Nový Renault Clio - dobrý základ pro pokračování úspěchu

Nový Renault Clio - dobrý základ pro pokračování úspěchu

 
 

Od svého uvedení v roce 1998 bylo prodáno přes 1.700.000 automobilů řady Clio. Nyní přichází přepracovaný model Clio II, který by měl profitovat z úspěchů předešlého modelu a svého nového vzhledu. Ačkoliv se nejedná o zcela nový automobil, více než 50% dílů bylo přepracováno a optimalizováno.

Zcela zásadně přepracované, nové Clio přichází s novou přední částí, která nese prvky nové firemní identity, která byla představena u konceptu Vel Satis: znak Renault "visící" uprostřed přední masky. Kapota je zvýrazněna středním prolisem a boční zaoblení přechází až nad blatníky. Přední dvojité hlavní světlomety s vysoko umístěnými blikači jsou nyní delší a protažené vysoko do blatníků. U sportovních verzí a u dražších modelů jsou světla vybavena xenonovými výbojkami.

Designérské změny se dotkly také zadní části vozu. Znak Renault je nyní větší a je umístěn uprostřed pátých dveří a zároveň slouží jako tlačítko k otevření těchto dveří. Po svém předchůdci zdědilo Clio zadní okno s kouřovým sklem s dvojitým zakřivením. Zadní světla mají nyní "briliantový" vzhled s čirou elipsou uprostřed.

Nový interiér

Interiér vozu byl zcela přepracován, včetně úplně nové přístrojové desky s dvojitou "kapličkou", která zdůrazňuje dynamiku vozu. Zpříjemnit cestování by měly nově přidané odkládací prostory včetně dvojitého držáků nápojů. Potahové látky a barevné odstíny v interiéru jsou zcela nové a jsou nyní z kvalitnějších materiálů, které mají zlepšit celkový dojem z vozu. Jak již bylo výše napsáno, více než 50% dílů bylo přepracováno, nebo nahrazeno.

Bezpečnost

Kromě přepracovaných nosných struktur, přichází Clio ve standardní výbavě s airbagy pro cestující vpředu společně s předpínači bezpečnostních pásů a omezovači tlaku (400 kg pro přední sedadla). Systém je doplněn bočními airbagy, které chrání hrudník a hlavu cestujících. Zadní sedadla jsou nově vybavena předpínači bezpečnostních pásů, kombinovanými s omezovači tlaku (600 kg). V oblasti bezpečnosti bylo pamatováno i na nejmenší pasažéry, proto je Clio vybaveno tříbodovými úchyty dětských sedaček Isofix na zadní sedadla a přední sedadlo spolujezdce. Instalace na přední sedadlo je možná díky možnosti vyřadit airbag z činnosti pomocí klíče.

V novém Cliu najdeme několik bezpečnostních prvků, které jsou novinkou v tomto segmentu. Jako příklad může sloužit Emergency Brake Assist (brzdový asistent), který je standardně montován do všech vozů s výjimkou modelu Clio Sport 2.0 16V.

Pohonné jednotky, podvozek, výbava

Pod kapotu se objevují poprvé pohonné jednotky, které patří do rodiny motorů interně nazvaných "K9K". Jedná se o turbo-dieselový motor o objemu 1461 ccm s přímým vstřikem nafty systémem Common Rail. Tento agregát bude nabízen ve dvou výkonových verzích. Nejdříve bude nabízen s výkonem 48 kW (65 k) a max. točivým momentem 160 Nm a poté bude doplněn verzí s mezichladičem stlačeného vzduchu, která dosahuje výkonu 59 kW (80 k) a max. točivého momentu 185 Nm. Oba motory používají nového vysokotlakého vstřikovacího systému vyvinutého firmou Delphi Automotive Systems. S těmito novými pohonnými jednotkami dosahuje Clio nejnižší spotřeby a nejnižších emisních hodnot na trhu: 4,3 litru/100 km (115g CO2/km) u 1,5 dCi s výkonem 65 koní a 4,2 litru/100 km (113g CO2/km) u motoru s výkonem 80 koní v kombinované cyklu.

