Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nehoda na D1: Soud potvrdil Lacinovi pětiletý trest

Aleš Dragoun
Diskuze (84)
Řidič, který v březnu 2010 vytlačil na D1 řidičku mimo dálnici, byl v listopadu odsouzen k pětiletému vězení. Odvolací soud mu nyní trest potvrdil.

Proti verdiktu se Lacina před půl rokem okamžitě odvolal, ale nyní mu byl potvrzen.

Za pokus o těžké ublížení na zdraví půjde na pět let do vězení a další dva roky po propuštění ještě nebude moci sednout za volant. Také původní sedmiletý zákaz řízení motorových vozidel tedy zůstal v platnosti. Pouze výrok o náhradě škody zdravotní pojišťovně byl pozměněn, tu totiž Lacina již mezitím uhradil.

Připomeňme si celou čtrnáct měsíců starou událost, kterou zachytila kamera bezpečnostního systému. Šestadvacetiletá řidička Mazdy předjížděla 22. března 2010 na 24. kilometru dálnice D1 kamion. V tu chvíli ji dojel řidič Škody Superb, který si chtěl uvolnit cestu levým pruhem blikáním a troubením. Poté, co řidička dokončila předjížděcí manévr a zařadila se do pravého pruhu před nákladní automobil, došlo k bočnímu kontaktu Superbu s Mazdou a jejímu vytlačení z dálnice.

Dle rozhodnutí soudu šlo o záměr, respektive nepřímý úmysl. Řidič musel být vědom toho, že vyjetí auta z dálnice při rychlosti nad 100 km/h může mít pro jeho posádku závažné následky.

Soudce Martin Zelenka řekl, že Lacina nereagoval přímo na zpomalení řidičkou Mazdy, ale až na vzájemnou gestikulaci. Použil tedy podle něj auto coby zbraň. “Kdyby poškozený spolujezdec nereagoval tak, jak reagoval, ani obžalovaný by nenajel na vůz poškozených,“ upřesnil soudce Zelenka. “Pětiletý trest je na spodní hranici sazby. V žádném případě není nepřiměřeně přísný, natož exemplární, jak se snažila naznačit obhajoba,“ zaznělo v odůvodnění rozsudku.

Obhajoba řidiče byla postavena na tom, že správně neodhadl vzdálenost od předjížděného auta. Právní zástupkyně také zpochybnila důkazy. Kamerový záznam nehody byl prý účelově zrychlen, prezentace činu v médiích pak ovlivnila nejen rozhodnutí soudu, ale především znalce, jejichž posudky byly podjaté. Avšak neuspěla. Soud ovšem nevyhověl nejen obhájcům, ale ani státnímu zástupci, který dokonce požadoval přísnější trest.

Lacina se cítí nevinen, vyjádřil sice svou lítost nad způsobením závažné nehody, zároveň se ovšem hájil: “Nechápu ale, proč je mi kladeno za vinu, že jsem ji zavinil úmyslně. Nikdy jsem nikomu úmyslně neublížil“.

Znalci přitom posoudili celý incident takto: Mazda se pohybovala v okamžiku opuštění komunikace rychlostí 105-129 km/h. Než se zastavila, převrátila se několikrát přes střechu. Posádka sice vyvázla pouze s lehkými odřeninami, ale řidička se od nehody bojí znovu usednout za volant.

Aleš Dragoun
Diskuze (84)
8. 5. 2011 19:30
Re: hmm
Vzdyt ja netvrdim, ze je nevinny. Katastrofalne lidsky selhal. Ale jsem si jisty, ze nechtel zabijet ( vrazdit). To je to cele.
Avatar - Ronault.
8. 5. 2011 14:33
Re: hmm
Za volantem mi nikdy do takové míry neujely nervy, že bych někoho vytlačil ze silnice.
To ale přece neznamená, že když mi ujedou nervy, tak jsem nevinný.
8. 5. 2011 14:18
Re: hmm
To je prave to, proc se te ptam, jestli ti nekdy ujely nervy. V tu chvili proste neuvazujes o dusledcich. Ony ti dojdou, ale to uz je pozde.
8. 5. 2011 14:14
Re: hmm
Jo to je fakt zazrak. Z toho videa se tomu ani neda verit...
Avatar - Ronault.
8. 5. 2011 14:03
Re: hmm
:yes: :yes: