Nový Renault Clio - dobrý základ pro pokračování úspěchu

Nový Renault Clio - dobrý základ pro pokračování úspěchu

 
 

Od svého uvedení v roce 1998 bylo prodáno přes 1.700.000 automobilů řady Clio. Nyní přichází přepracovaný model Clio II, který by měl profitovat z úspěchů předešlého modelu a svého nového vzhledu. Ačkoliv se nejedná o zcela nový automobil, více než 50% dílů bylo přepracováno a optimalizováno.

Zcela zásadně přepracované, nové Clio přichází s novou přední částí, která nese prvky nové firemní identity, která byla představena u konceptu Vel Satis: znak Renault "visící" uprostřed přední masky. Kapota je zvýrazněna středním prolisem a boční zaoblení přechází až nad blatníky. Přední dvojité hlavní světlomety s vysoko umístěnými blikači jsou nyní delší a protažené vysoko do blatníků. U sportovních verzí a u dražších modelů jsou světla vybavena xenonovými výbojkami.

Designérské změny se dotkly také zadní části vozu. Znak Renault je nyní větší a je umístěn uprostřed pátých dveří a zároveň slouží jako tlačítko k otevření těchto dveří. Po svém předchůdci zdědilo Clio zadní okno s kouřovým sklem s dvojitým zakřivením. Zadní světla mají nyní "briliantový" vzhled s čirou elipsou uprostřed.

Nový interiér

Interiér vozu byl zcela přepracován, včetně úplně nové přístrojové desky s dvojitou "kapličkou", která zdůrazňuje dynamiku vozu. Zpříjemnit cestování by měly nově přidané odkládací prostory včetně dvojitého držáků nápojů. Potahové látky a barevné odstíny v interiéru jsou zcela nové a jsou nyní z kvalitnějších materiálů, které mají zlepšit celkový dojem z vozu. Jak již bylo výše napsáno, více než 50% dílů bylo přepracováno, nebo nahrazeno.

Bezpečnost

Kromě přepracovaných nosných struktur, přichází Clio ve standardní výbavě s airbagy pro cestující vpředu společně s předpínači bezpečnostních pásů a omezovači tlaku (400 kg pro přední sedadla). Systém je doplněn bočními airbagy, které chrání hrudník a hlavu cestujících. Zadní sedadla jsou nově vybavena předpínači bezpečnostních pásů, kombinovanými s omezovači tlaku (600 kg). V oblasti bezpečnosti bylo pamatováno i na nejmenší pasažéry, proto je Clio vybaveno tříbodovými úchyty dětských sedaček Isofix na zadní sedadla a přední sedadlo spolujezdce. Instalace na přední sedadlo je možná díky možnosti vyřadit airbag z činnosti pomocí klíče.

V novém Cliu najdeme několik bezpečnostních prvků, které jsou novinkou v tomto segmentu. Jako příklad může sloužit Emergency Brake Assist (brzdový asistent), který je standardně montován do všech vozů s výjimkou modelu Clio Sport 2.0 16V.

Pohonné jednotky, podvozek, výbava

Pod kapotu se objevují poprvé pohonné jednotky, které patří do rodiny motorů interně nazvaných "K9K". Jedná se o turbo-dieselový motor o objemu 1461 ccm s přímým vstřikem nafty systémem Common Rail. Tento agregát bude nabízen ve dvou výkonových verzích. Nejdříve bude nabízen s výkonem 48 kW (65 k) a max. točivým momentem 160 Nm a poté bude doplněn verzí s mezichladičem stlačeného vzduchu, která dosahuje výkonu 59 kW (80 k) a max. točivého momentu 185 Nm. Oba motory používají nového vysokotlakého vstřikovacího systému vyvinutého firmou Delphi Automotive Systems. S těmito novými pohonnými jednotkami dosahuje Clio nejnižší spotřeby a nejnižších emisních hodnot na trhu: 4,3 litru/100 km (115g CO2/km) u 1,5 dCi s výkonem 65 koní a 4,2 litru/100 km (113g CO2/km) u motoru s výkonem 80 koní v kombinované cyklu.

Nabídka benzínových motorů zůstala stejná, pouze došlo k některým dílčím úpravám, jako je elektronicky ovládaná škrtící klapka, která zlepšuje ovládání vozu. Na počátku řady stojí motor o obejmu 1,2 litru s výkonem 44 kW (60 k), který je známý svým levným provozem. Nedávno představený agregát 1,2 litru 16V s výkonem 55 kW (75 k) doplňuje řadu 16ventilových pohonných jednotek poslední generace: 1,4 16V (72 kW/98 k), 1,6 16V (81 kW/110 k) a motor 2,0 16V (126 kW/172 k), který je vyhrazen pro verzi Sport. Posledně zmiňovaná pohonná jednotka byla upravena v zájmu zlepšení pružnosti při nízkých rychlostech.

Stejně jako karosérie a interiér, také podvozek doznal řadu změn. Původní odpružení zadní nápravy u standardních modelů bylo nahrazeno odpružením ze sportovních verzí. Vůz je sériově vybaven 14, nebo 15 palcovými koly, které zlepšují jízdní vlastnosti. Všechny verze, včetně základní, jsou vybaveny odvětrávanými brzdovými kotouči o průměru 259 mm. Nové Clio Sport 2.0 16V dostalo nové nastavení předních tlumičů a nová 16palcová kola.

Novinkou je použití elektrického posilovače řízení, které zlepšuje ovládání vozu ve městě a oproti klasickému hydraulickému posilovači redukuje také spotřebu až o 0,2 litru/100 km. Jedinou výjimkou bude model Sport, který bude stále dodáván s klasickým hydraulickým posilovačem.

Velká pozornost byla věnována snížení hluku při jízdě. Bylo pozměněno uchycení motorů a u 16ventilových modelů bylo poprvé použito přední sklo, které dokáže utlumit vibrace a hluk při středních a vysokých rychlostech. Dieselové motory jsou vybaveny senzorem hluku, který umožňuje každé vstřikovací trysce automatickou kalibraci.

Pro maximální pohodlí je možno vozy vybavit dešťovým a světelným senzorem, klimatizací a poslední verzí navigačního systému GPS-Carminat s aktuální informací o dopravě.

Nové značení

Poslední změnou je také označení jednotlivých úrovní výbavy vozu: Authentique, Expression, Privilege a Dynamique. Pouze verze Sport 2.0 16V si zachovala své označení. Širší nabídka interiérů dovoluje zákazníkům přizpůsobení vozů svým představám. Zákazníci si mohou vybírat z devíti různých povrchových úprav interiéru, kdy pět z nich je dostupných už pro základní verzi.

Bezpečnostní výbava:

- ABS s elektronickou distribucí brzdného tlaku (EBV)

- Brzdový asistent (s výjimkou Sport 2.0 16V)

- Adaptivní přední airbagy

- Boční airbagy

- Přepínače bezpečnostních pásů s omezovači tlaku (400 kg) na předních sedadlech

- Předpínače bezpečnostních pásů s omezovači tlaku (600 kg) na zadních sedadlech

- Tříbodový záchytný systém Isofix pro dětské sedačky na sedadle spolujezdce s vypínáním airbagu

- Tříbodový záchytný systém Isofix pro dětské sedačky na zadních sedadlech

- Tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech



Rallye Dakar 2018
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…