Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 50 by Italdesign: Oslava dvojitého jubilea

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Turínský Italdesign slaví půlstoletí existence a od debutu prvního Nissanu Skyline GT-R uplynula stejná doba. To je řádný důvod k oslavě, ne?

Proslulé italské studio sice vlastní Volkswagen, nicméně evidentně nebrání jednorázovým projektům pro jiné automobilky. Italdesign se dal vůbec poprvé dohromady s japonským Nissanem a stvořil výroční prototyp GT-R 50. Jaké jiné auto měl zvolit za základ než současnou generaci R35?

Navíc si logicky vybral ostřejší verzi Nismo. Přestavba probíhala v Itálii, pouze kokpit a detaily exteriéru ladila designérská centra Nissanu v Londýně a Americe. Zvenčí se změnilo vlastně všechno. Auto v kombinaci zlaté a tmavě šedé metalízy je delší (4784 oproti 4690 mm), širší (1992 místo 1895 mm) a nižší (1316 oproti 1370 mm). Přídi dominuje široká tlama, která skrývá logo i nárazník. Tenké ledky jsou jinak tvarované než u originálu, nasávací otvory za předními blatníky vypadají drsněji. Koncové reflektory sice zůstaly kulaté, ale vystupují z obrysů dramaticky tvarované střely. Zádi pak dominuje obří nastavitelné křídlo. Silueta GT-R zůstala, ale to je vlastně asi tak všechno... „Padesátka“ působí až zle, ale nenarostly jí pouze optické svaly, kdepak!

Ani v kokpitu nezůstal kámen na kameni, i když si zachoval civilní vzezření. Má jediný displej, ten před pilotem. Jinak mu vládne černá barva, kombinace uhlíkových kompozitů, Alcantary a jemné kůže na anatomických sedačkách. Ani tady nechybí zlatá barva, i když pouze decentně.

Za přední nápravou umístěný a dobře známý vidlicový šestiválec VR38DETT objemu 3,8 l dává odhadovaných 530 kW (720 koní) při 7100 otáčkách. Nissan spolu se závodní divizí Nismo tady uplatnil zkušenosti se stavbou závodních speciálů GT3: větší turba i mezichladiče s vyšším průtokem vzduchu, zesílený klikový hřídel, písty, ojnice i ložiska, revidované profily vačkových hřídelů, rychlejší vstřikování paliva a optimalizované zapalování, sání i výfuk.

Dvouspojková sekvenční šestistupňová převodovka se stará o 780 N.m, které jsou dostupné v rozmezí 3600-5600 min-1. Spolu s hnacími hřídeli byla rovněž zesílena. Pohon všech kol ATTESA E-TS samozřejmě zůstal zachován.

Ani rozvor 2780 mm se nezměnil. Podvozek používá nastavitelné tlumiče DampTronic I od Bilsteinu. Auto jezdí na pneumatikách Michelin Pilot Super Sport rozměru 255/35, respektive 285/30, které jsou nazuty na jedenadvacetipalcová kola. Přední kotouče rozměrů 390 x 32,6 mm mají šestipístkové třmeny, zadní menší a tenčí (380 x 30 mm) pak čtyřpístkové. Všechny září rudou barvou.

Takové GT-R by se leckomu líbilo v garáži – a neříkejte, že ne!

Aleš Dragoun
Diskuze (0)