Autodesign na Auto.cz: Alfa Romeo Coelus Jána Bujňáka

Autodesign na Auto.cz: Alfa Romeo Coelus Jána Bujňáka

 
 

Nová generácia vlajkovej lode Alfa Romeo. Coelus štvordverové, športovo ladené coupé vsebe spája čistotu s nezameniteľným dynamizmom, je jasnou indikáciou možného dizajnérskeho smeru nasledujúcej generácie automobilky.

Dizajnérsky jazyk Coelusu zahŕňa mnoho zo štylistického dedičstva Alfy Romeo. Bohatá história Alfy Romeo ukrýva jednu z najokuzľujúcejšich, moderných a krásnych športových sedanov. Coelus rozpoznáva tieto dizajnérske princípy a disciplíny. Estetické faktory Coelusu vsebe zahŕňajú čistotu, dynamiku, utajenú silu, zvodnosť, svalnatú architektúru. Tieto Alfa Romeo znaky môžme rozpoznať v skorších ikonických modeloch.

Pri pohľade z predu zaujme mohutné scudetto - (maska chladiča). Vsadené hlboko do tela karosérie, priamo sa zlievajúce s plochami kapoty. V hlbokých a agresívných nasávačoch sú ,,krídla” ktoré zvýrazňujú dôležitosť scudetta. Svetlá ktoré rozvíjajú motív z predošlých modelov majú jednoduchý tvar štíhleho klinu, mierne pretiahnutého smerom dozadu. Jednodielne reflektory zvýrazňujú šírku vozidla a prechádzajú za roh až do predných blatníkov.

Od ,,nosa” smerom dozadu sa tiahne hlavná zlomena línia auta, ktorá prechádza popod okno do boku nad zadným kolesom. Bočná spodna línia opticky naväzuje na ,,krídla” v nasávacich otvoroch, auto tak predĺžuje a dodáva mu ešte väčšiu dynamiku. Výrazne klinovitý tvar karosérie ďalej zvýrazňuje dojem latentnej sily. Línia strechy, pripomínajúca kupé a zľahka nahor zaoblená hrana batožinového priestoru zlepšujú prúdenie vzduchu cez zadnú časť vozidla. Veľký rozchod kolies nielen zlepšuje jazdné vlastnosti ale súčasne zosilňuje veľkú vizuálnu silu celkovej kompozície. Vnútorný priestor a praktická využiteľnosť plnohodnotnej päťmiestnej limuzíny boli od začiatku presne zakotveným zadaním. Z toho vyplývajú veľkorysé hlavné rozmery karosérie, ktorá má dĺžku 4.904 milimetrov a šírku 1.870 milimetrov pri rázvore osí kolies 2.900 milimetrov.

Alfa Romeo Coelus pôsobí športovo, atleticky a dynamicky. Tento dojem vytvára silueta , energická maska chladiča, napínavá grafika bočných okien a – prirodzene – mohutné „plecia“. Dizajn však nie je na úkor efektívneho využitia priestoru – práve naopak. Bočná línia karosérie sa smerom k batožinovému priestoru kontinuálne dvíha. Dôsledkom je vysoká zadná časť karosérie. To prináša súčasne dve výhody: lepšiu aerodynamiku a väčší batožinový priestor. Zadné svetlá siahajú až do zadných blatníkov, čím vedú pohľad smerom k širokým, svalnato pôsobiacim výrezom blatníkov. Dvojvetvová výfuková sústava s veľkými, pochrómovanými koncovými tlmičmi dodávajú karosérii ušľachtilé akcenty.

Autor: Ján Bujňák
Škola: Scuola politecnico di design Milano
Web: www.jan-bujnak.blogspot.com

Máte lepší návrh? Ukažte jej čtenářům Auto.cz
Autodesign na Auto.cz: Prezentujte vaše výtvory on-line

Anketa

Ohodnoťte tento návrh jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…