Zájem o Teslu Semi je velký. UPS objednalo 125 náklaďáků, Pepsi 100
Tesla míří do dalšího segmentu. Po elektrickém sporťáku, elektrickém luxusním voze, SUV a voze střední třídy připravuje nákladní vůz s elektrickým pohonem. Po listopadové premiéře konceptu tohoto vozidla, Tesla Semi, automobilka už sčítá objednávky. A je jich zatím hodně!
Už na začátku prosince vyšlo najevo, že největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev si objednal 40 vozidel Tesla Semi. Nyní pak následují ještě větší objednávky. Výrobce nápojů PepsiCo si objednal rovnou stovku automobilů, kurýrní společnost United Parcel Service (UPS) pak dokonce 125 vozidel, což je zatím největší objednávka.
Celkem má Tesla asi 410 známých objednávek na model Semi. Vedle zmíněných společností mají o vůz zájem také prodejny Walmart, transportní společnost J.B. Hunt Transport Services nebo distributor potravin Sysco Corp.
UPS ještě rozhodne, kde bude vozy využívat, primárně ale budou obsluhovat Spojené státy. I přes velkou objednávku firma stále počítá s tím, že elektrický náklaďák bude hlavně pečlivě testovat. Vedoucí ředitel UPS automobilové údržby a techniky pro mezinárodní operace Scott Phillippi tvrdí, že jen takhle velká flotila umožní pečlivé otestování elektrických nákladních vozů. I kvůli tomu UPS poskytlo Tesle data o jízdách jejích vozidel na reálných trasách, aby vyhodnotila, jak by Tesla Semi měla fungovat.
Společnost přitom s alternativními pohony má své zkušenosti. V její flotile už jsou elektromobily, stejně jako vozidla na LPG nebo CNG.
Tesla Semi se sice světu již představila ve formě konceptu, zahájení sériové produkce se ale plánuje až na rok 2019. Firma slibuje úctyhodný dojezd 800 kilometrů na jedno nabití při konstantní rychlosti 100 km/h, dobití baterií na 650 kilometrů zvládne prostřednictvím výkonných megachargerů za půl hodiny. Stát má zhruba 200.000 dolarů (4,4 milionu korun), zákazníky pak chce lákat hlavně na nízké provozní náklady.