Nabídka benzínových motorů zůstala stejná, pouze došlo k některým dílčím úpravám, jako je elektronicky ovládaná škrtící klapka, která zlepšuje ovládání vozu. Na počátku řady stojí motor o obejmu 1,2 litru s výkonem 44 kW (60 k), který je známý svým levným provozem. Nedávno představený agregát 1,2 litru 16V s výkonem 55 kW (75 k) doplňuje řadu 16ventilových pohonných jednotek poslední generace: 1,4 16V (72 kW/98 k), 1,6 16V (81 kW/110 k) a motor 2,0 16V (126 kW/172 k), který je vyhrazen pro verzi Sport. Posledně zmiňovaná pohonná jednotka byla upravena v zájmu zlepšení pružnosti při nízkých rychlostech.

Stejně jako karosérie a interiér, také podvozek doznal řadu změn. Původní odpružení zadní nápravy u standardních modelů bylo nahrazeno odpružením ze sportovních verzí. Vůz je sériově vybaven 14, nebo 15 palcovými koly, které zlepšují jízdní vlastnosti. Všechny verze, včetně základní, jsou vybaveny odvětrávanými brzdovými kotouči o průměru 259 mm. Nové Clio Sport 2.0 16V dostalo nové nastavení předních tlumičů a nová 16palcová kola.

Novinkou je použití elektrického posilovače řízení, které zlepšuje ovládání vozu ve městě a oproti klasickému hydraulickému posilovači redukuje také spotřebu až o 0,2 litru/100 km. Jedinou výjimkou bude model Sport, který bude stále dodáván s klasickým hydraulickým posilovačem.

Velká pozornost byla věnována snížení hluku při jízdě. Bylo pozměněno uchycení motorů a u 16ventilových modelů bylo poprvé použito přední sklo, které dokáže utlumit vibrace a hluk při středních a vysokých rychlostech. Dieselové motory jsou vybaveny senzorem hluku, který umožňuje každé vstřikovací trysce automatickou kalibraci.

Pro maximální pohodlí je možno vozy vybavit dešťovým a světelným senzorem, klimatizací a poslední verzí navigačního systému GPS-Carminat s aktuální informací o dopravě.

Nové značení

Poslední změnou je také označení jednotlivých úrovní výbavy vozu: Authentique, Expression, Privilege a Dynamique. Pouze verze Sport 2.0 16V si zachovala své označení. Širší nabídka interiérů dovoluje zákazníkům přizpůsobení vozů svým představám. Zákazníci si mohou vybírat z devíti různých povrchových úprav interiéru, kdy pět z nich je dostupných už pro základní verzi.

Bezpečnostní výbava:

- ABS s elektronickou distribucí brzdného tlaku (EBV)

- Brzdový asistent (s výjimkou Sport 2.0 16V)

- Adaptivní přední airbagy

- Boční airbagy

- Přepínače bezpečnostních pásů s omezovači tlaku (400 kg) na předních sedadlech

- Předpínače bezpečnostních pásů s omezovači tlaku (600 kg) na zadních sedadlech

- Tříbodový záchytný systém Isofix pro dětské sedačky na sedadle spolujezdce s vypínáním airbagu

- Tříbodový záchytný systém Isofix pro dětské sedačky na zadních sedadlech

- Tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech



 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Radnice dala obyvatelům miliony. Ti se teď rozhodují, za co je utratí

Radnice dala obyvatelům miliony. Ti se teď…

Zrušení cyklootočky, vytvoření laviček se záhony nebo opravení sociálního zařízení ve skautské ubytovně. To jsou…

 

iSport.cz

Jak Zlatan pomáhal příchodu Pogby do United? Zlámu ti nohy, hrozil agentovi

Jak Zlatan pomáhal příchodu Pogby do United? Zlámu…

Se Zlatanem Ibrahimovicem nejsou žádné žerty. Fotbalový agent Mino Raiola, který kanonýra Manchesteru United…

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Stane se Jindřich Trpišovský novým koučem pražské Sparty? Podle informací iSport.cz zahájila jednání s vedením…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…