Nový Lexus LS je tady! Má šestiválec biturbo a desetistupňový automat
Nejenom designem je nová generace Lexusu LS radikální. Objevuje se také zcela nový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který je párován s desetistupňovým automatem.
Přesně před jedenácti lety byla na autosalonu v Detroitu představena současná generace Lexusu LS, na konkurenci ze stájí značek Mercedes-Benz a BMW už ale ztrácí nejenom designem, ale také palubními systémy. Že Japonci představí na letošním autosalonu v Detroitu novou generaci své vlajkové lodi, se už dlouhou dobu vědělo, nejsme ale asi jediní, komu konečný produkt vyrazil dech.
Zatímco Němci jsou v návrhu designu trochu zdrženliví a s mezigenerační obměnou svých modelů nejdou příliš do rizika, u Lexusu jako by roztrhali staré plány a začali úplně znova. Současná generace modelu LS je dlouhá, široká a majestátní, nástupce na nás ale působí jako sporťák s druhým párem dveří. Přední část přebírá styl současného modelu IS a přidává ještě užší světlomety, pryč je rovná spodní linie bočních oken a vysoké koncové svítilny. Ty nové se zakusují hluboko do zadních blatníků a díky nim nepůsobí celek tak těžkopádně jako doposud.
Opulentní sedan stojí na platformě GA–L použité u nového kupé LC 500, a přestože ve srovnání s předchůdcem narostl do délky i šířky, je o více než 90 kilogramů lehčí. Vůz na délku měří 5235 milimetrů, je 1900 milimetrů široký a jenom 1450 milimetrů vysoký, což mu v kombinaci s dlouhým zadním převisem a rozvorem 3125 milimetrů propůjčuje přirozeně „rozkročený“ postoj.
Exteriér je na spíše konzervativní poměry luxusních limuzín šokující, to jste ale ještě neviděli přístrojovou desku. Asi nebudu sám, kdo v ní trochu vidí Mercedesy třídy E a S, to je ale dáno zejména širokoúhlým displejem s úhlopříčkou 12,3 palce a elegantním horizontálním členěním. Analogové jsou tady snad jenom malé hodiny po pravé ruce řidiče, všechno ostatní včetně přístrojového štítu je digitální.
Lexus s prvním představením nové generace modelu LS zveřejnil i základní technická data pohonného ústrojí. Pod kapotou se objevuje zcela nový 3,5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který poskytuje 310 kW (415 koní), 600 N.m a je párován s desetistupňovým automatem. Nabízen je v kombinaci s pohonem zadních i všech kol, přičemž v prvním případě se vůz dostane z 0-100 km/h a 4,5 sekundy.
Výfukový systém byl odladěn tak, aby produkoval hutnější tóny, na prvním místě je ale klid v kabině dosažený systémem aktivního potlačování hluku pomocí negativního akustického vlnění. Lexus si od nového pohonu slibuje výkonnost osmiválce bez kompromisů ve spotřebě paliva, konkrétní hodnoty odběru benzinu však zatím nezveřejnil.