Nissan GT-R? Zase je všechno jinak. Bude nejdřív za čtyři roky
Nissan GT-R je jedním z těch aut, kterým dělá věrná fandovská základna medvědí službu neustálým šířením spekulací. Sama automobilka ohledně nové generace mlčí jako hrob a víme oficiálně prakticky pouze to, že půjde o hybrid, ovšem podle všemožných spekulací jsme tu auto buď už dávno měli mít, nebo je jeho představení na spadnutí - nejnověji se hovořilo o představení v roce 2017 a zahájení prodeje 2018. Jenže je třeba se vrátit na zem. Na GT-R II si ještě sakra počkáme...
Šéf australského Nissanu Richard Emery řekl webu Motoring, že "GT-R opravdu není v nejbližších letech na seznamu" a že je "nulová šance dočkat se ho v roce 2018 nebo 2019." Jinými slovy se objeví nejdřív v roce 2020 nebo třeba i později. Auto se tak stane jedním z nejdéle žijících sporťáků v autoprůmyslu vůbec. Není divu, že Nissan chystá ještě jeden důkladný facelift, patrně v příštím roce. A dost možná by se stihly i dva...
Vývoj u Nissanu a Infiniti v posledních měsících vyvolává dojem, že sportovní orientace obou japonských značek byla spíše vynucena bývalým šéfem Infiniti de Nysschenem (dnes Cadillac) a viceprezidentem Nissanu Palmerem (dnes Aston Martin), protože po jejich odchodu Japonci šmahem zařízli všechny sportovní projekty. Včetně téměř dokončeného Eau Rouge a to, co zbylo, hodlají postavit na hlavu. Nissan 370Z se možná zmenší a přijde o šestiválec, ještě větší změny ale čekají zřejmě sportovní topmodel.
Za zdržením (lze předpokládat, že auto mělo opravdu dorazit původně za dva roky) stojí zřejmě rozhodnutí udělat z kupé sedan (využitelný i pro Infiniti), jehož vývoj se přesunul do R&D v Evropě a USA. Že půjde o hybrid s V6 twin turbo a elektroasistencí, je dnes již tutovka.