Nová Škoda Yeti je levnější, ale jenom naoko
Snížení ceny modernizované Škody Yeti je pouze kosmetické. Rozsah základní výbavy Active zůstal stejný: ESC, plechová 16" kola, střešní ližiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické stahování oken vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání a klimatizace. V soupisce ovšem chybí paket Plus tvořený autorádiem, dálkovým ovladačem centrálního zamykání a palubním počítačem. Tuto výbavu dříve Škoda nabízela v akci Fresh bezplatně, po faceliftu za ni bude žádat zmíněných 10.000 korun. Přitom právě takový je rozdíl mezi nejnižší cenou staršího a nového modelu.
Základem i nadále zůstává turbomotor 1.2 TSI o výkonu 77 kW pohánějící přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Až na některé nuance se nemění ani ceny příplatků, rozdílů je jenom několik. Například litá kola pro Active zlevnila o 200 korun, do výroby se nově zadávají za 13.500 Kč.
Zatímco zájemci o nejslabší benzinový motor jsou v poměru cena/výbava „na svém“, turbodiesely si teď Škoda cení více než dříve. Nejlevnější 4x4, tedy 2.0 TDI/81 kW, stojí v provedení Active 469.900 Kč, dříve to bylo 449.900 Kč. A nezapomínejme ještě na desetitisícový příplatek za paket Plus.
Prořídly také řady motorů nabízené v levnějším provedení Yeti – zájemce o turbomotor 1.8 TSI/118 kW s manuální převodovkou a turbodiesel 2.0 TDI/103 kW nebo 2.0 TDI/125 kW v kombinaci 4x4 s manuální převodovkou musí zvolit provedení Yeti Outdoor. V této verzi je sice mladoboleslavské SUV díky nelakovaným plastům podobnější svému původnímu vzhledu, ale také je o 20.000 korun dražší.
Outdoor výbavu ve stupních Ambition a vyšších rozšiřuje asistent rozjezdu do kopce (+2.100,-), kontrola tlaku v pneumatikách (+1.900,-), zatmavená okna SunSet (+5.000,-), ostřikovače světlometů (+3.600,-), vyhřívané ostřikovače čelního skla (+800,-) a ocelové pedály (+2.100,-). Zbývajících 4.500 Kč tedy připadá na vzhledovou proměnu z městského crossoveru na „drsňáka“ po vzoru původního Yeti.