání × zdvih [mm] | 86,5 × 82 |
Max. výkon [kW] | 470 |
Max. točivý moment [Nm] | 760 Nm |
Kompresní poměr | 9,4 : 1 |
Délka [mm] | 4.660 mm |
Šířka [mm] | 1.974 mm |
Výška [mm] | 1.301 mm |
Rozvor [mm] | 2.670 mm |
Přední/zadní rozchod [mm] | 1.652 / 1.679 |
Suchá hmotnost [kg] | 1.470 |
Poměr hmotnosti/výkon [kg/kW] | 2,29 |
Rozložení hmotnosti | 50 % vpředu / 50 % vzadu |
Objem palivové nádrže [l] | 80 l |
Objem zavazadelníku [l] | 273 l |
Přední pneu | 245/35 R20 J8.0 |
Zadní pneu | 285/35 R20 J10.0 |
Přední brzdy [mm] | 390 × 223 × 34 |
Zadní brzdy [mm] | 360 × 233 × 32 |
Převodovka | 8stupňová dvouspojková F1 DCT |
Max. rychlost [km/h] | 320 |
Zrychlení 0–100 km/h [s] | 3,3 |
Zrychlení 0–200 km/h [s] | 9 |
Brzdná dráha 100–0 km/h [m] | 30,8 |
Brzdná dráha 200–0 km/h [m] | 119,5 |
Zdroj: Ferrari