22.7. 2017 Svět motorů

Nové Audi A8 poprvé naživo: Budoucnost přetavená v současnost!

 

Na Audi Summitu v Barceloně si minulý týden odbyla světovou premiéru vlajková loď čtyř kruhů. U odhalení A8 jsme nechyběli a auto důkladně prozkoumali.

Čtvrtá generace A8 bude milníkem značky. Jasně, tohle říkají automobilky často. S A8 se to má mít vážně tak. Například jako první sériově vyráběný vůz světa ho inženýři postavili pro jízdu s vysokou mírou automatizace. Její funkce má Audi vyladěné a od roku 2018 je postupně zavede do výroby. „Technologicky máme hotovo. Teď jde jen o nastavení, či spíš dotažení v legislativě,“ vysvětluje Dietmar Voggenreiter z představenstva Audi. „Nicméně platí, že volant můžete pustit, auto se postará o spoustu věcí samo. Od autonomní jízdy v koloně po automatické zaparkování vozidla do garáže,“ dodává.

To jsme v novince na akci zvané Audi Summit zatím zkusit nemohli. Ostatní si ale v obřích prostorech Fira Barcelona, kde nechyběl ani živý park se stromem až ke stropu, prohlédli, osahali, prolezli.

Hodnocení designu necháme na vás, otestováním praktických věcí ale můžeme říct, že na zákazníky luxusní třídy čeká nový král. Ono to tak ostatně už nějaký rok bývá.

Proč? V téhle kategorii reálně vládne čistě německá trojka A8, BMW 7, Mercedes-Benz řady S. I v Česku už několik let. Takže platí: kdo přijede s novým autem, přebírá automaticky žezlo, protože smetánka chce zkrátka to nejlepší a nejmodernější.

Mercedes přišel s novým S v roce 2013, a jak ukazuje tabulka, i v českých prodejích 2014-2015 jasně vedl. Předloni nastoupila šestá generace BMW 7 a šla do čela. Moc bychom se divili, kdyby rok 2018 nepatřil Audi. Letošní absolutní nezájem o dosluhující A8 je jasným signálem, že všichni včetně fandů značky čekají na čtvrtou generaci.

Novinka přijede na český trh na sklonku podzimu, a to se dvěma výrazně zmodernizovanými motory V6. Diesel 3.0 TDI si sáhne na výkon 210 kW, benzin 3.0 TFSI je vyladěn na 250 kW.

Později přibudou osmiválce 4.0 TDI/320 kW a 4.0 TFSI/338 kW. Exkluzivní šestilitrový motor W12 zatím není homologovaný.

Všech pět agregátů spolupracuje s osmistupňovým automatem a řemenem poháněným generátorem s funkcí spouštěče, který je srdcem 48V elektrické sítě. Tato technika částečně hybridního pohonu umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým motorem včetně jeho opětovného spuštění.

Později se k rodině pohonů přidá A8 L e-tron quattro s možností vnějšího nabíjení. Hybridní soustava s výkonem 330 kW a točivým momentem 700 N.m půjde nabíjet bezkabelově – indukčně mezi deskou v podlaze domácí garáže a přijímací cívkou v autě. Na vstupní ceny se čeká, budou zveřejněny se zahájením předprodeje v závěru léta. Současná generace se prodává od 2.093.900 Kč.

Registrace v ČR
 Audi A8BMW řady 7Mercedes-Benz třídy S
201497123332
20155669301
201663301195
2017614244

Třikrát o podvozku

Jednou z inovací je dynamické řízení všech kol. Převod na přední nápravě se mění v závislosti na rychlosti jízdy, zadní kola se natáčejí o několik stupňů ve stejném nebo opačném směru. Sportovní diferenciál aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola a doplňuje tím trvalý pohon všech kol quattro, jenž patří k sériové výbavě.

U druhé nové technologie aktivního podvozku se jedná o systém zcela aktivního odpružení. V závislosti na přání řidiče a jízdní situaci umožňují elektromotůrky u každého kola individuálně regulovat jeho pohyb nahoru nebo dolů. Díky variabilitě slibuje Audi nastavení od měkkého odpružení luxusní limuzíny po dynamiku sportovního vozu. Auto se umí během půlsekundy i samo zvednout o 8 cm, pokud hrozí boční kolize a jedete víc než 25 km/h.

