Modernizované Ferrari Maranello

Modernizované Ferrari Maranello

 
 

Italský výrobce supersportů inovoval svůj vrcholný model, a to včetně motoru.

Nejvýkonnějším Ferrari současnosti bude zanedlouho model Maranello, jehož číselné označení „povyrostlo“ z 550 na 575. Příznivcům značky už musí být z těchto informací jasné, že bude pod přední kapotou pracovat vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 5,75 l, tedy o dva a půl „deci“ větší, než ten stávající. Je celkem jasné, že tato jednotka vznikla pouhým převrtáním válců jednotky 5,5 l, což s dalšími nezbytnými úpravami znamená, že vůz disponuje největším výkonem 379 kW při 7250/min a točivý moment vrcholí hodnotou 588,6 N.m při 5250/min. Jen pro pořádek připomeňme, že původní hodnoty „pětsetpadesátky“ byly 356 kW při 7000/min a 569 N.m při 5000/min. Jak je z údajů vidět, jde o navýšení v obvyklých mezích, což ale Maranellu stačí k tomu, aby si upevnilo pozici jedničky v této kategorii.

Také kabát předchozího modelu šitý u Pininfariny byl natolik vytříbený, že bylo možné jej vylepšit pouze nepatrnými retušemi přídě a zádě. Při pečlivém zkoumání oblasti kolem dvou párů výfuků lze zaznamenat jejich těsnější obemknutí nárazníkem, a právě ten se stal i vpředu jediným předmětem úprav. Maska chladiče je nyní oblejší a menší, jiný tvar mají také otvory, které vedou vzduch k předním kotoučovým brzdám. Stylisticky jsou tyto změny rozhodně čistší, ovšem zdají se nám být méně „Ferrari“, které se vždy vyznačovalo právě „širokým úsměvem“ masky chladiče.

Další důležitou inovací je použití elektrohydraulické samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem. Tuto vymoženost převzatou z formule 1 měl doposud k dispozici pouze model 360 Modena, a také sesterské Maserati Spyder.

Změny prodělal i podvozek, který má nyní nové adaptivní nastavování, které samočinně kontroluje přilnavost každého z kol a v závislosti na získaných údajích nastavuje tuhost odpružení a to v rozsahu, který se pohybuje v rámci rozsahu dvou nastavitelných režimů – Sport a Comfort. Sportovní mód má překvapivě i elektronická kontrola trakce, která tak nejspíš promine i lehké "prohrábnutí". Také brzdy byly nahrazeny účinnějšími a 575 Maranello je vybaveno i kontrolou tlaku v pneumatikách.

Vůz stojí vpředu na pneumatikách 255/40 R 18, vzadu má pláště 295/35 R 18, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,25 s (550 Maranello za 4,4 s) a jeho největší rychlost činí 323 km/h, což je o 3 km/h více, než u „pětsetpadesátky“. Zajímavé je také to, že se samočinnou převodovkou zrychlí na stovku za 4,2 s, kilometr s pevným startem také zvládne o chloupek rychleji, než vůz s mechanickým ústrojím (21,9 s oproti 22,0 s).

Poprvé bude zřejmě 575 Maranello k vidění na autosalonu v Ženevě počátkem března.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci

Evropský parlament vytáhl do svaté války proti takzvaným…

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Ferrari 575 GTZ: Unikát od Zagata jde do dražby Ferrari 575 GTZ: Unikát od Zagata jde do dražby

Ferrari se čas od času věnuje stavbě unikátních…

Zagato Ferrari 575 GTZ: fotografie italské krásky Zagato Ferrari 575 GTZ: fotografie italské krásky

Po víkendové soutěži automobilové krásy v italském Villa…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…