Nový Mercedes-Benz C 63 AMG: Je třeba něco dodávat? Ano, VIDEO.
Německá tuningová „odnož“ automobilky Mercedes-Benz, společnost Mercedes-AMG, slaví své 40. výročí jak se sluší a patří. Svou premiéru nyní zažívá nový Mercedes-Benz C63 AMG, který je již pátým modelem třídy C v úpravě AMG. Prvním modelem třídy C s dovětkem AMG byl Mercedes-Benz C 36 AMG z roku 1993.
Mercedes-Benz C 63 AMG má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který poskytuje maximální výkon 336 kW (451 k) při 6 800 ot./min. a maximální točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min. Řidič má přitom v rozmezí od 2 000 až do 6 250 ot./min. k dispozici minimálně 83 % maximálního točivého momentu. Model určený do silničního provozu je tak na tom co se výkonu týká podobně jako „sesterský“ závodní vůz jezdící v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne C63 AMG za 4,5 s, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Vidlicový osmiválec je spojen se samočinnou převodovkou AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, přičemž rychlosti je možné řadit pomocí řadicích pádel na volantu. Vybrat si můžete ze tří jízdních režimů (sportovní, manuální a komfortní), podle nichž se upraví rychlost a způsob řazení převodovky. Vůz má pochopitelně sportovní zavěšení kol od AMG včetně nového tříprvkového zavěšení přední nápravy. Tuhé nastavení pružin a plynových tlumičů má zajistit co nejlepší kontakt s vozovkou.
Model C 63 AMG dostal do vínku také nová 18palcová kola AMG z lehkých slitin s pětipaprskovým vzorem, která byla obuta do pneumatik o rozměrech 235/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu. Volit je možné také 19palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměrech 235/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu. Výkonu vozu odpovídají také brzdy s vrtanými kotouči na všech kolech. Vpředu najdeme brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním o rozměrech 360 x 36 mm s pevnými šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu se o brzdění starají kotouče o rozměrech 330 x 26 mm s pevnými čtyřpístkovými třmeny. Vůz je rovněž vybaven elektronickým stabilizačním systémem ESP se třemi režimy (Zapnuto, Vypnuto, Sport).
Dojmy z úpravy vnějšího vzhledu vozu a interiéru se sportovními sedadly AMG s integrovanými opěrkami hlavy necháme zcela na vás. Není k tomu asi příliš co dodávat.
Pokud by se vám Mercedes-Benz C 63 AMG snad nelíbil, můžete sáhnout po novém sériovém voze BMW M3, který jsme vám představili na začátku dubna (viz článek: Nové BMW M3: definitivní podoba sériového vozu (doplněno o fotogalerii + plakáty) ).