Nový Renault Espace IV - pokračující nadvláda?

Nový Renault Espace IV - pokračující nadvláda?

 
 
3.9. 2002

Francouzská automobilka Renault oficiálně oznámila příchod modelu Espace IV. Po osmnácti letech od vzniku této modelové řady (1984), tak přichází již čtvrtá generace nejprodávanějšího MPV v západní Evropě. O úspěšnosti předchozích generací nejlépe vypovídají čísla. Espace první a druhé generace se prodalo 508.093 kusů, třetí generace pak 357.120, což je celkem přes 865 tisíc prodaných vozů.

Čtvrtá generace tohoto velkoprostorového automobilu přichází velmi dobře připravena. Kromě nového moderního designu, přichází i s bohatou výbavou a širokou nabídkou motorů. Nový Espace navíc nepřichází sám. Pro zájemce o ještě větší MPV bude opět připraven prodloužený Grand Espace.

I "krátký" Espace však není žádný drobek. Oproti předchozí generaci povyrostl (o 144 mm na délku, o 28 mm na výšku a o 50 mm na šířku). Toto zvětšení by mělo přinést podstatně větší komfort pro cestující ve všech třech řadách sedadel. I v maximálním sedmimístném uspořádání by se tak žádný z cestujících neměl cítit nijak stísněně. Díky možnosti přeuspořádání sedadel však bude interiér možné jednoduše změnit dle momentální potřeby. V záloze tak bude například šesti, pěti nebo čtyřmístné obsazení s velkým zavazadlovým prostorem, dvoumístné uspořádání s prostorem pro přepravu opravdu velkých předmětů, nebo tzv. konferenční uspořádání.

Espace však hodlá zaujmout i jinými věcmi, například mnoha nezvyklými a moderními prvky výbavy. Zřejmě nejviditelnějším takovýmto prvkem je obří skleněná střecha, která je svou plochou až 2,16 m (2,06 x 1,05) v současné době největší na trhu. Toto prosklení vytváří pocit většího a vzdušnějšího prostoru v interiéru. Interiér je samozřejmě chráněn před infračervenými paprsky a skleněnou střechu je možné zakrýt 9 mm tlustou posuvnou roletou. Mezi moderními prvky výbavy najdeme i inteligentní navigační systém Carminat, xenonové světlomety, parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, či systém kontroly tlaku v pneumatikách. Zcela ojedinělé v segmentu MPV je využití systému Renault Card, který v Espace nahrazuje klasický klíč pro zamykání i startování. Kartu navíc stačí mít jen u sebe, tudíž ji ani před startováním není nutné vkládat do tzv. čtečky.

Pro zajištění komfortu ve voze bude sloužit výkonná klimatizace s možností nastavení pro každou řadu sedadel zvlášť. Cestující navíc jistě potěší i velká pohodlná sedadla a vlastní odkládací prostory pro všech sedm cestujících.

Konstruktéři Renaultu si dali záležet i na bezpečnosti. Espace se může pochlubit pevnou strukturou karoserie, která je schopna absorbovat 2,5x více nárazové síly než její předchůdce. V nabídce bude také až osm airbagů, včetně novinky v segmentu MPV - bočních airbagů v druhé řadě sedadel. V bezpečnostní výbavě najdeme i další neobvyklý prvek automatickou parkovací brzdu a dále systém odtržení pedálu brzdy a spojky ze závěsu při čelním nárazu (pro snížení rizika poranění dolní části nohou), předpínače bezpečnostních pásů u předních sedadel, tříbodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, ABS, EBD, ESP a ASR.

K pohonu nového Espace si bude možné vybrat ze šestice motorů z nichž jsou tři zážehové a tři vznětové.

Ze zážehových motorů budou v nabídce tyto - 2,0 l 16V o výkonu 103 kW (140 k) s nejvyšším točivým momentem 191 Nm při 3750 ot/min, dále 2,0 l turbo 16 V o výkonu 121 kW (165 k) s nejvyšším točivým momentem 250 Nm od 2000 do 4250 ot/min a šestiválec 3,5 l 24V o výkonu 180 kW (245 k) s nejvyšším točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min s nímž dokáže Espace zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,1 s a vyvinout rychlost až 225 km/h.

Nabídku dieselových motorů budou tvořit čtyřválce - 1,9 dCi o výkonu 88 kW (120 k) s nejvyšším točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2750 ot/min, dále 2,2 dCi 16V o výkonu 110 kW (150 k) s nejvyšším točivým momentem 320 Nm při 1750 ot/min a šestiválec 3,0 dCi o výkonu 132 kW (180) k s nejvyšším točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Nejméně výkonné ze zážehových a vznětových motorů budou jen v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Motory středního výkonu budou nabízeny se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou Proactive s možností manuálního sekvenčního řazení. Nejvýkonnější verze budou k dispozici výhradně s automatickou převodovkou Proactive.

Renault Espace IV neponechává nic náhodě a opět vévodí svému segmentu jak v oblasti vnějšího, tak i vnitřního designu. Na to vše navazují moderní pohonné jednotky a převodovky. Zdá se, že Renault nehodlá předat žezlo nejprodávanějšího MPV západní Evropy nikomu z konkurence, přestože i ta již představila své novinky.



OPEC by mohl brzy rozhodnout o zvýšení produkce ropy OPEC by mohl brzy rozhodnout o zvýšení produkce ropy

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) by se mohla už v…

Rakouská pojišťovna Vienna Insurance zvýšila zisk. Pomohlo jí i Česko Rakouská pojišťovna Vienna Insurance zvýšila zisk. Pomohlo jí i Česko

Rakouská pojišťovna Vienna Insurance Group (VIG) v…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 





 
Kdo může za boom malých SUV? Ford to ví a vyvrací jeden zásadní omyl

Kdo může za boom malých SUV? Ford to ví a vyvrací jeden zásadní omyl

Dnes 09:54

Automobilky už nestaví jen velká rodinná SUV, stále více dostávají prostor i malé sportovně-užitkové vozy do města. Průzkum odhaluje, proč tomu tak je.




Blesk.cz

Díky výhře 43 milionů ve Sportce plánuje muž nákup snů

Díky výhře 43 milionů ve Sportce plánuje muž nákup snů

Vlastní šťastná čísla a tiket na dvě losování za který zaplatil 40 korun, dopomohly muži z Plzně ve středním…

Václav Postránecký (74) po operaci břicha: Hlídá ho manželka!

Václav Postránecký (74) po operaci břicha: Hlídá ho…

Z nejhoršího je, zdá se, venku a už zase pracuje. Václav Postránecký (74) se vrátil na jeviště Národního divadla…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Bednář o českém hokeji: Máme deku, kterou měly i velmoci. Zase se to otočí

Bednář o českém hokeji: Máme deku, kterou měly i…

Zvyká si na novou funkci. Teprve v dubnu ukončil Jaroslav Bednář hokejovou kariéru a s velkou vervou se hned…

 

Reflex.cz

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za 20 let seberou roboti práci

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za…

Umělá inteligence je všude kolem nás už desítky let. V poslední době se ovšem stroje čím dál rychleji…

Dobré ráno, Vary! Na festival přijede oscarový Barry Levinson, režisér filmů Rain Man či Vrtěti psem

Dobré ráno, Vary! Na festival přijede oscarový Barry…

Karlovarský festival pokračuje v odhalování střípků programu 53. ročníku.  Jedním z hostů bude americký režisér…