Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat Alfy Romeo do USA odsunut na rok 2013

David Bureš
Diskuze (49)
Koncern Fiat už téměř dva roky plánuje, že se značka Alfa Romeo vrátí na severoamerický trh v roce 2012. Marchionne ale teď musí návrat odsunout.

Značka Alfa Romeo se vrátí na kanadský a americký trh až v roce 2013. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne prý není spokojen se vzhledem automobilů, které by se v Severní Americe prodávaly. Zprávu přinesl server Automotive News Europe.

Alfa Romeo má odsunout příchod sedanu a kombi Giulia, tedy nástupce modelu 159. Giulia se má začít prodávat až v roce 2013. Právě s prvotními návrhy vzhledu Giulie prý není Marchionne spokojen. Mluvčí Fiatu plánovaný odsun zatím jinak nekomentoval.

Marchionne nemá být spokojen ani s návrhy podoby sesterských modelů Giulie – nástupců Chrysleru 200 a Dodge Avenger. Tyto automobily se podle současných plánů Marchionneho mají začít prodávat také v roce 2013. S Alfou Romeo Giulia bude tato dvojice sdílet podvozek, motory a další prvky.

Alfa Romeo si tak bude muset v nejbližší době vystačit se třemi modely v nabídce – MiTem, Giuliettou a 159.

Na konci příštího roku se má začít vyrábět kompaktní SUV, interně nazývané jako C-SUV, které bude postaveno na základech nástupce Jeepu Compass. SUV od Alfy se má vyrábět v turínské továrně Mirafiori.

Nabídka Alfy Romeo, která loni přestala vyrábět sportovní modely GT, Brera a Spider, tak v mnohém připomíná jinou prémiovou značku – Saab. Ten v současné nabízí modely 9-3, 9-5 a 9-4X.

Za letošní rok chce Alfa Romeo prodat 170.000 automobilů, největším prodejním trhákem má být Giulietta s 100.000 prodanými exempláři. Od 159 si automobilka slibuje nejméně, 10.000 prodaných kusů.

Alfa zatím nerozhodla, zda se Giulia bude vyrábět ve Spojených státech. Vedení však uvažuje, že by se tento model mohl stavět v michiganské továrně Sterling Heights, kde se nyní kompletují vozy Chrysler.

Automobilka Alfa Romeo opustila severoamerický trh v roce 1995, od začátku tisíciletí však uvažuje nad opětovným návratem. Od roku 2009 šéf Fiatu plánuje, že se Alfa do USA vrátí v roce 2012.

Návrat do Severní Ameriky má zvýšit prodej vozů této značky. Marchionne chce, aby se v roce 2014 prodalo 500.000 Alf Romeo. Asi 85.000 z nich se má prodat právě v USA a Kanadě. Předchozí plán – výroba 300.000 Alf Romeo v roce 2010 – se však nevydařil. Analytici odhadují, že se automobilce nepodaří splnit ani plán pro rok 2014, a to především díky současné úzké modelové řadě, která se v nejbližší době nerozšíří.

Pozn. red.: Ve fotogalerii jsou snímky vize Alfy Romeo Coelus Jána Bujňáka z roku 2008.

David Bureš
Diskuze (49)
Avatar - Emel
12. 4. 2011 16:13
USA
Podle zákulisních informací bylo původně plánem prodávat pod značkou Alfa Romeo rebrandované Jeepy upravené dle sportovních tradic značky, a to nejen jako SUV, ale kompletní modelovou řadu postavenou na modulární platformě Wrangler a Patriot. Průzkumy veřejného mínění v USA ale ukázaly, že Američané nejsou ochotní akceptovat prémiové ceny takových aut, proto se vstup na US trh odkládá.
12. 4. 2011 13:26
Re: Ó jak krásná diskuze....
Ja to netvrdim, jen tomu VW se stavenim Alfy na kola vic verim.
Jestli se Alfa potopi, tak znacku a jmeno muze prodat tak jako tak, jen se pak novy majitel vice nadre (a zainvestuje), az ji bude zase ozivovat.
Kazdopadne s tim porozumenim jsi to napsal presne...
12. 4. 2011 10:52
Re: Ó jak krásná diskuze....
Já si nemyslím, že by byl Marchione hlupák, ale řeší to čistě podnikatelsky a pragmaticky. Značky, tradice a podobné věci ho nevzrušují, jeho cílem je vyrábět v černých číslech taková auta, která prodá a trhy, kde je prodá co nejlépe. Lancie bude obchodní název pro Chrysler v Evropě a jestli se Alfa potopí, to mu může být jedno, nakonec, VW jsou jako hladoví psi a jsou schopni za tuhle značku zaplatit víc, než kolik je její stávající tržní hodnota. Já osobně bych směnil Alfu za SEAT, tam se dá "sekat" cokoliv a fabriky jsou modernější než v Itálii (Martorello). Nicméně těmito úvahami se dostávám na úroveň partičky, které se tak rád posmívám (a tak dojemně shromážděné nahoře), takže končím. Ve skutečnosti o tom všochni víme kulový a jedná se o tak složitý propletenec, že rozumnět mu (i třeba z hlubokou mírou znalostí) je stejně obtížné, jako ho v reálu řešit.....nicméně i z naší úrovně souhlasím, že Alfu by mohl postavit v současné době na nohy jenomVW. To si zase troufnu tvrdit stejně jako ty....
12. 4. 2011 10:37
Re: Ó jak krásná diskuze....
Nový Rio, na rok 2012, jestli vůbec víš o čem je řeč....ten stávající model je, pravda, trochu mimo, zato se ho po světě prodalo mnohem víc než těch Punt. Takže žádnej joke, celkem objektivní zhodnocení. Oni ti pohrdaní Korejci těm do nebe vynášeným (a vynášejícím se) Italům ten tipec asi dost brzo zatnou. Francouzům ne, to je jiná liga, ale FIATu zcela určitě - ale můžeš to taky pokládat za dobrý joke....
12. 4. 2011 07:29
Re: ALFANTASY
Radeji smradlavou Alfu, nez navoneny Chrysler.