Nová Audi A4 - rázná odpověď konkurenci

Nová Audi A4 - rázná odpověď konkurenci

 
 

Převládajícími rysy designu nového Audi A4 jsou čistota a preciznost. Je dílem designérského týmu Audi, pod vedením Petera Schreyera. Oproti předchozí verzi nové Audi povyrostlo a stylisticky se přiblížilo svým sourozencům. Přední partie se podobají Allroadu, zatímco zadní část je jakoby menší, omlazená Audi A6.

Designerům se podařilo optimalizovat tvar karoserie, včetně aerodynamicky řešeného podvozku. Součinitel odporu vzduchu činí 0,28. Celkovou délkou 4547 mm je nové A4 o 69 mm delší než její předchůdce. Šířkou 1766 mm je širší o 33 mm a výškou 1428 mm jej přerůstá o 13 mm. Z toho těží hlavně prostor pro posádku. Délka interiéru: + 32 mm, prostor pro kolena na zadním sedadle: + 41 mm, výška nad sedadlem vpředu: + 15 mm, vzadu: + 14 mm, šířka vpředu v úrovni ramen: + 11 mm, šířka vpředu v úrovni loktů: + 17 mm, vzadu: + 29 mm. Zavazadlový prostor má objem 445 litrů a mezi podběhy je široký 1000 mm.

Konstruktéři Audi udělali značný pokrok v konstrukci karoserie. Ta je nyní o 45 % tužší, než u předchozí verze. Díky tomu se zlepšily nejen jízdní vlastnosti, ale také hlučnost ve vozidle. Aerodynamickou optimalizací podvozkových skupin se snížila úroveň aerodynamického hluku ve vozidle o 3 dB.

Revoluční je řešení konstrukce karoserie. Skládá se z oceli s integrovanými hliníkovými komponenty. Významný je procentuelní poměr k váze lehkých materiálů hliníku, magnesia a plastů. Poměr oceli na novém Audi A4 byl snížen o 7,5% ve srovnání s předchůdcem.

Sportovní pojetí novinky dokládá nabídka motorů:

Zážehové motory

Nový šestiválec 3,0 V6 tvoří vrchol nabídky. S pěti ventily na válec dosahuje výkonu 162 kW (220 k) při 6300 ot/min. Maximální točivý moment 300 Nm je k dispozici při 3200 ot/min. S předním pohonem a pětistupňovou manuální převodovkou zrychlí z 0 za 100 km/h za 6,9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 245 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,5 l/100 km. Úhel rozevření válců je 90 stupňů. Jako základ při vývoji posloužil 2,8 V6. Mezi důležité inovační změny patří hliníkový blok, lehčí ventily, vyvažovací hřídel, variabilní délka sacího potrubí, aj.

Dvoulitrový řadový čtyřválec 2,0 je dalším novým přírůstkem v rodině benzinových motorů. Rovněž používá pětiventilovou techniku. S objemem 1984 ccm dosahuje výkonu 96 kW (130 k) při 5700 ot/min. Vrchol točivého momentu 195 Nm přichází při 3300 ot/min. Vůz s předním pohonem a manuální pětistupňovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,9 s a dosáhne maximální rychlosti 212 km/h. V kombinovaném režimu spotřebuje 7,9 l/100 km. Je vybaven variabilní délkou sacího potrubí a vyvažovacím hřídelem.

Další v nabídce benzinových motorů je již dobře známý z vozů koncernu VW, 1,8T. Jeho výkon zůstal beze změn, 110 kW (150 k). Při 1750 ot/min dosahuje točivý moment maximální hodnoty 210 Nm, který je k dispozici až do 4600 ot/min. V kombinovaném provozu si řekne o 8,2 litrů / 100 km. 1,8T dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s a pokračovat až k maximální hranici 222 km/h.

