Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf Nismo RC: Elektromotor v karbonovém balení

Diskuze (0)
Karbonová karoserie, závodní podvozek a elektrický pohon – to jsou hlavní rysy posledního počinu divize Nismo.

Prototyp Nissan Leaf Nismo RC kombinuje techniku elektromobilu Leaf s konstrukčními postupy ze světa závodních aut. Z původního hatchbacku, který byl vyhlášen evropským autem roku, ovšem na svém místě nezůstalo skoro nic.

Trojdílná karoserie zahrnuje odnímatelné přední i zadní části, pevně vestavěná okna, přední i zadní světla LED a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Dvoudveřová závodní verze je inspirovaná exteriérem Nissanu Leaf, vnější vzhled dotváří speciální bílý čtyřvrstvý bílý perleťový nátěr s modrou grafikou NISMO/Zero Emission.

Srovnáme-li rozměry obou vozů, má nový závodní speciál o 100 mm kratší rozvor, je také o něco delší a širší. Největší rozdíl je ve výšce – vůz Nismo RC je o více než 343 mm nižší než sériový Leaf a s 938 kg váží asi o 40 % méně než sériová verze.

Nismo RS využívá zavěšení předních i zadních kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech a nastavitelné vyvážení brzd. Je vybavený 18palcovými šestipaprskovými ráfky a závodními pneumatikami P225/40R18 Bridgestone.

Poháněna jsou zadní kola, baterie, elektrický motor a měnič jsou umístěné uprostřed. Vůz je poháněn lithium-iontovou baterií sestávající ze 48 kompaktních modulů a střídavým synchronním motorem o výkonu 80 kW. Prostřednictvím rychlé nabíječky pod zadním krytem lze baterii nabít na 80 procent celkové kapacity během 30 minut.

Předběžné testy ukázaly, že Leaf Nismo RC dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,85 s a jeho maximální rychlost je 150 km/h. Předpokládaná doba jízdy v závodních podmínkách je kolem 20 minut.

Nissan nechce tento prototyp používat jen jako showcar. Má s ním vážnější úmysly – chce jej angažovat ve skutečných závodech, pravděpodobně ve speciální sérii těchto japonských elektromobilů.

Diskuze (0)