26.11. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

10 nejlevnějších aut na českém trhu

10 nejlevnějších aut na českém trhu

Sedm vozidel z deseti nejlevnějších v Česku jsou miniauta, tři se řadí mezi malé vozy.

Ceny nových automobilů v posledních letech výrazně klesly, cenovkou pod hranicí 200.000 korun se chlubí už mnoho vozů. Která auta jsou však v Česku ta úplně nejlevnější?

Z deseti nejlevnějších automobilů na českém trhu stojí všechny podle oficiálních ceníků méně než 180.000 korun, pod hranici 150.000,- se však dostal jen jediný vůz. Hned tři zástupce v této desítce má Renault, což může nahrávat tvrzení, že u nás prodává nejlevnější auta právě tato automobilka.

Při pohledu do ceníků je však třeba dávat dobrý pozor. Nejlevnější nabízená provedení sice nabízejí opravdu nízkou cenovku, výbava ale bývá minimální. Proto je někdy lepší se porozhlédnout po vyšších stupních, které třeba disponují mnohem bohatší výbavou a přitom nejsou o tolik dražší.

1. Renault Thalia 1,2 16v (55 kW) Authentique (149.900 Kč)

Titul nejlevnějšího aut s náskokem 5.000 korun získává malý sedan Renault Thalia. Auto je nabízeno výhradně se zážehovou dvanáctistovkou, boduje hlavně velkým zavazadelníkem o objemu 506 litrů. Z výbavy je tu toho opravdu málo, chybí třeba i posilovač řízení. V případě zájmu o něj je třeba se poohlédnout po vyšším stupni výbavy Expression za 176.900 korun, který dále přidává výškově nastavitelný volant, palubní počítač, elektrické stahování předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

 [600×364]

2. Fiat Panda Classic 1,2 (50 kW) Classic (154.900 Kč)

Předchozí generace Fiatu Panda zůstává s přídomkem Classic v nabídce jako levnější alternativa k té nové, starší mini-Ital je tak druhé nejlevnější auto na našem trhu. Tato Panda je nabízena v jediném stupni výbavy (pokud nepočítáme verzi s pohonem všech kol Climbing), ve kterém nechybí centrální zamykání, elektrické stahování předních oken či dva airbagy. Za příplatek je například rádio (8.500 Kč), manuální klimatizace (15.000 Kč) nebo zadní dělené opěradlo v poměru 50:50 (4.400 Kč).

 [600×376]

3. Dacia Sandero 1,2 16v (55 kW) Access (159.900 Kč)

Dacia je levnou značkou Renaultu, a tak je paradoxem, že základní verze hatchbacku Sandero je o 10.000 korun dražší než sedan Thalia. Rumunský vůz v základní výbavě postrádá posilovač řízení nebo airbag spolujezdce. Tyto prvky spolu s výškově nastavitelným volantem, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, elektrickým stahováním předních oken či recirkulací vzduchu přidává vyšší stupeň Live, který stojí 179.900 korun. Sandero už čeká na nástupce, nová generace vozu byla představena na pařížském autosalonu.

 [600×312]

4. Chevrolet Spark 1,0 (50 kW) Spark (162.900 Kč)

Čtvrtým nejlevnějším vozem je další minivůz, Chevrolet Spark. Auto myslí na bezpečnost cestujících, vybaveno je hned šesti airbagy. Okna se tak jako v Sanderu a Thalii stahují na kličku. Připlatit lze pouze za manuální klimatizaci (17.500,-), elektronickou kontrolu stability (5.000,-) a vybrané laky (10.000 Kč). Při zájmu o rádio, centrální zamykání nebo elektrické stahování předních oken je nutné si pořídit vyšší stupeň výbavy Plus, který stojí 177.900 Kč.

 [600×399]

5. Citroën C1 1,0 (50 kW) Attraction (164.900 Kč)

Z Kolíňat je na českém trhu nyní nejlevnější Citroën C1, výše uvedená cena platí pro třídveřovou variantu, za druhý pár dveří se připlácí 5.000 korun. Připlácet lze za rádio (6.000 Kč), manuální klimatizaci (20.000,-) či centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná přední okna (dohromady za 10.500 korun). Při zájmu o tyto prvky je však výhodnější si pořídit speciální verzi Furio, která s pětidveřovou karoserií stojí 174.900 Kč. Navrch přidává ještě přední mlhovky.

