Nástupce Hondy S2000 na patentových obrázcích
Honda si je nejspíš dobře vědoma toho, že to v poslední (více než) dekádě z pohledu směřování značky nevzala za správný konec a ačkoli Japonci neradi prozrazují své plány, třetí největší automobilka Nipponu už nás (ne)nápadně připravuje na novou éru, která začíná vlastně už letoškem. Má být ve znamení návratu k tradiční hodnotám značky, sportovní modely nevyjímaje.
Ideálním stavem pak má být podle Hondy nabídka nejméně pěti sportovních modelů - nejméně dvou předokolek (CR-Z a Civic Type R) a tří ryze sportovních aut s motorem uprostřed a pohonem, zadních nebo všech čtyř kol. A řeč teď bude o středu nabídky této "svaté sportovní trojice".
Jak informuje web autovisie, Honda si u evropského patentového úřadu nechala zaregistrovat design doposud zcela neznámého sportovního vozu s motorem před zadní nápravou, zjevně menšího, než supersport NSX. Co by to mohlo být jiného, než avizovaný střed sportovní nabídky mezi S660/S1000 a NSX? Poněkud zvláštní je pouze to, že k nahlášení patentu došlo ještě dříve, než Honda tento koncept vůbec někde ukázala. Může jít o nedopatření nebo o marketingový tah, ať tak nebo tak se lze domnívat, že se díváme na studii nového MR sporťáku Hondy.
Ano studii, render má totiž kamery místo zpětných zrcátek, což zatím není obvyklé ani u supersportů a lze se také domnívat, že finální model bude mít méně "děr" v náraznících. Ovšem jak už to u podobných konceptů bývá, rozdílů bude spíš méně, než více. A co nás tedy čeká?
Nelze přehlédnout tvary, inspirované NSX, byť tento koncept vypadá zatím agresivněji, i když méně elegantně, což se asi při této hierarchii a odkazu původní NSX čeká. Počítejte s dnes už typickým spojením masky chladiče s předním světlomety ve stylu roztažených křídel a navíc se sympaticky hranatou karoserií s výraznými prolisy i nasávacími otvory za dveřmi a zadními světlomety, spojenými opticky v jeden celek do podoby položeného písmene C, podobně jako u chystaného Civicu X. Rendery také naznačují možnost odejmutí střešního panelu, mohlo by tedy jít o targu, nikoli kupé. To ostatní už je "rumormill"...
Proslýchá se, že by mohlo být zachováno označení S2000 a to i přes značné rozdíly v koncepci obou stejnojmenných vozů. I tento sporťák by totiž měl pohánět dvoulitrový čtyřválec, ale nikoli atmosférický, ale VTEC Turbo z Civicu Type R, doplněný navíc elektromotorem hybridního systému. Existuje spousta spekulací ohledně technického řešení, od pohonu čistě zadních kol, přes elektromotor, určený pro vektorování točivého momentu na předních kolech až po klasickou permanentní čtyřkolku SH-AWD. Osobně se přikláním k prostřední variantě s elektrickým SH-AWD, Honda určitě letos na Pikes Peak neposílá speciál CR-Z Electric SH-AWD s novou, momentálně vyvíjenou generací čtyřkolky náhodou.
Dostupné zdroje se však shodnou na očekávaném výkonu zhruba 370-400 koní a váze "pod 1400 kg" a použitím výhradně dvouspojkové převodovky. To naznačuje, že revírem nové S2000 bude segment, kde působí Porsche Cayman/Boxster, Lotus Evora, Alfa Romeo 4C a kam míří chystané (rozkmotřené) duo Alpine/Caterham. Lze tedy očekávat, že vůz bude dražší, než původní S2000 a bude se pohybovat za hranicí 1,5 milionu korun. Vůz by měl být uveden na trh v roce 2017 nebo 2018 a na rozdíl od NSX by se měl celosvětově prodávat pouze s logy Honda. V USA a na dalších trzích, kde působí luxusní Acura, tedy půjde o nejsportovnější model s rotujícím H ve znaku.