Toyota přiveze do Goodwoodu své nejlepší stroje. Vidět budou i v akci
Festival rychlosti v anglickém Goodwoodu slibuje i letos přehlídku těch nejúžasnějších aut. Chybět nebudou ani závodní auta - například od Toyoty.
Tradiční Festival rychlosti, pořádaný v areálu historického Goodwood House v anglickém Sussexu, se bude letos konat ve dnech od 10. do 13. července. Mezi množstvím vystavovatelů nebude chybět ani japonská Toyota, která plánuje v Goodwoodu ukázat své závodní, rallyové i sportovní vozy.
Co tedy bude k vidění? Tovární tým Toyota Gazoo Racing World Rally Team ukáže GR Yaris Rally1, který v letošním roce kraluje světovému rallyovému šampionátu FIA. Šest závodů a šest vítězství mluví za vše.
Sekundanta zmíněnému speciálu bude dělat GR Yaris Rally2, který je určený pro zákaznické týmy ve druhé nejvyšší soutěži WRC. Dalším autem má být GR DKR Hilux EVO, určený pro seriál W2RC včetně legendární Rallye Dakar.
V pohybu
V rámci letošního ročníku Festivalu rychlosti ale nepůjde jen o statické předvedení zmíněných vozů, ale návštěvníci je budou moci shlédnout také při jízdě. Za volanty navíc budou sedět známí závodníci a soutěžní jezdci. Na jejich seznamu najdeme talenty mistrovství, jako jsou současný lídr světového rallyového šampionátu Elfyn Evans, nejmladší mistr světa Kalle Rovanperä, japonská hvězda Takamoto Katsuta nebo nováček Sami Pajari společně se šéfem týmu Toyota Gazoo Racing WRT Jari-Mattim Latvalou, rallyovou legendou a zástupcem šéfa týmu Juhou Kankkunenem a Sethem Quinterem, mladým průkopníkem seriálu W2RC. Připojí se k nim další jezdci z vrcholné úrovně mezinárodního motoristického sportu.
Chybět nemá ani pohled do budoucna. Jak se bude vyvíjet technika vozů WEC, ukáže ve statické expozici koncept GR LH2 Racing Concept na kapalný vodík. Uvedená studie závodního vozu, vycházející ze současného hypercaru TGR GR010 Hybrid, je vybavena vodíkovým spalovacím motorem. Na festival dorazí v návaznosti na premiéru v letošním závodě 24 hodin Le Mans, pořádaném letos v červnu.
Vystaven bude také prototyp britské Toyoty Hilux poháněné vodíkovým palivovým článkem. Jedná se o unikátní verzi oblíbeného pick-upu.
Když GR Yaris nestačí
Zatím jsme mluvili jen o závodních automobilech. Ty silniční bude zastupovat GR Yaris Aero Performance. Jedná se o další vývoj ostrého GR Yarisu, při němž se uplatnily zkušenosti získané v motoristickém sportu. Hlavní odlišností oproti výchozímu GR Yarisu jsou aerodynamické úpravy. Ty jsou nejen fešné na pohled, ale zároveň funkční.
Nabízeny jsou v rámci aerodynamického paketu, který bude možné objednat k běžnému GR Yarisu. Jeho součástí je nastavitelné zadní křídlo, nové průduchy v předních blatnících, přední spoiler, zakrytování podvozku v zadní části vozidla, dodatečné ventilační otvory ve spodní části zadního nárazníku a větrací otvor na kapotě ve stylu závodních vozů.
Naopak historii bude reprezentovat závodní Toyota Celica ST185, tedy zástupce páté generace a druhé ve verzi GT4 s pohonem všech kol. S tímto vozem vybojoval slavný jezdec Juha Kankkunen mistrovský titul v roce 1993. Dnes se jeden exemplář s Jari-Mattim Latvalou účastní mistrovství FIA v historických rallye (FIA HRC) v nepřehlédnutelné livreji týmu TGR.

Zdroj Tisková zpráva Toyoty ČR, wikipedia, foto Toyota, video Toyota/auto.cz