Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté auto za 100 tisíc: Co se dá koupit?

Diskuze (121)
Takový obnos na nové auto ještě nestačí. Jako ojeté se dá ale koupit městské mini, nebo státnická limuzína.

Letní sezóna pro nás byla pobídkou podívat se pořádně na nabídku českých autobazarů a soukromých inzerentů. Rozhodli jsme se připravit přehled 15 zajímavých aut, která se dají koupit za 100 tisíc korun.

Jaké jsou další podmínky? Vlastně žádné. Kromě ceny nás nezajímá nic – chceme ukázat, jaká nejrůznější auta si můžete za stejnou sumu pořídit. Všechny tipy samozřejmě dávají smysl. Nechceme vám doporučovat beznadějné případy, ani lákat na modely, které se ke stotisícové hranici přiblíží jen v ojedinělých případech.

Citroën C1

Nejnovější auto, jaké si můžete za 100 tisíc pořídit, bude mít zhruba pět let. To je třeba případ Citroënu C1. Jednoduché auto s malým tříválcem je v této cenové kategorii z roku 2007 a může mít najeto 10 až 80 tisíc kilometrů. Podobná auta nejčastěji popojíždějí po městě, a tak narazíte i na kusy s opravdu nízkým nájezdem.

bazar bazar

Dacia Logan

Někdejší sen českých rodin je na tom podobně jako C1, ale s jedním podstatným rozdílem – je prostornější a má násobně větší zavazadelník. Volba motoru je za 100 tisíc jasná: 1,4i o výkonu 55 kW sice moc nejede a má docela velkou spotřebu, ale také příkladnou spolehlivost.

bazar bazar

Renault Clio III

Větší modely Renaultu vyjdou v těch dobrých verzích dráž, a tak je nejrozumnější volbou Clio třetí generace. Za stejné peníze jako Logan nabídne modernější techniku a v předfaceliftovém provedení zhruba z roku 2007 nadčasový design, jen ten prostor pro zavazadla bude menší. Benzinový motor 1,2/55 kW je sázkou na jistotu, turbodiesel by byl zbytečným luxusem.

bazar bazar

Kia Rio

Na Cee’d musíme se stotisícovým rozpočtem zapomenout. Rio minulé generace možná není tak atraktivní jako novější modely Kia, ale pětileté auto s benzinovou čtrnáctistovkou je dobrá nabídka. Zvlášť když ve své době bylo Rio jedním z největších aut dané kategorie.

bazar bazar

Toyota Corolla

Synonymum spolehlivosti se za 100 tisíc dá sehnat v předminulé generaci. Výkony benzinových motorů 1,4 VVT-i/71 kW a 1,6 VVT-i/81 kW patřily před deseti lety na špičku, Corolly mají navíc výdrž a nekonfliktní design neurazí. Vadit může snad jen desetileté stáří vozu. Je to tak, Češi si ojetých kompaktů cení mnohem víc než malých hatchbacků.

bazar bazar

SEAT Leon I

Když SEAT, tak s trochou emocí. Za 100 tisíc bazary nabízí Leon, který před deseti lety nový stál tři čtvrtě milionu. S rozšířeným motorem 1,9 TDI chybu neuděláte. Vzácnější 1,8 Turbo je možná ještě lepší volbou. Při podobných cenách jich je na prodej ale mnohem méně.

bazar bazar

Škoda Octavia I Combi

Tento tip je těžkým soupeřem SEATu. Podobná technika, stejné motory i stáří. Octavia Combi z roku 2002 vyjde zhruba na stejné peníze. Nabídne sice horší svezení, ale také mnohem víc prostoru pro zavazadla a podstatně širší výběr ojetin. K tomu neodmyslitelně patří všechny výhody (ale i rizika), které souvisí s postavením jednoho z nejrozšířenějších aut.

bazar bazar

Peugeot 406 Break

Jeden z posledních Peugeotů 406? Proč by ne – auto z roku 2003 bude mít nejspíš dieselový motor, ale relativně spolehlivý. Určitě na tom bude lépe než dražší nástupce 407. Se stotisícovým rozpočtem si navíc můžete dopřát i elegantní kupé, pokud nechcete vyloženě praktický vůz. Při současné nabídce ojetin ale opět téměř jistě s dieselem pod kapotou.

