Modernizované Ferrari Maranello

Modernizované Ferrari Maranello

 
 

Italský výrobce supersportů inovoval svůj vrcholný model, a to včetně motoru.

Nejvýkonnějším Ferrari současnosti bude zanedlouho model Maranello, jehož číselné označení „povyrostlo“ z 550 na 575. Příznivcům značky už musí být z těchto informací jasné, že bude pod přední kapotou pracovat vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 5,75 l, tedy o dva a půl „deci“ větší, než ten stávající. Je celkem jasné, že tato jednotka vznikla pouhým převrtáním válců jednotky 5,5 l, což s dalšími nezbytnými úpravami znamená, že vůz disponuje největším výkonem 379 kW při 7250/min a točivý moment vrcholí hodnotou 588,6 N.m při 5250/min. Jen pro pořádek připomeňme, že původní hodnoty „pětsetpadesátky“ byly 356 kW při 7000/min a 569 N.m při 5000/min. Jak je z údajů vidět, jde o navýšení v obvyklých mezích, což ale Maranellu stačí k tomu, aby si upevnilo pozici jedničky v této kategorii.

Také kabát předchozího modelu šitý u Pininfariny byl natolik vytříbený, že bylo možné jej vylepšit pouze nepatrnými retušemi přídě a zádě. Při pečlivém zkoumání oblasti kolem dvou párů výfuků lze zaznamenat jejich těsnější obemknutí nárazníkem, a právě ten se stal i vpředu jediným předmětem úprav. Maska chladiče je nyní oblejší a menší, jiný tvar mají také otvory, které vedou vzduch k předním kotoučovým brzdám. Stylisticky jsou tyto změny rozhodně čistší, ovšem zdají se nám být méně „Ferrari“, které se vždy vyznačovalo právě „širokým úsměvem“ masky chladiče.

Další důležitou inovací je použití elektrohydraulické samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem. Tuto vymoženost převzatou z formule 1 měl doposud k dispozici pouze model 360 Modena, a také sesterské Maserati Spyder.

Změny prodělal i podvozek, který má nyní nové adaptivní nastavování, které samočinně kontroluje přilnavost každého z kol a v závislosti na získaných údajích nastavuje tuhost odpružení a to v rozsahu, který se pohybuje v rámci rozsahu dvou nastavitelných režimů – Sport a Comfort. Sportovní mód má překvapivě i elektronická kontrola trakce, která tak nejspíš promine i lehké "prohrábnutí". Také brzdy byly nahrazeny účinnějšími a 575 Maranello je vybaveno i kontrolou tlaku v pneumatikách.

Vůz stojí vpředu na pneumatikách 255/40 R 18, vzadu má pláště 295/35 R 18, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,25 s (550 Maranello za 4,4 s) a jeho největší rychlost činí 323 km/h, což je o 3 km/h více, než u „pětsetpadesátky“. Zajímavé je také to, že se samočinnou převodovkou zrychlí na stovku za 4,2 s, kilometr s pevným startem také zvládne o chloupek rychleji, než vůz s mechanickým ústrojím (21,9 s oproti 22,0 s).

Poprvé bude zřejmě 575 Maranello k vidění na autosalonu v Ženevě počátkem března.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu

Cesta do severozápadní části Islandu je náročná, ale cíl…

TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko

Asi každý aspekt soukromého i profesního života…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Ferrari 575 GTZ: Unikát od Zagata jde do dražby Ferrari 575 GTZ: Unikát od Zagata jde do dražby

Ferrari se čas od času věnuje stavbě unikátních…

Zagato Ferrari 575 GTZ: fotografie italské krásky Zagato Ferrari 575 GTZ: fotografie italské krásky

Po víkendové soutěži automobilové krásy v italském Villa…

 



 
Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Dnes 08:00

V Evropě naprosto unikátní sbírka historických vozů Mazda je od loňska k vidění v bavorském městečku Augsburg.




Blesk.cz

Forum Karlín rozezní indie rock: Alt-J se vrací v únoru do Prahy

Forum Karlín rozezní indie rock: Alt-J se vrací v…

Propásli jste letošní Colours of Ostrava? Poku ano, střípek z velkého festivalu můžete zažít i v Praze. A to na…

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí čekat další týden!

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí…

Podstoupil 33 ozařování, měl krk spálený do masa, kvůli bolestem nemohl pozřít ani sousto. Teď se Jiří Pomeje…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Podzim patří ježkům! Poznáte, kdy potřebují vaši pomoc?

Podzim patří ježkům! Poznáte, kdy potřebují vaši pomoc?

Ježka na zahradě bychom si měli vážit a pěkně ho hýčkat, je to hodně užitečné zvíře, které přes…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český mnich v Rusku

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český…

Bratr Joakim, původním jménem Roman Hrdý, je jediný český mnich sloužící v Rusku. Není to nevrlý a zamlklý…