Nissan potvrdil příchod konkurenta Toyoty GT86, vzejde z konceptu IDx
Dvojice Toyota GT86 a Subaru BRZ se v následujících letech mohou těšit na těžší konkurenční boj. Konkurenta pro ně v podobě nové RX-7 zvažuje Mazda, Nissan pak chystá sporťák s pohonem zadních kol vycházející z loňského konceptu IDx.
Příchod sériové verze konceptu IDx potvrdil australskému serveru Drive produktový šéf Nissanu Andy Palmer. Ten uvedl, že kompaktní sporťák dorazí na trh v roce 2016.
Vedení Nissanu ještě musí rozhodnout, jaká verze konceptu IDx se bude prodávat. Automobilka totiž loni na podzim představila dvě varianty tohoto vozu – stylovou Freeflow a sportovně tvarovanou Nismo. Palmer nevyloučil, že se v prodeji objeví obě provedení.
Rozhodnout se také ještě musí o použitém motoru. Duo konceptů bylo navrženo tak, aby pod kapotou mohl pracovat až motor o objemu 1,6 litru. Možností je použití přeplňovaného motoru 1.6 DIG-T s přímým vstřikováním z Nissanu Juke.
Agregát by měl být kombinován s manuální převodovkou, možností je ale i nějaká automatická převodovka s možností řazení pomocí páček pod volantem. U IDx Nismo se například počítalo s použitím bezstupňové převodovky CVT s možností manuálního režimu se šesti přednastavenými stupni.
Nissan konceptem IDx zacílil především na členy mladé generace narozené po roce 1990, kteří o automobily ztrácejí zájem. Automobil byl navržen podle podnětů zástupců této generace.
IDx se svými retro tvary vrací do minulosti, připomíná především původní Skyline GT-R z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, který byl dávným předchůdcem dnešního modelu GT-R. Duo konceptů je dokonce o 140 mm kratší než Toyota GT86/Subaru BRZ, na délku měří zhruba 4,1 metru.