Nový Renault Espace IV - pokračující nadvláda?

Nový Renault Espace IV - pokračující nadvláda?

 
 

Francouzská automobilka Renault oficiálně oznámila příchod modelu Espace IV. Po osmnácti letech od vzniku této modelové řady (1984), tak přichází již čtvrtá generace nejprodávanějšího MPV v západní Evropě. O úspěšnosti předchozích generací nejlépe vypovídají čísla. Espace první a druhé generace se prodalo 508.093 kusů, třetí generace pak 357.120, což je celkem přes 865 tisíc prodaných vozů.

Čtvrtá generace tohoto velkoprostorového automobilu přichází velmi dobře připravena. Kromě nového moderního designu, přichází i s bohatou výbavou a širokou nabídkou motorů. Nový Espace navíc nepřichází sám. Pro zájemce o ještě větší MPV bude opět připraven prodloužený Grand Espace.

I "krátký" Espace však není žádný drobek. Oproti předchozí generaci povyrostl (o 144 mm na délku, o 28 mm na výšku a o 50 mm na šířku). Toto zvětšení by mělo přinést podstatně větší komfort pro cestující ve všech třech řadách sedadel. I v maximálním sedmimístném uspořádání by se tak žádný z cestujících neměl cítit nijak stísněně. Díky možnosti přeuspořádání sedadel však bude interiér možné jednoduše změnit dle momentální potřeby. V záloze tak bude například šesti, pěti nebo čtyřmístné obsazení s velkým zavazadlovým prostorem, dvoumístné uspořádání s prostorem pro přepravu opravdu velkých předmětů, nebo tzv. konferenční uspořádání.

Espace však hodlá zaujmout i jinými věcmi, například mnoha nezvyklými a moderními prvky výbavy. Zřejmě nejviditelnějším takovýmto prvkem je obří skleněná střecha, která je svou plochou až 2,16 m (2,06 x 1,05) v současné době největší na trhu. Toto prosklení vytváří pocit většího a vzdušnějšího prostoru v interiéru. Interiér je samozřejmě chráněn před infračervenými paprsky a skleněnou střechu je možné zakrýt 9 mm tlustou posuvnou roletou. Mezi moderními prvky výbavy najdeme i inteligentní navigační systém Carminat, xenonové světlomety, parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, či systém kontroly tlaku v pneumatikách. Zcela ojedinělé v segmentu MPV je využití systému Renault Card, který v Espace nahrazuje klasický klíč pro zamykání i startování. Kartu navíc stačí mít jen u sebe, tudíž ji ani před startováním není nutné vkládat do tzv. čtečky.

Pro zajištění komfortu ve voze bude sloužit výkonná klimatizace s možností nastavení pro každou řadu sedadel zvlášť. Cestující navíc jistě potěší i velká pohodlná sedadla a vlastní odkládací prostory pro všech sedm cestujících.

Konstruktéři Renaultu si dali záležet i na bezpečnosti. Espace se může pochlubit pevnou strukturou karoserie, která je schopna absorbovat 2,5x více nárazové síly než její předchůdce. V nabídce bude také až osm airbagů, včetně novinky v segmentu MPV - bočních airbagů v druhé řadě sedadel. V bezpečnostní výbavě najdeme i další neobvyklý prvek automatickou parkovací brzdu a dále systém odtržení pedálu brzdy a spojky ze závěsu při čelním nárazu (pro snížení rizika poranění dolní části nohou), předpínače bezpečnostních pásů u předních sedadel, tříbodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, ABS, EBD, ESP a ASR.

K pohonu nového Espace si bude možné vybrat ze šestice motorů z nichž jsou tři zážehové a tři vznětové.

Ze zážehových motorů budou v nabídce tyto - 2,0 l 16V o výkonu 103 kW (140 k) s nejvyšším točivým momentem 191 Nm při 3750 ot/min, dále 2,0 l turbo 16 V o výkonu 121 kW (165 k) s nejvyšším točivým momentem 250 Nm od 2000 do 4250 ot/min a šestiválec 3,5 l 24V o výkonu 180 kW (245 k) s nejvyšším točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min s nímž dokáže Espace zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,1 s a vyvinout rychlost až 225 km/h.

Nabídku dieselových motorů budou tvořit čtyřválce - 1,9 dCi o výkonu 88 kW (120 k) s nejvyšším točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2750 ot/min, dále 2,2 dCi 16V o výkonu 110 kW (150 k) s nejvyšším točivým momentem 320 Nm při 1750 ot/min a šestiválec 3,0 dCi o výkonu 132 kW (180) k s nejvyšším točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Nejméně výkonné ze zážehových a vznětových motorů budou jen v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Motory středního výkonu budou nabízeny se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou Proactive s možností manuálního sekvenčního řazení. Nejvýkonnější verze budou k dispozici výhradně s automatickou převodovkou Proactive.

Renault Espace IV neponechává nic náhodě a opět vévodí svému segmentu jak v oblasti vnějšího, tak i vnitřního designu. Na to vše navazují moderní pohonné jednotky a převodovky. Zdá se, že Renault nehodlá předat žezlo nejprodávanějšího MPV západní Evropy nikomu z konkurence, přestože i ta již představila své novinky.



Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 





 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…