Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlevnější elektromobil: Bude ho vyrábět Volkswagen?

Michal Fokt
Diskuze (56)
Německá automobilka by zase jednou měla dostát svému jménu. Vyvíjí prý první opravdu cenově dostupný elektromobil.

Volkswagen už dávno nevyrábí "lidová" auta, v rámci evropského mainstreamu patří spíše k dražším značkám, je tu ovšem jedna oblast, kde by se prý rád stal "volkswagenem". Tedy, ehm... relativně, protože ani zdaleka nejde o segment, který by lákal zástupy skrblíků. A tím jsou elektromobily.

VW dává jasně najevo, že poté, co silně poškodil pověst turbodieselů, bude si vylepšovat reputaci v elektromobilech, z nichž by, podobně jako Nissan, rád udělal svou technickou výkladní skříň. A jedním z hlavních cílů v blízké budoucnosti je vznik auta, které by se mělo stát prvním skutečně masově prodávaným elektromobilem s příznivou pořizovací cenou.

Projekt je prý pod drobnohledem nejvyšších míst automobilky, jedná se o dítko současného šéfa divize osobních aut Volkswagenu Herberta Diesse a je to tak tajné, že není k dispozici mnoho informací. Hotový vůz by se měl objevit kolem roku 2020, tedy společně s elektrickým Budd-E, technicky bude vycházet z příští generace Golfu EV, půjde ale patrně o vůz subkompaktní třídy se specifickým designem, postavený na modulární koncernové platformě MEB. Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.

Michal Fokt
Diskuze (56)
11. 2. 2016 00:01
Re: Jen jestli to má smysl
Tak tahle příležitost už tady byla, kdo ji využil vydělal. Nová už nebude, jakmile bubliny splasknou tak už se zpět nevrátí, to je celkem obvyklý scénář, otázka jenom je jestli splasknutí bubliny doprovází rána (krach podniku) nebo jenom pád mezi nicotu a zapomnění, kdy podnik přežívá na hranici nouze.
10. 2. 2016 09:09
Re: Auto by na jedno nabití mělo ujet slušných 300 km.
To je právě ten problém. Rodina v menší obci z nutnosti bude disponovat minimálně dvěma vozy. Pak může jeden z nich být EV s nižším dojezdem, který pokryje drtivou část jízd. Jenže několikrát za mesíc/rok pojede rodina na výlet na delší trasu na kterou už EV nestačí a tak vytáhnou druhý vůz na ropu.

Jenže typická rodina z větší aglomerace vlastní pouze jeden vůz. A ta si EV nekoupí, protože by si pak musela na výlety to auto půjčovat v půjčovně. A to není tak úplně pohodlné a svobodné ;) Proto se často argumentuje Pražákem/Brňákem jedoucím po D1 tam a zpět.

Osobně několikrát ročně absolvuji cestu dlouhou 2x300km bez možnosti na konci nabíjet. Nehledě na to, že jednou za rok jedu 800km do Alp, ale na této štrece už by nebyl problém na půl hodiny až hodinu někde zastavit na přestávku.
10. 2. 2016 09:03
Re: Jen jestli to má smysl
Dík za prognózu, o prázdninách tedy bude mít smysl nakoupit akcie a za půl roku (raději rok kvůli daním) je střelit se ziskem 100% >:D
10. 2. 2016 08:14
Re: Tahle poslední křeč VW
cituji podminky pro ziskani sazby D27d a C27d

"Podmínky pro přidělení sazby D27d

Tato sazba je určena pro odběrná místa, u nichž žadatel věrohodným způsobem doloží vlastnické právo, případně užívací právo (leasing apod.) k elektromobilu.

Časové vymezení doby platnosti nízkého tarifu je provedeno distributorem v celkové délce minimálně 8 hodin denně v době od 18.00 hodin do 8.00 hodin. V průběhu dne může distributor dobu platnosti nízkého tarifu operativně měnit.

Časové vymezení těchto pásem nemusí být stejné pro všechny odběratele a jednotlivé dny a ani nemusí být v souvislé délce.

Osmihodinové pásmo platnosti nízkého tarifu může být rozděleno během stanovené doby maximálně do dvou časových úseků.

Tato sazba může být přiznána od 1. 7. 2013."
9. 2. 2016 19:32
Re: Tahle poslední křeč VW
No nevim, D27D je normalni sazba, kterou dostanes, kdyz doma ohrivas vodu v bojleru, tudiz si s elektromobilem moc nepomuzes.