Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Ferrari Maranello

Michal Fokt
Diskuze (46)
Italský výrobce supersportů inovoval svůj vrcholný model, a to včetně motoru.

Nejvýkonnějším Ferrari současnosti bude zanedlouho model Maranello, jehož číselné označení „povyrostlo“ z 550 na 575. Příznivcům značky už musí být z těchto informací jasné, že bude pod přední kapotou pracovat vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 5,75 l, tedy o dva a půl „deci“ větší, než ten stávající. Je celkem jasné, že tato jednotka vznikla pouhým převrtáním válců jednotky 5,5 l, což s dalšími nezbytnými úpravami znamená, že vůz disponuje největším výkonem 379 kW při 7250/min a točivý moment vrcholí hodnotou 588,6 N.m při 5250/min. Jen pro pořádek připomeňme, že původní hodnoty „pětsetpadesátky“ byly 356 kW při 7000/min a 569 N.m při 5000/min. Jak je z údajů vidět, jde o navýšení v obvyklých mezích, což ale Maranellu stačí k tomu, aby si upevnilo pozici jedničky v této kategorii.

Také kabát předchozího modelu šitý u Pininfariny byl natolik vytříbený, že bylo možné jej vylepšit pouze nepatrnými retušemi přídě a zádě. Při pečlivém zkoumání oblasti kolem dvou párů výfuků lze zaznamenat jejich těsnější obemknutí nárazníkem, a právě ten se stal i vpředu jediným předmětem úprav. Maska chladiče je nyní oblejší a menší, jiný tvar mají také otvory, které vedou vzduch k předním kotoučovým brzdám. Stylisticky jsou tyto změny rozhodně čistší, ovšem zdají se nám být méně „Ferrari“, které se vždy vyznačovalo právě „širokým úsměvem“ masky chladiče.

Další důležitou inovací je použití elektrohydraulické samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem. Tuto vymoženost převzatou z formule 1 měl doposud k dispozici pouze model 360 Modena, a také sesterské Maserati Spyder.

Změny prodělal i podvozek, který má nyní nové adaptivní nastavování, které samočinně kontroluje přilnavost každého z kol a v závislosti na získaných údajích nastavuje tuhost odpružení a to v rozsahu, který se pohybuje v rámci rozsahu dvou nastavitelných režimů – Sport a Comfort. Sportovní mód má překvapivě i elektronická kontrola trakce, která tak nejspíš promine i lehké "prohrábnutí". Také brzdy byly nahrazeny účinnějšími a 575 Maranello je vybaveno i kontrolou tlaku v pneumatikách.

Vůz stojí vpředu na pneumatikách 255/40 R 18, vzadu má pláště 295/35 R 18, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,25 s (550 Maranello za 4,4 s) a jeho největší rychlost činí 323 km/h, což je o 3 km/h více, než u „pětsetpadesátky“. Zajímavé je také to, že se samočinnou převodovkou zrychlí na stovku za 4,2 s, kilometr s pevným startem také zvládne o chloupek rychleji, než vůz s mechanickým ústrojím (21,9 s oproti 22,0 s).

Poprvé bude zřejmě 575 Maranello k vidění na autosalonu v Ženevě počátkem března.

Michal Fokt
Diskuze (46)