Karbon, kam oko dohlédne. Mercedes-AMG GT od Larte fascinuje německou precizností
Larte Design si bere do parády čtyřdveřová AMG GT. Nový bodykit kombinuje agresivní vzhled karbonových dílů s německou přesností.
Studio Larte Design má své zázemí v Evropě (Německu) i v USA (Kalifornii), což do jisté míry definuje preferované značky. V zámoří jsou oblíbené úpravy vozů Tesla, Infiniti a Chevrolet Corvette. Movitější klientela sáhne po Bentley. Největší zastoupení však mají německé automobilky BMW, Porsche a Mercedes-Benz, zejména modely divize AMG. A právě sem úpravce směřoval další rozšíření portfolia.
Vozy AMG jsou pro dílnu zvláště lákavé, protože atraktivním způsobem kombinují eleganci klasického modelu s agresivitou a někdy až děsivou silou z Affalterbachu. Úkolem Larte Design pak bylo tyto křivky zachytit a ještě více je zvýraznit. Výsledkem je nový bodykit pro současné čtyřdveřové AMG GT 53 a dřívější GT 63 vyráběné mezi lety 2019 až 2024.
Co tím úpravce myslel, je vidět na přídi. Nárazník získal agresivní karbonovou vložku, jejíž tvary pracují se stíny a umocňují jeho hloubku i proporce. Černá maska chladiče má hrubý rastr a na místě původního loga se tyčí znak Larte Design. Nově profilovaná kapota dostala výřezy pro odvod teplého vzduchu, zatímco blatníky zdobí karbonové žebrování.
Vedle uhlíkových zpětných zrcátek zkrášlují boční profil vytažené prahy s ploutví vzadu a obrovská kovaná kola, kterých má Larte Design plný sklad, takže si vybere každý. Drama nepolevuje ani vzadu. Dle očekávání nese víko kufru výrazný spoiler rozdělený napůl a hladký nárazník doplňuje ve spodní části karbonový difuzor s přídavným brzdovým světlem ve stylu F1.
Na výběr je provedení s odhaleným karbonem nebo v lesklém laku. Ačkoliv jde hlavně o efekt, sada plní také aerodynamickou funkci. Díly byly vyvíjeny pomocí technologie 3D CAD. Každý komponent je ručně vyrobený s typicky německou precizností. Ta bere v úvahu možnou změnu stylu, proto bodykit využívá sériové montážní body a samozřejmě má certifikaci TÜV.

Zdroj: Larte Design I Video: Mercedes-AMG