Mitsubishi Grandis se vrací do Evropy! Má techniku, se kterou nešlápnete vedle
Nové Mitsubishi Grandis už nenabídne sedm sedadel, ale má v kabině hromadu elektroniky. Hybrid má i systémy pomáhající s úspornou jízdou.
Sedmimístné víceúčelové vozidlo Mitsubishi Grandis si nejeden fanoušek této značky pamatuje, i když ho na cestách není vidět příliš často. Vyrábělo se v letech 2003–2011 a stihlo získat ocenění za nejlepší MPV na autosalonu v Bangkoku. Nyní je zpátky – ovšem sedm míst už nečekejte.
Nový, čerstvě představený grandis není ničím jiným než přeznačkovaným a drobně designové upraveným Renaultem Symbioz, stejně jako se menší captur prodává jako Mitsubishi ASX. Odpovídajícím způsobem – tedy skoro vůbec – proběhly změny i při přerodu symbiozu na grandis.
Vpředu tedy vidíme světelný podpis i tvary hlavních světlometů značky Renault. Přední maska je však odlišná a nese tři diamanty. Drobně odlišná je i záď – má nové světlomety, a to nejen designem, ale i tvarem, a také jí chybí „zub“ mezi nimi – logo je umístěno na hladké ploše pátých dveří. Lampy v rozích nárazníku, nesoucí couvací a mlhová světla, zůstaly beze změn.
Starý dobrý renault to je i v interiéru. Na jediné celkové fotce vidíme známý volant s intuitivně rozloženým ovládáním, „placku“ rádia vpravo dole a jednoduchý volič převodovky na klasickém místě. Očividně zůstává také jednozónová klimatizace včetně tlačítkového ovládání a ikony v dolní liště displeje vypadají „renaulťácky“, třebaže Mitsubishi v hlavní části displeje ukazuje zrcadlený Apple CarPlay.
Centrální displej má 10,4“ úhlopříčky a vestavěný infotainment pochází od Googlu, což znamená mimo jiné Mapy Google coby vestavěnou navigaci. Z internetu jde stáhnout hromada dalších aplikací včetně her či programů na streamování hudby nebo videa.
Za zmínku stojí také audiosystém Harman Kardon s devíti reproduktory či standardní armáda jízdních asistentů a hlídačů včetně poloautonomní jízdy Mi-Pilot. Ten lze rozšířit paketem Connected Driving Pack, který nabídne kontextové mapové údaje včetně prediktivního asistenta jízdy (Eco Predictive Assistant). Ten má pomoci snížit spotřebu tím, že řidiči včas řekne, kdy je vhodné začít zpomalovat. Součástí je i prediktivní asistent hybridní jízdy (Predictive Hybrid Assistant), který optimalizuje spotřebu v zácpách a podobných situacích.

Dvojí hybrid pod kapotou
„Zcela nový Grandis byl vyvinut pro evropské trhy“, stojí v tiskové zprávě s tím, že pod kapotou budou mild-hybridní a full-hybridní pohonná ústrojí. Mild hybridem je známá a velmi dobrá třináctistovka se startér-generátorem, s nímž spolupracuje 12V lithium-iontová baterie. K mání je šestistupňový manuál nebo sedmistupňová dvouspojka a v obou případech motor nabízí 140 k (103 kW) mířících na přední kola.
Hybridním ústrojím je známý E-Tech, ovšem jeho spalovacím motorem není šestnáctistovka, nýbrž nová atmosférická osmnáctistovka, kterou jsme už testovali v Dacii Bigster – a velmi nás potěšila svou kultivovaností. Kombinovaný výkon tohoto systému je 156 k (115 kW), lithium-iontová baterie má 1,4 kWh a podle tiskové zprávy zvládne vůz jezdit ve městě z 80 % na elektřinu.
Elektrická jízda, kterou lze vynutit tlačítkem, je možná až do 70 km/h; nad tuto hodnotu spalovací motor zhasíná při plachtění nebo zpomalování. K dispozici je také režim B pro silnou rekuperaci při uvolnění plynu nebo režim dobíjení baterie pomocí spalovacího motoru, když ji chcete nabít např. před příjezdem do města.
České zastoupení Mitsubishi uvádí, že nový grandis bude mít záruku až 8 let nebo 160 tisíc km. Na náš trh bude uveden zkraje roku 2026 a do té doby se jistě dozvíme i ceník.
Zdroj info, foto, videa: Mitsubishi