Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo: Giulia i nová SUV jsou na cestě

Ondřej Láník
Diskuze (90)

Fiat potvrdil příchod nových SUV se značkou Alfa Romeo. Představeny byly konkrétní plány pro závod Mirafiori.

Od konce letošního dubna (kdy byly potrvzeny plány Fiat Group do roku 2014) víme, že se Alfa Romeo chystá na dlouho očekávaný vstup do kategorie SUV.

Nový polo-terénní model střední třídy se představí v roce 2012 a bude také stát u vstupu Alfy Romeo na americký trh. Větší model, postavený na základě příští generace Jeepu Cherokee, je plánován na rok 2014. V pátek šéf skupiny, Sergio Marchionne potvrdil další podrobnosti, týkající se nových modelů a budoucnosti výrobního závodu Mirafiori.

Fiat založí ve svém turínském závodě Mirafiori společný podnik s americkým partnerem Chrysler. V něm se budou vyrábět vozy značek Alfa Romeo a Jeep pro domácí a exportní trh.

Společná produkce v Mirafiori je součástí záměru Fiatu posílit a zefektivnit výrobu ve ztrátových italských továrnách. "Mirafiori má všechny předpoklady pro to, aby se stala mezinárodní továrnou, která bude vyrábět vozy pro Evropu, Severní Ameriku a všechny ostatní světové trhy," řekl generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne po setkání s odbory.

V Mirafiori budou vyráběny sedany a kombi modelu Giulia, což bude nástupce modelové řady 159. Vyrábět se zde budou také SUV střední třídy, postavená proti Audi Q5, BMW X5 a Mercedesu GLK. Model se značkou Jeep nahradí dvojici Compass/Patriot. Výroba v Mirafiori by měla začít nejpozději na konci roku 2012. Přibližně polovina produkce tohoto závodu má mířit na trh USA.

V současné době Mirafiori vyrábí Fiaty Idea, Multipla a Punto Classic, Lancii Musu a Alfu Romeo MiTo. Výroba Multiply má skončit v prosinci 2010.

Závod Mirafiori má vyrábět modely na rozšířené kompaktní platformě, která je o 40 mm širší než kompaktní platforma představená u Giulietty. Prvním modelem, který vyjede na této platformě, bude nástupce Dodge Caliber. Výroba bude probíhat v USA, zahájena má být na přelomu let 2011/2012.

Plán restrukturalizace závodu Mirafiori si vyžádá investice přes jednu miliardu eur (přes 25 miliard Kč). Fiat očekává, že se zde ročně vyrobí až 280.000 automobilů. Mirafiori je jedním z největších průmyslových závodů v Itálii a zaměstnává přes 5500 lidí. Loni se v něm vyrobilo 178.000 vozů.

Fiat generuje u všech svých italských továren ztráty. Marchionne slíbil, že do posílení produkce a zlepšení efektivnosti bude firma investovat 20 miliard eur, výměnou za zvýšení pružnosti pracovní síly.

Fiat získal loni na Chrysleru pětinový podíl spolu s kontrolou nad vedením podniku. Firma předpokládá, že do konce příštího roku zvýší svůj podíl na 35 procent.

Ve fotogalerie je studie Alfy Romeo Kamal, představená v roce 2003.

Mělo by se chystané SUV Alfy Romeo podobat konceptu Kamal?
  • Ano.
    41,6%
  • Ne.
    58,4%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1299 čtenářů.

Ondřej Láník
Diskuze (90)
Avatar - del42sa
30. 11. 2010 14:05
Re: OPRAVA
U VW je zcela jiná situace, není to tím že by v Seatu neuměli vyrobit pořádné auto, ale tím, že jsou uměle bržděni samotným koncernem. Mají na výběr jen omezené množství pro Seat použitelných platforem ( přesto že nabídka koncernu celkově je široká dost ) a VW by se spíše líbilo, kdyby Seat fungoval tak, že bude s přelepeným znakem na kapotě prodávat výběhové modely koncernu (stejně jako to udělali s Exeem). Tím by se náklady srazily na minimum (rozuměj přelepení znaků na karoserii a volantu a tisk reklamních materiálů). Tohle možná v budoucnosti potká i škodovku... ;-\

Čili není to o tom, že by v Seatu nepracovali talentovaní a kreativní inženýři, kteří by neuměli navrhnout pěkné auto, nebo že by do něj neměli odkud dát dobrý motor, ale o tom, že takový projek od vedení VW nikdy nedostane zelenou ;-)
30. 11. 2010 06:51
Re: ALFA ČEROKÉZ
Proč do toho ještě taháš redukci?
Lesni neupravená cesta s výjezdem je přesně to co haldex zvládne.
Jak si teda myslíš že funguje haldex když tvrdíš že je to viskozní spojka?
Jinak jestli se nempletu tak X5 používá Xdrive což je takový Haldex naruby s horšíma vlastnostma.
30. 11. 2010 01:38
Re: ALFA ČEROKÉZ
dobře opustíme při co je a není viskozní.

Vraťme se na začátek debaty. Řekl sem že sem rád, že bude alfa na základě čerokéze. Protože je postavená proti x5 měla by obstát i v terénu. a tam by s haldexem moc nedokázala, nejde o to že by to byl špatný systém, nicméně není to diferenciál, tudíž žádna redukce jenom elektronika. U haldexu je při dlouhodobém větším zatížení riziko poškození.

A ktěm SUV ty bych rozdělil na dvě skupiny. Na SUV s teréními schopnostmi (x5,ML,range rover) a potom SUV takříkajíc na styl (xc90,Q7) Q7 má sice torsen, ale ten rozvor a nájezdové úhly nejsou moc příznivé.

Jinak si netroufám tvrdit že SUV sou do opravdového terénu, ale taková lesní, polní neupravená cesta a nebo sjezdy a výjezdy tam by měli obstát.
30. 11. 2010 00:17
Re: Problem FIATU
jako bys mi četl myšlenky. fiat by mohl vyměnit seat za alfu a bylo by to ok. k tomu seatu by ta přebouchaná panda seděla a určitě by se prodávala než ty jeho dnešní divnoauta.

pomigliano d'arco..... pokud se nepletu, tak se tam vyrábí AR 159. kdo poznal neapol a napolitánce, tak si koupi tohohle kočáru hodně rozmyslí.

problém v itálii nejsou socialisté, ale hlavně italové(na jihu to platí dvojnásob). proč francouzi, ač duší socialisté jsou schopni držet krok s němci? protože dělají (i když ne zrovna nejrychleji)
29. 11. 2010 23:31
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Jasně, a co ještě jsi všechno měl? Internet unese všechnom, napiš sem příště že na vém Veyronu jsi přejel zeměkouli, třeba tomu bude taky někdo věřit >:D