Nissan hodlá zdvojnásobit svou výrobní kapacitu v Číně
Nissan v Číně provozuje společný podnik s tamní automobilkou Dongfeng Motor Group. Podnik v pondělí otevřel svou první továrnu na výrobu sportovně-užitkových automobilů s kapacitou 180.000 vozů ročně. Výstavba závodu si vyžádala investici miliardy jüanů (2,8 miliardy Kč).
Ghosn stojí rovněž v čele francouzského výrobce automobilů Renault, který v Nissanu vlastní 44 procent akcií. Skupina Nissan-Renault podle něj nemá v úmyslu koupit podíl v největší americké automobilce General Motors, jež připravuje primární emisi akcií, napsala agentura Reuters.
Ghosn rovněž upozornil, že společnost Renault neplánuje zahájit vlastní výrobu automobilů v Číně. Dodal však, že by se časem mohla připojit ke společnému podniku firem Nissan a Dongfeng.
Provozní ředitel Renaultu Patrick Pelata v rozhovoru pro list Le Figaro uvedl, že automobilka by mohla do roku 2013 zvýšit podíl mimoevropských trhů na celkovém objemu svého prodeje na 50 procent ze současných 40 procent. V roce 1999 přitom tento podíl činil pouze 11 procent.
Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích. Čína v loňském roce díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Nissan minulý týden společně s partnerem Dongfeng představil novou značku Venucia určenou pro čínský trh. Firmy uvedly, že první model s touto značkou se začne prodávat v roce 2012. Modely Venucia budou vyvíjeny v Číně s ohledem na specifika tamního trhu.