Moto Guzzi 1200 Sport: spoře oděná slečna (představení)
Na 64. ročníku Mezinárodní motocyklové výstavy EICMA v italském Miláně se bude mimo novinek Ducati prezentovat další domácí výrobce, společnost Moto Guzzi. A kluci na jihu se s tím nemazlí, vybalili na nás model 1200 Sport, spoře oděnou krásku.
Motocykly firmy Moto Guzzi pozná většinou i naprostý laik podle netradičního uložení motoru. Dvouválce jsou oproti jiným strojům vytočeny o 90 stupňů a díky nestandardní koncepci mohou oslovit řadu zákazníků, kteří se chtějí odlišovat.
Naháč 1200 Sport bude k dostání ve dvou barevných kombinacích: Guzzi Black (černá) nebo Corsa Red (červená). Pod malým štítkem je klasický kulatý světlomet. Je trochu s podivem, že sportovně laděná motorka nedostala obrácenou vidlici, nicméně přední ozubené kotouče o průměru 320 mm a čtyřpístkové třmeny Brembo zachraňují celou situaci. Na zádi je jeden kotouč o průměru 282 mm s dvoupístkovým brzdičem. Zákazníci si také budou moci připlatit za verzi s ABS.
Pohled z profilu přitáhne žebrování a zmiňovaná netradiční koncepce motoru. Kolena výfukového systému jsou svedena pod motocykl a končí na levé straně vedle sedla. Sportovně střižené sedlo se dá během chvilky rozšířit pro dva pasažéry, stačí jen odmontovat plastový kryt (krovku). Kdo má více cestovatelské ambice, nemusí plakat: Moto Guzzi mu za příplatek přepracují koncovky výfuku a namontují dvojici bočních kufrů o objemu 29 l. Trojici budíků na přístrojové desce dominuje prostřední tachometr. Po stranách je otáčkoměr, ukazatel paliva, všechny možné kontrolky a ve spodní části je i digitální displej.
Celý motocykl pohání vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1 151 cm3. Agregát s dvouventilovou technikou na válec, rozvodem OHC a přímým vstřikováním paliva disponuje výkonem 70 kW (95 pk) v 7 800 ot/min. Maximální točivý moment 100 Nm nastupuje v 6 000 ot/min. Síla pohonné jednotky se na zadní kolo přenese pomocí šestistupňové převodovky a kardanu. Výfukový systém splňuje emisní normy Euro 3.
Že to cestování není úplně tak nereálná představa, dokazuje i nádrž na 23 litrů naturalu. Moto Guzzi dále předesílá, že kromě bočních kufrů bude k modelu 1200 Sport v nabídce dlouhá paleta příplatkových doplňků, jako např. vrchní kufr o objemu 28 nebo 49 litrů, nižší sedlo nebo tankvak.
A poslední perličkou u této "nahé krásky" 1200 Sport bude možnost dokoupit si sportovní kit, který bude obsahovat novou mapu vstřikování paliva, zvýšenou kompresi, modifikací motoru a upravený výfuk. Výkon by měl přesáhnout 74 kW (100 k). Moto Guzzi 1200 Sport se bude prodávat za 12 190 eur (v ČR 339 tis. Kč) v základní verzi a za 12 890 eur s ABS.
Technické údaje | Moto Guzzi 1200 Sport |
Modelový rok | 2007 |
Celkové rozměry | 2 195 x 840 x 1 160 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 485 mm / 800 mm |
Motor, objem | 4dobý, 2válec do L, 1 151 cm3 |
Vrtání x zdvih | 95,0 x 81,2 mm |
Kompresní poměr | 9,8:1 |
Počet ventilů / chlazení | 4 / vzduch |
Výkon | 70 kW (95 k) / 7 800 ot. |
Točivý moment | 100 Nm / 6 000 ot. |
Převod / převodovka | kardan / 6stupňová |
Kola (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 320 mm, 4pístek |
Brzdy vzadu | 1x kotouč 282 mm, 2pístek |
Přední vidlice | teleskopická vidlice |
Zadní odpružení | jednoram. kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž (rezerva) | 23 (4,0) l |
Suchá hmotnost | 229 kg |
Poměr (koně na tunu) | 415 |
Cena | 339 000 Kč vč. DPH |