Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nařídí ministerstvo dopravy kontroly motorů TDI i u nás?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Ministr dopravy Dan Ťok zatím neví, kolika aut v Česku se týká skandál kolem falšování emisních údajů u aut vyráběných koncernem Volkswagen. Ministerstvo dopravy je připraveno majitele daných aut svolat ke kontrole.

"To, že došlo k nějakému druhu ovlivňování měření, je asi nepochybné," uvedl Ťok, který se dnes sešel se zástupci Volkswagenu. Do jaké míry o celé záležitosti zástupci firmy věděli, hodnotit nechtěl. Ministerstvo dopravy podle něj věc prověří ve spolupráci s německými resortními kolegy.

Uvedl také, že ministerstvo společně s firmou Škoda Auto, která patří do koncernu Volkswagen, bude informovat majitele vozů s motory, v nichž může být problém, a bude je zvát na kontroly. Škoda Auto, která v minulosti do některých aut "inkriminované motory" dávala, prý slíbila, že majitelům aut vyjde vstříc.

K záležitosti se dnes vyjádřil i ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek, podle něhož by skandál neměl mít na Škodu Auto přímý vliv. Její vozy se neprodávají na americkém trhu a akcie firmy se neobchodují na burze. Akcie Volkswagenu v minulých dnech prudce klesly.

Mládek chce, aby se vyjasnilo, co přesně se ve Spojených státech stalo. Domnívá se, že může jít o konkurenční boj na největším světovém trhu s automobily. "Volkswagen by nebyla první firma, které se to stalo," upozornil.

Skandál vypukl minulý týden v pátek, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používala v posledních zhruba sedmi letech software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Ve skutečnosti tak auta vypouštěla mnohem víc škodlivých emisí, než ukazovaly výsledky testů. Volkswagen za to může v USA dostat pokutu až 18 miliard dolarů (více než 438 miliard Kč). Skandál tento týden začaly vyšetřovat i některé evropské země.

Škoda k celé věci uvedla, že nyní v Evropě nepoužívá koncernové motory TDI, u kterých se přišlo na obcházení měření emisí. Montovala je však do svých starších modelů. Firma neupřesnila, kdy tyto motory používala, ani do kolika aut je namontovala. Podle dnešní Mladé fronty Dnes šlo o vozy vyrobené v letech 2009 až 2013.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
24. 9. 2015 09:58
Re: spotrebni dan
jestliže ty primovstrikove benzinove motory plni prisne USA normy, tak jsem v klidu.
limit na pevne castice (které mas na mysli) pro primovstrikove benziny je stejny jako limit pro naftove motory (od euro5), do euro 4 s pevnymi castice u benzinu vzhledem k absenci primovstriku vpodstate problém není, narozdil od naftaku.
ale narozdil od naftových motoru to benziny zvladaji bez dpf filtru, takze nehrozi, ze se pokazi, nebo ho někdo vymontuje, narozdil od naftaku.
ceho vic produkuji benzinove motory - je neskodny CO2 a jedovaty CO, kde je u benzinu dlouhodobe limit tusim 1.0, u nafty 0.5. nikdy jsem ale nezaznamenal, ze by vypoustene CO nekde oznacovali za problém, narozdil od pevnych castic z naftaku způsobujících rakovinu a jedy NOx, které navíc vedou ke vzniku přízemního ozonu, který ohrozuje zejména lidi s onemocnenim dýchacích cest a astmatem. a lidi s astmatem je u nas cca 1mil ...
Avatar - wakantanka
24. 9. 2015 08:35
Re: spotrebni dan
Už dlhšiu dobu tu pozorujem tie tvoje nenávistné komenty proti nafte založené na jednom teste. Zrejme ti ale unikla jedna už skôr prezentovaná štúdia, kde sa skúmali najnovšie priamovstrekové benzínové motory a vyšlo z nej to, že v niektorých parametroch produkujú ešte viac svinstva ako tie tebou nenávidené diesly. Problém nie je v autách, problém je v ľuďoch ktorí si kúpia do mestkého auta diesel, prípadne vyhadzujú DPF filtre, obchádzajú EGR ventily atď. Represia voči všetkým nič nerieši.
Avatar - Drag-On
24. 9. 2015 07:02
Politici
Vždy sa mi páči, keď sa rieši nejaký globálny problém a naši politici sa k tomu majú vyjadriť a zaujať postoj. A naši (a ako vidím aj Vaši) politikovia sa vždy postavia pred mikrofóny, stoja tam ako taký malý dezorientovaní panáčikovia a ako ešte nevedia, ale všetko dostatočne vyriešia atď atď. Banda diletantov!
Avatar - flyboyeda
23. 9. 2015 23:01
EU je trapný nesmysl
jediný způsob jak s EU vycházet je EU lhát a vodit jí za nos jinak to nejde
23. 9. 2015 22:36
Re: Jo, a svolání auto do servisů vyřeší co?!
A o pokute take ani slovo >:D
Jo podvod se vlastne ani nestal >:D