Nissan GT-R 50 by Italdesign: Oslava dvojitého jubilea

 

Turínský Italdesign slaví půlstoletí existence a od debutu prvního Nissanu Skyline GT-R uplynula stejná doba. To je řádný důvod k oslavě, ne?

Proslulé italské studio sice vlastní Volkswagen, nicméně evidentně nebrání jednorázovým projektům pro jiné automobilky. Italdesign se dal vůbec poprvé dohromady s japonským Nissanem a stvořil výroční prototyp GT-R 50. Jaké jiné auto měl zvolit za základ než současnou generaci R35?

Navíc si logicky vybral ostřejší verzi Nismo. Přestavba probíhala v Itálii, pouze kokpit a detaily exteriéru ladila designérská centra Nissanu v Londýně a Americe. Zvenčí se změnilo vlastně všechno. Auto v kombinaci zlaté a tmavě šedé metalízy je delší (4784 oproti 4690 mm), širší (1992 místo 1895 mm) a nižší (1316 oproti 1370 mm). Přídi dominuje široká tlama, která skrývá logo i nárazník. Tenké ledky jsou jinak tvarované než u originálu, nasávací otvory za předními blatníky vypadají drsněji. Koncové reflektory sice zůstaly kulaté, ale vystupují z obrysů dramaticky tvarované střely. Zádi pak dominuje obří nastavitelné křídlo. Silueta GT-R zůstala, ale to je vlastně asi tak všechno... „Padesátka“ působí až zle, ale nenarostly jí pouze optické svaly, kdepak!

Ani v kokpitu nezůstal kámen na kameni, i když si zachoval civilní vzezření. Má jediný displej, ten před pilotem. Jinak mu vládne černá barva, kombinace uhlíkových kompozitů, Alcantary a jemné kůže na anatomických sedačkách. Ani tady nechybí zlatá barva, i když pouze decentně.

Za přední nápravou umístěný a dobře známý vidlicový šestiválec VR38DETT objemu 3,8 l dává odhadovaných 530 kW (720 koní) při 7100 otáčkách. Nissan spolu se závodní divizí Nismo tady uplatnil zkušenosti se stavbou závodních speciálů GT3: větší turba i mezichladiče s vyšším průtokem vzduchu, zesílený klikový hřídel, písty, ojnice i ložiska, revidované profily vačkových hřídelů, rychlejší vstřikování paliva a optimalizované zapalování, sání i výfuk.

Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps

Dvouspojková sekvenční šestistupňová převodovka se stará o 780 N.m, které jsou dostupné v rozmezí 3600-5600 min-1. Spolu s hnacími hřídeli byla rovněž zesílena. Pohon všech kol ATTESA E-TS samozřejmě zůstal zachován.

Ani rozvor 2780 mm se nezměnil. Podvozek používá nastavitelné tlumiče DampTronic I od Bilsteinu. Auto jezdí na pneumatikách Michelin Pilot Super Sport rozměru 255/35, respektive 285/30, které jsou nazuty na jedenadvacetipalcová kola. Přední kotouče rozměrů 390 x 32,6 mm mají šestipístkové třmeny, zadní menší a tenčí (380 x 30 mm) pak čtyřpístkové. Všechny září rudou barvou.

Takové GT-R by se leckomu líbilo v garáži – a neříkejte, že ne!

Spolupracujeme s TipCars.com
Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu

Sjezd hlavní britské opoziční strany přijal usnesení o…

 
Zdroj: Nissan

Štítky Nissan Design Sportovní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN

Když Toyota dříve prohlásila, že chce v budoucnu nabízet…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps

Na zmoklém obávaném oldschoolovém belgickém okruhu s…

Nissan GT-R Nismo 2017: Ani ostrá verze nezůstala bez úprav Nissan GT-R Nismo 2017: Ani ostrá verze nezůstala bez úprav

Japonská Godzilla se nedávno dočkala další cizelace. Ta…

 



 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Včera

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Machovský litoval vyrovnávacího gólu: Někomu puk proletěl i kolem trenek

Machovský litoval vyrovnávacího gólu: Někomu puk…

Nechybělo málo a připsal si další nulu proti stejnému soupeři. Brankář Sparty Matěj Machovský dlouho držel šance…

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává v představenstvu

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává…

Fotbalová Sparta posílí a pozmění své vedení. A změna to nebude jen kosmetická. Do pozice generálního ředitele…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…