Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tenhle „klíč“ od Nissanu GT-R není jen tak nějakým: Co všechno umožňuje?

Tomáš Dusil
Diskuze (9)
Stávající supersport Nissan GT-R používá klasický plastový ovladač bezklíčového ovládání vozidla podobně jako jiné modely značky. To se však může v budoucnu změnit.

V souvislosti s diskusí ohledně připravované nové generace Nissanu GT-R se objevil koncept supermoderního bezklíčového ovládání. Na první pohled vypadá inovativní „klíč“ stejně jako ten stávající. A to jak svými rozměry, tak také oválným tvarem. Jenže namísto plastového krytu je tenhle řešený jako dotykový displej, tedy podobně jako digitální klíčky od BMW. Díky tomu umožňuje nepřeberné množství funkcí, byť samozřejmě zůstávají stále zachovány ty základní, a sice odjištění zámků dveří a dále umožnění natočit motor.

Dále klíč (asi by se slušelo spíše napsat ovladač) umožňuje zjistit, zda je aktivovaný alarm vozidla, kolik litrů benzinu aktuálně zbývá v nádrži či možnost dálkově si přednastavit teplotu v kabině. K jejímu předehřátí by ovšem musel mít tenhle Nissan nezávislé topení.

Video se připravuje ...

Z dalších funkcí zmíníme třeba informace o plánovaném servisu vozidla či množství motorového oleje. Ovladač však i nadále obsahuje klasická tlačítka, která jsou celkem tři. Slouží k odjištění zámků dveří, otevření víka zavazadelníku a aktivaci klaksonu vozidla.

Zatím se jedná o koncept, u něhož není jisté, zda se objeví ještě ve stávající generaci Nissanu GT-R. Kromě toho má vzniknout padesát kusů původně konceptu GT-R50 od Ital Design. Nová generace vozu, využívající mimo jiné také hybridní pohon se dle předběžných informací objeví do roku 2025.

Od 90. let

Již dávno pryč jsou doby, kdy klíč od auta sloužil jen k odemknutí zámku dveří a natočení motoru po zasunutí do spínací skříňky. Dnes mají auta místo klíče s čepelí stále častěji pouhý plastový ovladač s tlačítky, v některých případech (BMW) dokonce i s displejem. Jako první v Evropě toto nabídl Mercedes-Benz, a sice v kupé CLK 1. generace (W208) z roku 1997. Od roku 2000-2001 používají vozy Renault elektronickou kartu, která jako první přinesla funkci, kdy k odjištění zámků dveří stačí zatáhnout za jejich vnější kliku. Ještě dále jsou vozy BMW, které už od dob řady 7 E65/66 či 5 E60/61 mají v klíči uložená servisní data. K jejich vyvolání ale potřebuje servis čtečku takzvaný key reader.

Tomáš Dusil
Diskuze (9)
31. 12. 2018 11:42
Re: Hm
Aston Martin dělá hodinky a funguje to spolehlivě.
31. 12. 2018 11:42
Re: Hm
Škoda, že ty klíče nemají podobu třeba chytrého náramku, něco takového nabízí tuším Jaguar, ale nefungje to plnohodnotně, potřebuje to klíč v autě.
31. 12. 2018 10:45
balšoja těchnyka
vic a vic fičurinek, vic a vic sanci jak neco hacknout, poskodit... jen tak dal. dokud se neco nestane, bude se vyrobce dusovat jak je to robusni odolne reseni a az se neco stane, kybl, sud, nadrz vymluv. Odnese to jen a jen koncovy majitel auta. Znamej ma stary Twingo a otevirani Infra dalkacem. Nehacknutelny ! :-!
30. 12. 2018 20:44
Re: Hm
Troufám si tvrdit, že tyhle klíče jsou blbost. Klíč k autu má sloužit k tomu, k čemu byl primárně stvořen. Další fce. klíče popisované v tomhle článku by měly být dostupné třeba přes Mt.
Nyní to tak mám a je to super.
30. 12. 2018 20:43
Re: Hm
Hyundai prý půjde na otisk prstu. To mi dává smysl, to bych chtěl. To bych sakra chtěl :yes: