17.2. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

nanoFlowcell Coupe Concept: Studie městského „sporťáku“ na elektriku

nanoFlowcell Coupe Concept: Studie městského „sporťáku“ na elektriku

Lichtenštejnská firma nanoFlowcell představí na autosalonu v Ženevě nový sportovní vůz Coupe Concept.

Jde pouze o studii o níž automobilka zatím nezveřejnila žádné technické podrobnosti. Je množné, že po konstrukční stránce bude studie navazovat na nedávno představený model Quant F. Z jediné uvolněné fotografie je zřejmé, že vůz dostane nahoru výklopné dveře a výrazně aerodynamický tvar. Podle výrobce má jít o vozidlo určené především do města. Malosériový nanoFlowcell Quant F navazuje na obdobně pojatý vůz Quant E z roku 2014, jenž byl zároveň prvním vozem světové produkce poháněný akumulátory typu flow cell (baterie s volným průtokem dvou oddělených elektrolytů), který navíc získal v Německu certifikaci TÜV.

Novinka je údajně kompletně přepracovaná, vybavená novou dvoustupňovou samočinnou převodovkou, údajně jediného druhu ve světové produkci. Skříň byla vyvinuta v mateřské firmě a také její zásluhou dosahuje nový sportovní vůz Quant F největší rychlosti přes 300 km/h.

1090 koní přírodu neničí

„Quant F vznikl jako výrazné přepracování svého předchůdce. Součástí změn jsou nově vyvinuté komponenty. Cílem bylo další zlepšení jízdních výkonů,“ říká na adresu vozu Nunzio La Vecchia, vedoucí technického oddělení značky. A dodává: Zatímco u předchůdce bylo napětí na akumulátorech 600 voltů, u novinky se nám podařilo dosáhnout 735 voltů.

Je to právě hodnota napětí a také požadavky na životnost, jež svazují ruce v honbě za co nejvyšším výkonem poháněcího ústrojí. I tak jsme dosáhli výkonu 801,69 kW, tedy postaru 1090 koní.“

Dlouhý dojezd

Elektromobil je dlouhý 5,25 metrů a jeho obrovskou předností je extrémně dlouhý normovaný dojezd až 800 km. Pohon pracuje se dvěma 250litrovými nádržemi s elektrolytem. V porovnání s předchůdcem se dojezd zvýšil o 30 procent.

Švýcarský elektromobil disponuje pohonem všech kol. Každé kolo má svůj vlastní trakční elektromotor, což je do jisté míry unikum. Při vysokých rychlostech, jakož i při akceleraci dojde k odpojení pohonu přední nápravy. „Naším cílem bylo zajistit také velmi dobré jízdní vlastnosti a stabilitu vozidla, bez ohledu na jízdní situaci,“ vysvětluje La Vecchia.

Při návrhu vozu se ve velké míře řešila jeho aerodynamika. To je vzhledem k maximální rychlosti očekávané. Aktivní zadní přítlačná plocha omezuje vztlak zadní nápravy, přičemž do pracovní polohy se spoiler vysouvá při dosažení rychlosti 80 km/h. Spoiler je stavitelný ve dvou polohách.

Pokud chcete vůz vidět, navštivte stánek firmy v hale 1 ženevského Palexpa.


Quant F
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…