Vznětové motory

Výkonnější variantou je šestiválec 2,5 TDI V6. Díky čtyřem ventilům na válec, centrálně umístěnými tryskami a turbodmychadlu s variabilní geometrií lopatek vykazuje nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 370 Nm mezi 1500 až 2500 ot/min. To jej předurčuje pro mocný zátah od nízkých otáček motoru. 2,5 TDI quattro se šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,6 sekund a umožní dosáhnout maximální rychlosti 225 km/h. Zájemce o sportovní jízdu s tímto motorem příjemně potěší spotřeba paliva. V kombinovaném provozu postačí 7,8 litrů nafty na 100 km.

Nový vrchol mezi čtyřválcovými motory TDI představuje 1,9 TDI. Jeho vysoký výkon 96 kW (130 k) při 4000 ot/min si v ničem nezadá s benzinovými motory. Kroutící moment vrcholí hodnotou 285 Nm při 1750 ot/min. Za těmito parametry stojí vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, které dokáže vyvinout vyšší vstřikovací tlak než ostatní systémy. Je tak možný vstřikovací tlak až 2050 bar, což představuje dokonalý základ pro vysoký výkon a nízké emise. V kombinaci s předním pohonem a pětistupňovou manuální převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,9 sekund a maximální rychlosti 207 km/h.

Pro vozy s pohonem předních kol je k dispozici pětistupňová automatická převodovka multitronic. Multitronic nyní může nyní přenášet kroutící momenty až do 310 Nm. To znamená, že může být použit i v kombinaci s nejvýkonnějším benzinovým motorem.

Všechny verze inovované Audi A4 jsou standardně vybaveny stabilizačním systémem ESP. Tento systém pomáhá řidiči udržet vůz pod kontrolou při potenciálních kritických situacích na hranici smyku. Součástí ESP je brake assist. Umožní zvýšit brzdný účinek až na mez adheze a tím zkrátit brzdnou dráhu na minimum. Aktivuje se ovšem pouze při prudkém brzdění.

Automobilka nezapomíná ani na bezpečnost cestujících. Při čelním nárazu se pedály vychýlí tak, aby nevnikly do prostoru nohou. Boční airbagy vpředu jsou standardní, zadní jsou na přání. Rovněž nechybí boční vak, chránící hlavy cestujících po celé délce vozu.

O pohodlí při cestování se stará nespočet prvků základní a příplatkové výbavy. Od standardní klimatizace, přes kvalitní hi-fi soupravu až po automatické nastavení sedadla a zpětných zrcátek po usednutí do vozu.

Na výběr jsou dvě verze navigačních systémů. Základní verze informuje o trase hlasem a grafickým znázornění pomocí šipek na přístrojové desce. Navigační systém Plus dodatečně nabízí otočný 5" monitor na středové konzole s možností plánování tras.

Na výběr je 16 barevných odstínů karoserie. Na všechny verze jsou standardně montovány sportovní litá kola. Pneumatiky je možné vybírat z rozměrů 195/65 R15 až 235/45 R17. Pro náročnější zákazníky Audi nabízí snížení podvozku o 20 mm, sportovní tlumiče, pružiny a spoustu dalších doplňků.

Technické údaje
Motor2,01,8T3,0 V6
Druhzážehovýpřeplňovaný zážehovýzážehový
Zdvihový objem (cm3)198417812976
Válce/ventily na válec4/54/56/5
Max. výkon (kW/ot)96/5700110/5700162/6300
Max. točivý moment (Nm/ot)195/3300210/1750-4600300/3200
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)212222245
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,98,96,9
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)11,411,313,7
Mimo město (l/100 km)5,96,47,1
Kombinovaná (l/100 km)7,98,29,5
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4547
Šířka (mm)1766
Výška (mm)1428
Rozvor (mm)2650
Rozchod vpředu (mm)1528
Rozchod vzadu (mm)1526
Objem zav. prostoru (l)445/720
Pohotovostní hmotnost (kg)1310-1590
Rozměr pneu195/65 R15 - 215/55 R16
Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky mezi elitou. Po Brightonu postupuje…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…