 [600×395]

6. Renault Twingo 1,2 16v (55 kW) Acces (164.900 Kč)

Třídveřový Francouz sází na personalizaci vzhledu, různé vzhledové doplňky jsou k dispozici i pro základní stupeň Acces. V nabídce jsou různé polepy (od 4.000 Kč), 15palcová hliníková kola (14.500,-) či různé barvy krytů zpětných zrcátek (od 1.000 Kč). Ve standardní výbavě nechybí přední mlhovky, palubní počítač, dva airbagy nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Vyšší stupeň Trend za 194.900 Kč už disponuje bočními airbagy, manuální klimatizací, elektrickým ovládáním předních oken a zpětných zrcátek, elektrickým posilovačem řízení s variabilním účinkem nebo tempomatem.

 [600×363]

7. Toyota Aygo 1,0 (50 kW) Base Cool (169.900 Kč)

U Kolíněte se znaky Toyoty se za pětidveřovou variantu připlácí 10.000 korun. Automobil je už v základu vybaven manuální klimatizací, nechybí ani rádio s dvěma reproduktory a Aux vstupem. Vyšší varianta Terra startuje na 189.900 Kč a je vybavena také elektrickým stahováním předních oken, zadními dělenými sedadly v poměru 50:50, opěrkami hlavy u zadních sedaček a centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním.

 [600×425]

8. Peugeot 107 1,0 (50 kW) Access (170.000 Kč)

Z Kolíňat má nejvyšší základní cenovku to se lvem ve znaku, za stejnou cenu je však možné vybírat mezi třídveřovou a pětidveřovou variantou. V základu jsou diodová světla pro denní svícení, posilovač řízení nebo dva airbagy. Mnohem výhodnější je tak vyšší stupeň Active, který za 180.000 Kč (opět cena pro třídveřovou i pětidveřovou verzi) navíc disponuje předními mlhovkami, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, elektrickým stahováním předních oken, rádiem nebo klimatizací.

 [600×343]

9. Renault Clio III 1,2 16v (55 kW) Authentique (174.900 Kč)

Třetí generace Clia zatím zůstává na trhu jako levnější alternativa ke Cliu IV. Uvedená cenovka platí pro třídveřovou variantu, ta pětidveřová je o 15 tisíc korun dražší. Výbava zahrnuje čtyři airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním či palubní počítač. Připlatit lze pouze za klimatizaci (+15 tisíc korun). Zájemci o bohatší výbavu se musí poohlédnout po verzi Advantage začínající na 199.900 Kč. Za tuto cenu je třídveřové Clio vybaveno i manuální klimatizací, elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky nebo rádiem.

 [600×368]

10. Škoda Citigo 1,0 MPI (44 kW) Active (179.900 Kč)

Do nejlevnější desítky na českém trhu se vejde i Citigo, které je podle aktuálního ceníku o 90 korun levnější než Ford Ka. Mini-Škoda má z nejlevnějších 10 aut na našem trhu nejslabší motor, v základu disponuje čtyřmi airbagy či posilovačem řízení, druhý pár dveří je za příplatek 10.000 Kč. Klimatizace je za příplatek 16.000 Kč, rádio za 5.100 Kč, paket Active Plus za 5.000 Kč přidává elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Vyšší stupeň Ambition podle ceníku stojí s třídveřovou karoserií 194.900 Kč, přidává paket Active Plus, sklopné zadní opěradlo v poměru 60:40, elektronickou kontrolu stability a u třídveřového provedení i systém Easy Entry usnadňující přístup na zadní sedadla.

 [600×309]

Zjistěte také, jaká ojetá auta se dají pořídit za 100 tisíc korun

Zajímají vás spíše čtyřkolky? Co takhle 10 nejlevnějších čtyřkolek na našem trhu?

Anketa

Které z nejlevnějších aut na českém trhu vás nejvíce oslovilo?
Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 

Přidat názorDiskuse: 10 nejlevnějších aut na českém trhu







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…