Nissan Murano: S dieselem přichází facelift
Nepřítomnost vznětového motoru v nabídce bývá v Evropě u velkých modelů zpravidla zásadní překážkou pro prodejní úspěchy. Tohoto handicapu se Nissan Murano zbaví na podzim, poprvé se pod jeho kapotu dostane turbodiesel.
Dosud se pro Murano dodává pouze neobvyklá kombinace motoru 3,5 V6 (185 kW) a bezestupňové převodovky CVT. Tuto verzi od podzimu doplní v daném segmentu konvenční spojení vznětového čtyřválce 2,5 dCi (140 kW) a šestistupňové automatické převodovky.
Vstřikovací systém common rail má pracovní tlak 2000 bar, což zajišťuje lepší atomizaci paliva. Přepracovaná hlava motoru má vyšší účinnost víření a umožňuje lepší vyplachování spalovacích prostorů. Standardem je filtr pevných částic a emisní norma Euro 5. Maximum točivého momentu 450 Nm je dosahováno při 2000 min-1.
Emise CO2 jsou 210 g/km, kombinovaná spotřeba má hodnotu 7,9 l/100 km.
Pro zachování akustického komfortu Nissan přikročil k dalším technickým úpravám. Čerpadlo posilovače řízení je místo řetězu poháněno řemenem, turbodiesel je uložen pomocí pěti silentbloků (motor V6 leží na čtyřech) a v motorovém prostoru přibylo odhlučňovacího materiálu.
Nejviditelnější změnou je ovšem facelift. Ten přichází již po dvou letech, je ale vynucen příchodem vznětového motoru. Murano tak dostalo agresivnější tvář, především ale získalo přídavné otvory v masce chladiče a byly zvětšeny otvory ve spodní části nárazníku. Tyto úpravy zlepšují proudění vzduchu ke chladiči a kolem motoru.
Prodej modernizovaného Nissanu Murano 2011 s dieselovým motorem bude zahájen v září.