bazar bazar

VW Passat B5

Turbodiesely na konci životnosti vám doporučovat nebudeme. Riziko drahých oprav motorů 1,9 TDI PD a 2,5 TDI, které mají reálně najeto statisíce kilometrů, za to nestojí. Za stejných 100 tisíc ale lze mít benzinový motor 1,8 Turbo/110 kW zhruba z roku 2002. Vlastně je to asi nejlepší z běžně dostupných Volkswagenů, co můžete s takovým rozpočtem pořídit.

bazar bazar

Opel Vectra C

I zde platí: s benzinovým motorem dobrá volba. Atmosférická osmnáctistovka na běžnou jízdu stačí. Čtyřválec o objemu 2,2 litru je rozšířenější, při stejné pořizovací ceně má ale menší spolehlivost a vyšší spotřebu. Na ideál v podobě novějších motorů 2,0 Turbo nebo 1,9 CDTI náš rozpočet nestačí, za 100 tisíc se totiž prodávají auta s rokem výroby 2003. Smysluplným lákadlem je ale verze GTS s motorem 3,0 V6/155 kW, která kvůli velkému objemu není dražší než slabší benzinové motory.

bazar bazar

Ford Mondeo II

S předchozí generací Mondea si dodnes ostudu neuděláte. Jeho turbodiesel 2,0 TDCi neprovází dobrá pověst a díky tomu s naším rozpočtem hravě dosáhnete na auto z roku 2004. Úplně bez problémů tento model rozhodně není, opravy ale vyjdou levněji než u většiny srovnatelných vozů.

bazar bazar

Audi A4 (B6)

Najít v inzerci předminulou generaci Audi A4 s motorem 1,9 TDI za 100 tisíc korun rozhodně není lehký úkol. Předchůdce (vyráběný do roku 2001) má ale podstatně horší výdrž a pro větší A6 z přelomu tisíciletí platí prakticky to samé. Ta má navíc pod kapotou nejčastěji velmi problémový motor 2,5 TDI. Takže když chcete za tyto peníze dobré Audi, vlastně nemáte jinou volbu.

bazar bazar

Hyundai Coupé

Kupé, šestiválec a šmrncovní design? Za cenu již zmíněného dožívajícího Passatu s dieselovým motorem se dá pořídit i takové auto. V dokladech bude mít rok výroby 2003 a na kapotě znak Hyundai. Takový respekt jako s BMW M3 sice nezískáte, na rozdíl od všech předchozích i následujících verzí ale vypadá zrovna model z let 2003 až 2005 určitě nejlíp.

bazar bazar

Mercedes-Benz třídy E (W210)

Dobrý Mercedes za 100 tisíc? Z těžko řešitelného dilema nám nakonec jako vítěz vychází třída E, známá jako masařka. S daným finančním limitem není problém dosáhnout na vychytanější modely po faceliftu (od 1999). Neprůstřelný benzinový motor byste ale museli lovit u západních sousedů, a tak je našim tipem pětiválec E 270 CDI nebo jednodušší čtyřválec E 220 CDI, u kterého je ale větší riziko taxikářské minulosti.

bazar bazar

BMW 7 (E38)

Dá se za 100 tisíc pořídit pořádný kočár? Jak by ne, víme hned o několika BMW řady 7. Se 100 tisíci v kapse je jasnou volbou generace E38 z druhé poloviny 90tých let. Zapomeňte na problémové turbodiesely, nejlepší volbou je osmiválec, který je zároveň nejrozšířenější. Za danou cenu doporučujeme modely 735i a 740i těsně po faceliftu v roce 1998. Mimochodem, už tehdy číselné označení neznamenalo přesný objem – verze 740i má 4,4 litru a s tím souvisí o 100 Nm vyšší točivý moment než u 735i.