Systém podvozku odebírá energii z elektrické sítě s napětím 48 V. Audi ji poprvé používá jako hlavní elektrickou síť u všech variant modelové řady A8.

Pár čísel

10,1 palce měří hlavní displej s navigací a infotainmentem. Navíc není jediný. Další má řidič místo budíků a třetí najdete na konzole středového tunelu. Ten má úhlopříčku 8,6 palce. K tomu připočtěte průhledový displej promítající navigační pokyny na silnici.

16 bublin skrývá každé opěradlo, výsledkem je masáž celých zad. Na výběr je sedm programů a tři intenzity.

210 kW činí nejslabší výkon základního turbodieselu. Opačným pólem je 338 kW benzinového osmiválce.

505 litrů zavazadel naskládáte do kufru.

1945 mm je šířka auta, neznatelně se tak zúžilo. Do výšky naopak o centimetr narostlo: na 1473 mm.

5,2 metru měří základní A8, prodloužená verze s přídomkem L pak přes 5,3 metru – proti předchůdci model narostl o 37 milimetrů. Rozvor se přiblížil třem metrům (2998 mm).

Co umí auto samo

Traffic jam pilot zajistí řízení v popojíždějící dopravě při rychlosti jízdy až 60 km/h se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy. Systém se aktivuje tlačítkem AI na středové konzole. Řidič pak nemusí vozidlo hlídat. Může pustit volant a v závislosti na platné legislativě příslušného státu si může číst Svět motorů nebo sledovat televizi. Jakmile se systém dostane na hranice svých možností, vyzve řidiče, aby opět převzal řízení vozidla.

Remote parking/garage pilot autonomně ovládá vůz při parkování do mezery, respektive garáže. Řidič nemusí sedět uvnitř, systém spustí telefonem.

Plusy

  • Moderní technologie
  • Autonomní řízení
  • Luxusní pobyt na palubě

Mínusy

  • Milovníci klasických budíků a tlačítek mají smůlu

Autor: David Šprincl

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží

Turecko prudce zvýšilo cla na dovoz některého amerického…

Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům

Britská Royal Bank of Scotland zaplatí ve Spojených…

Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté

Růst české ekonomiky meziročně zpomalil o téměř dva…

Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí

KSČM si po desetiletích teprve přičichla k moci, a už se…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h – Drtivé vítězství pro… Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h – Drtivé vítězství pro…

Nepamatuju si, kdy by měl jeden ze srovnávaných vozů tak…

Audi uvádí na český trh novou A8. Jak si cenově stojí proti konkurenci? Audi uvádí na český trh novou A8. Jak si cenově stojí proti konkurenci?

Čtvrtá generace A8 přichází na trh s dvěma šestiválcovými…

 



 
Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Včera

Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari, výrazná osobnost dějin motorismu a zakladatel jedné z nejslavnějších automobilek, zemřel před 30 lety.




Blesk.cz

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt lékařů! Co mu zakázali?

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt…

Jiří Krampol (80) už delší dobu bojuje s velkými bolestmi v kolenou, kvůli kterým nemůže skoro už ani chodit.…

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají někoho, kdo se postará o 55 koček!

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají…

Máte rádi kočky a rádi byste bydleli v odlehlém ostrovním ráji? Tak toto zaměstnání je pro vás jako dělané!…

 

iSport.cz

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic. Přemožitel Slavie narazí na Ajax

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic.…

Český trenér Radoslav Látal si s fotbalisty Trnavy ve skupině Ligy mistrů nezahraje. Po úvodní remíze 1:1 ze…

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i gól z ofsajdu

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i…

Fotbalisté Slavie na postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhnou ani letos. Rozhodla o tom, po domácí…

 

Reflex.cz

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Když byl na tomto webu zveřejněn příspěvek o nebezpečnosti stávajícího Turecka pro Evropu, svým způsobem mě to…

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa do kamerunského pohoří Alantika

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa…

Před pár lety jsem na několik dnů vyšplhal do kamerunských hor. Muž středního věku Issa, průvodce z kmene Koma,…