Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz C 63 AMG: Je třeba něco dodávat? Ano, VIDEO.

Dan Vořechovský
Diskuze (63)
Nová generace Mercedesu-Benz třídy C se dočkala úpravy od tuningové společnosti Mercedes-AMG. Strategie a provedení úprav vychází z okruhového speciálu určeného pro německý šampionát cestovních vozů DTM a je to znát. Doplněno jízdní VIDEO.

Německá tuningová „odnož“ automobilky Mercedes-Benz, společnost Mercedes-AMG, slaví své 40. výročí jak se sluší a patří. Svou premiéru nyní zažívá nový Mercedes-Benz C63 AMG, který je již pátým modelem třídy C v úpravě AMG. Prvním modelem třídy C s dovětkem AMG byl Mercedes-Benz C 36 AMG z roku 1993.

Mercedes-Benz C 63 AMG má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který poskytuje maximální výkon 336 kW (451 k) při 6 800 ot./min. a maximální točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min. Řidič má přitom v rozmezí od 2 000 až do 6 250 ot./min. k dispozici minimálně 83 % maximálního točivého momentu. Model určený do silničního provozu je tak na tom co se výkonu týká podobně jako „sesterský“ závodní vůz jezdící v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne C63 AMG za 4,5 s, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Vidlicový osmiválec je spojen se samočinnou převodovkou AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, přičemž rychlosti je možné řadit pomocí řadicích pádel na volantu. Vybrat si můžete ze tří jízdních režimů (sportovní, manuální a komfortní), podle nichž se upraví rychlost a způsob řazení převodovky. Vůz má pochopitelně sportovní zavěšení kol od AMG včetně nového tříprvkového zavěšení přední nápravy. Tuhé nastavení pružin a plynových tlumičů má zajistit co nejlepší kontakt s vozovkou.

Model C 63 AMG dostal do vínku také nová 18palcová kola AMG z lehkých slitin s pětipaprskovým vzorem, která byla obuta do pneumatik o rozměrech 235/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu. Volit je možné také 19palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměrech 235/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu. Výkonu vozu odpovídají také brzdy s vrtanými kotouči na všech kolech. Vpředu najdeme brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním o rozměrech 360 x 36 mm s pevnými šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu se o brzdění starají kotouče o rozměrech 330 x 26 mm s pevnými čtyřpístkovými třmeny. Vůz je rovněž vybaven elektronickým stabilizačním systémem ESP se třemi režimy (Zapnuto, Vypnuto, Sport).

Dojmy z úpravy vnějšího vzhledu vozu a interiéru se sportovními sedadly AMG s integrovanými opěrkami hlavy necháme zcela na vás. Není k tomu asi příliš co dodávat.

Pokud by se vám Mercedes-Benz C 63 AMG snad nelíbil, můžete sáhnout po novém sériovém voze BMW M3, který jsme vám představili na začátku dubna (viz článek: Nové BMW M3: definitivní podoba sériového vozu (doplněno o fotogalerii + plakáty) ).

Dan Vořechovský
Diskuze (63)
13. 7. 2007 10:59
Re: Spotreba asi tak 18l/100km
Par omylov a mytov na temu motorizmus a ekologia...
[odkaz]
Avatar - janodespota
8. 7. 2007 14:40
supr...
No, ak dnes vyhram v sportke, tak si to kupim, ale v ciernej farbe.... (alebo v bielej ???)
Avatar - Dragon.001
7. 7. 2007 11:52
Re: Spotreba asi tak 18l/100km
Uvědomte si ale taky. Že auta maj katalyzátory, zpětný vedení výfukovejch plynů, filtry pevných částic, lambda sondy a pod ( Záleží na palivu). To všechno snižuje emise. Kdežto v proudovým motoru to palivo tam "cáká" do spalovací komory, jak to shoří a opře se to do lopatek, fučí to ven. Takže při stejným množství paliva je množství škodlivin trošku někde jinde...
Avatar - Falco
5. 7. 2007 22:17
Re: Spotreba asi tak 18l/100km
Byl to nějaký pořad o životním prostředí, už si to nepamatuji, je to dlouho..To mě ovšem neomlouvá, že jsem hned na začátku zaměnil palivo za emise...
Avatar - Falco
5. 7. 2007 22:10
Re: Spotreba asi tak 18l/100km
Takhle to dopadá, když člověk někde něco slyší nebo si přečte a bezmyšlenkovitě to pošle dál...
Nemám to rád a sám to dělám.. :(