bazar bazar
Přehled výběru ojetých vozů za 100 tisíc Kč
Značka model rok výroby
Audi A4 (B5) 1,9 TDI 2001
BMW 740i/735i 1998
Citroën C1 1,0i 2007
Dacia Logan 1,4 2007
Ford Mondeo II 2,0 TDCi 2004
Hyundai Coupé 2,7 V6 2003
Kia Rio 1,4 2007
Mercedes E 270 CDI/E 220 CDI 2001
Opel Vectra C 1,8 2003
Peugeot 406 Break HDi 2003
Renault Clio III 1,2 2007
SEAT Leon I 1,9 TDI/1,8T 2002
Škoda Octavia I Combi 1,9 TDI 2002
Toyota Corolla 1,4/1,6 VVT-i 2002
Volkswagen Passat B5 1,8 Turbo 2002
Diskuze (121)
Avatar - Thomas89
13. 8. 2012 12:55
A co neználci?
pořád by to chtělo nějakou radu spíš upozornění i pro ty co nejsou autaznalci, že při nákupu auta za x peněz ještě musí počítat, že budou muset něco přiihodit. Nemusím chodit daleko pro příklady, je spousta lidí co si myslí že když daj za auto 100 kolíků že to je všechno co bude a vydaj se z posledních peněz. a potom čumí když jim auto stojí na zahradě a musí si vzít půjčku protože se jim hned po měsíci vysypalo, ono když neco klepe není to ok. a ten rozvoďák taky nevydrží věčně...
Avatar - Thomas89
13. 8. 2012 12:41
Re: Slušný auto? Stačí 20 000 Kč
ja koupil Máčkovýho Civica z 96 za 30 kolíků z německa před 4,5 lety, celková cena byla s dovozem, ekovýpalným, a těhle blbin asi 47t Kč. Auto slouží bez problémů. A taky jsem původně myslel že ho budu mít jen na 3 roky
12. 8. 2012 21:18
Re: Může mi někdo napsat,
Starého nafťáka si koupí spořílci co jedou 10km do práce. Ale i baterka stojí o litr víc jak slabá na benzína... v zimě jezdí v rukavicích a na křižovatce ruce pod * :-) Co je stojí míň na pumpě o to 2x víc na servisu :-)
Jinak v bazaru je hodně velká náhoda, že narazíte na auto v parádním stavu (ty zůstávají podpultová :-) ). Jinak pro hledání ojetiny existují i regionální noviny i důchodci si občas koupí něco jiného jak 1.2HTP ;-)
Avatar - Skipper
12. 8. 2012 17:47
Re: Jasne toyota
Co to je za blábol, že neexistuje druhovýroba? Nejdříve si něco ověř, než to napíšeš. Na BMW včetně E38 je dílů z druhovýroby více než dost. Jinak proč nekoupit? Jasně, za poslední prachy je to nesmysl, ale tyhle auta jsou prostě klasika, poslední klasicá BMW, pro fandu značky jasná volba. Má E38 mě vyšla na 120000, nainvestoval jsem do ní cca 70000, je ve výborném stavu a naprosto vyhovuje mým požadavkům. Nedovedu si pŕedstavit jiné auto za stejnou cenu, které by tohle splňovalo.
3. 8. 2012 09:37
Tohle jsou vraždy....!
Ano, kupte si, prohloupíte.

C1, Logan, Clio, Rio, 406 - tak do těhle značek by člověk nešel ani při koupi nového (nechci jezdit s novým autem pořád do servisu kvůli přinejlepším záručním opravám).

Octavia, Passat, Mondeo, A4, MB E, BMW 7 - to nejsou špatná auta, ale mají jeden velký problém. Většinou jsou to diesely, mnohdy firemní auta, která si lidé kupují protože najedou spousty kilometrů. (Pokud se o takové auto majitel řádně nestaral, máte pak problém. Můžete narazit na kousek, který budete jen opravovat a opravovat, zatímco předchozí majitel si jen jezdil a jezdil.). Tyhle typy aut mají většinou najeto mnoho kilometrů a do ceny 100.000 budou hodně postaršího data výroby. Pokud si auto řádně neprověříte, můžete pak zjistit, že máte Oktávku složenou ze 4 různých 8-s nebo dle VINu to má být Superb >:-[]

Je mi jasné, že mi tu plno lidí bude oponovat, že má např. 406, se kterou jezdí ji 10 let a neměl poruchu. Tohle je jen můj názor a moje zkušenosti. Jinak kupujícím přeji hodně štěstí a šťastnou ruku při výběru. Jak říkám já, kupovat ojeté auto je vždy adrenalinový žážitek >:D