Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na silnicích by se mohlo po 68 letech objevit osobní auto Praga

redakce AUTO.CZ
Diskuze (58)
Osobní silniční auto vychází ze závodních prototypů, kterými se Praga v posledních letech intenzivně zabývá.

Na českých silnicích by se mohl po 68 letech objevit nový osobní automobil legendární značky Praga, která získala v polovině března pro chystaný supersportovní automobil povolení k silničnímu provozu. Vyplývá to z informací firmy Praga Cars, která značku Praga vlastní.

Jediným zveřejněným detailem chystaného vozu je poměr výkonu a hmotnosti 550 koní na tunu. To je více, než u Ferrari Enzo a srovnatelný údaj s Bugatti Veyron. "První oficiální fotografie budou k dispozici koncem dubna a oficiální představení plánujeme v horizontu tří až pěti měsíců," řekl ČTK zástupce Pragy Tadeáš Marek.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce zbraní Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata ovládá společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Praga vznikla v roce 1907 a proslula produkcí osobních vozů mezi dvěma světovými válkami, kdy byla největším tuzemským výrobcem automobilů. Zprvu továrna vyráběla vozy podle zahraničního vzoru, například v licenci francouzské firmy Renault. V prosinci 1909 se poprvé objevilo jméno Praga a čeští konstruktéři začali pracovat na prvních vlastních automobilech.

Například v roce 1930 Praga vyrobila stejně aut, jako všichni ostatní výrobci v Československu dohromady. Po konci druhé světové války dostala Praga za úkol produkci nákladních automobilů. Po typech RN, RND a ND přišel odolný vojenský automobil Praga V3S. Ten se ale od půlky 60. let vyráběl v letňanské Avii a ve Vysočanech, kde sídlila Praga, zůstala výroba převodovek. Ta už je ale nyní minulostí, stejně jako pokusy o oživení značky výrobou univerzálního automobilu UV80 nebo terénních motocyklů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (58)
9. 4. 2015 10:11
Re: Ty pokusy
No klidně můžeš. Kupříkladu takhle skončilo několik cukrovarů, který koupila zahraniční konkurence a okamžitě je nechala srovnat se zemí. A kupříkladu Tatra přišla po revoluci o spoustu zakázek jen kvůli tomu, že nám to západ zatrhnul. Liaz a Tatra měly velkou devízu v tom, že vyráběly levný, spolehlivý a vysoce mechanicky odolný náklaďáky s vysokou variabilitou a levným jednoduchým servisem. Podívej se kolik jich pořád ještě teď jezdí.
9. 4. 2015 08:15
Re: Výroba u nás.
Tu je výpis z obchodného registra - bude to auto vyrábané slovenskou spoločnosťou podobne ako K1 attack
[odkaz] ;-)
Avatar - Stejsn
8. 4. 2015 23:18
Re: Výroba u nás.
chybí ti tam žacléřský Ocelot
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 22:27
Re: Ty pokusy
Mel - sikovny lidi, velky areal a levnou pracovni silu. Chtelo to jen dovry management a penize a rozjeti vyroby Foxu a Xeny
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 22:24
Re: Ty pokusy
O te co mela byt a nebyla. Konkurence je fajn, ale nesmis si konkurovat navzajem vlastnimi vyrobky. Kazdy mel delat neco a to konkretne to, v cem byl nejlepsi