26.9. 2018 Jiří Baborský

Už jsme naživo viděli Škodu Vision RS. Známe rozměry i techniku! Je to plug-in hybrid.

 

Ještě před světovou premiérou na pařížském autosalonu jsme si exkluzivně naživo prohlédli studii Škoda Vision RS.

Jejím oficiálním posláním je naznačení budoucnosti sportovním modelů značky, proto ty výrazné spoilery, snížený podvozek a spousta karbonu na karoserii i v interiéru. Pro běžné motoristy je ale mnohem podstatnější, že ukazuje podobu nástupce Rapidu Spaceback. A jak přiznal sám šéfdesignér Oliver Stefani, když si odmyslíte všechny ty autosalonové parádičky a RS prvky, stojí před námi nový Rapid. O jeho jméně už bylo rozhodnuto, ale zatím jej Škoda drží pod pokličkou.

Kromě jiného jsme se dozvěděli přesné rozměry studie. Z nich lze odečtením pár centimetrů příslušejících spoilerům odvodit velikost chystaného kompaktního hatchbacků. Vision RS je dlouhý 4356 mm, široký 1810 mm a vysoký 1431 mm. V zádi čeká na náklad 430 litrů kufru, což je o 15 litrů víc než má současný spaceback a můžeme předpokládat, že produkční model se v tomto parametru nebude od konceptu moc lišit.

Na exteriéru nás zaujalo hned několik věcí. Prakticky kolmá, nízká příď s předsazenou karbonovou maskou a výrazně vystupujícím žebrováním. Auto opticky hodně prodlužuje a dává mu šťavnatý náboj.

Bok zdobí už tradiční ostrá hrana, kromě ní přitahovaly náš zrak ještě velmi tenké sloupky na obou koncích karoserie. Ten přední má stejnou tloušťku prakticky po celé své délce, což vůz sympaticky odlehčuje. Výhled z interiéru šikmo vpřed je díky tomu perfektní. Uvidíme, jestli si takový luxus dovolí i sériové provedení podléhající povinnosti nárazových testů.

Škoda Vision RS: Vize nástupce Rapidu se ukazuje na prvních skicách

Koncové svítilny rozvíjejí tvar použitý u karoqu a mají se stát poznávacím znamením všech škodovek příští generace. Stejně tak ostrá hrana, která je spojuje. Až k ní je u konceptu protažené zadní okno osazené stejně jako u Visionu X nápisem Škoda místo obvyklého kulatého loga. Nástupce rapidu si prolomené páté dveře má zachovat, nicméně nejspíš v trochu umírněné podobě.

Specialitou výstavního vozu jsou bezrámové dveře, které otevírají cestu do interiéru nové generace. Čtyři anatomické sedačky podélně oddělené masívním středovým tunelem jsou jen hříčkou designérů, stejně jako spoust karbonu a miniaturní volič převodovky. Základní architektura palubní deska ale odpovídá nástupci rapidu. Přístrojovka je štíhlá, útulně tvarovaná a uprostřed ní se hrdě tyčí samostatná obrazovek multimediálního systému. Ve stejném duchu se ponesou kabiny všech příštích škodovek.

Zaujala nás ještě do prostoru trčící madla dveří a velmi plastický sportovní volant s originálně pojatými ovládacími „válečky“, v obou případech si dokážeme představit aplikaci v produkčních škodovkách.

Nástupce Škody Rapid je za dveřmi. Na špionážních snímcích připomíná kombík!

Dominantou světlé studie jsou obří dvacetipalcová kola, jejichž propracovaný design s karbonovými plochami mezi paprsky plní důležitou aerodynamickou funkci. Pomáhá odvádět teplo od brzd, ale hlavně přispívá k lepšímu obtékání karoserie – měření prý ukázalo snížení koeficientu odporu o cenných osm bodů. Designéři se nám svěřili, že by rádi prosadili toto funkční a současně elegantní řešení disků do sériové produkce především pro plug-in hybridní a elektrické vozy.

Tím se dostáváme k technice konceptu, která není žádnou vizí, ale realitou příštích měsíců. Základem je pochopitelně modulární platforma MQB – tu dostane i nástupce rapidu. Přední kola pohání plug-in hybridní ústrojí sestávající z benzinového čtyřválce 1.5 TSI/110 KW a elektromotoru o výkonu 75 kW. Ten je součástí skříně dvouspojkové automatické převodovky DQ400e. Systémový výkon celé soustavy činí 180 kW, což stačí ke zrychlení na stovku za 7,1 s a maximální rychlosti 210 km/h. Akumulátory s kapacitou 13 kWh vystačí na 70 km čistě elektrické jízdy.

Podle našich informací se tento poháněcí řetězec v nástupci rapidu neobjeví, prakticky s jistotou se ale ve zmíněné podobě představí příští rok v útrobách plug-in hybridního supenu a následně pak v octavii čtvrté generace chystané pro rok 2020.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny

Světová konference o klimatu COP24 v polských Katovicích…

Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů

Katarská státní společnost Qatar Petroleum oznámila podle…

Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky

Německá vláda se po dlouhých debatách shodla na návrhu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Už jsme naživo viděli Škodu Vision RS.…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

Němci vypálili Tesle rybník. Mají nejrychlejší nabíječku elektromobilů na světě Němci vypálili Tesle rybník. Mají nejrychlejší nabíječku elektromobilů na světě

Nabíječka stojí u dálnice poblíž bavorského městečka…

 



Škoda Scala RS by mohla být sympatický hot-hatch. Proč se jej nedočkáme? Škoda Scala RS by mohla být sympatický hot-hatch. Proč se jej nedočkáme?

Teprve před pár dny představila mladoboleslavská Škodovka…

Škoda Scala vs. Rapid: Jak se liší dvojice škodováckých kompaktů? Škoda Scala vs. Rapid: Jak se liší dvojice škodováckých kompaktů?

Rapid v portfoliu Škodovky nahrazuje model Scala. Pojďme…

 



 
Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Dnes 19:08

Ceny favoritů letí vzhůru, mnohdy až ke stotisícovým částkám. Je to nafouknutá bublina, nebo cena odráží jeho skutečné kvality?




Blesk.cz

Taneční sál StarDance stavěli 7 týdnů! Je to takové velké lego, říká architekt

Taneční sál StarDance stavěli 7 týdnů! Je to takové…

Elegance, noblesa a lesk vystihují StarDance. Taneční sál, ve kterém soutěžící předvádí, co se naučili, bereme…

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Po několika měsících od představení Apple konečně vydal aktualizaci watchOS 5.1.2, která v hodinkách zprovozní…

 

iSport.cz

Strachová poprvé na lyžích: Skončila jsem v pravý čas. Nechybí mi to!

Strachová poprvé na lyžích: Skončila jsem v pravý…

Ladně upalovala dolů, malovala střední oblouky. Dlouhou sjezdovku dala na jeden zátah, zastavila se až u…

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila Procházkova paráda

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila…

Viktoria Plzeň zakončila podzim výhrou, v 19. kole porazila doma Karvinou 2:1. V sedmé minutě se prosadil Jan…

 

Reflex.cz

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese útulností je zdraví vysoce nebezpečná

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese…

Dánské slovo hygge je do jiných jazyků těžko přeložitelné. V češtině má asi nejblíže ke slovu „útulný“. Dánové…