Nový Renault Espace IV - pokračující nadvláda?

Nový Renault Espace IV - pokračující nadvláda?

 
 

Francouzská automobilka Renault oficiálně oznámila příchod modelu Espace IV. Po osmnácti letech od vzniku této modelové řady (1984), tak přichází již čtvrtá generace nejprodávanějšího MPV v západní Evropě. O úspěšnosti předchozích generací nejlépe vypovídají čísla. Espace první a druhé generace se prodalo 508.093 kusů, třetí generace pak 357.120, což je celkem přes 865 tisíc prodaných vozů.

Čtvrtá generace tohoto velkoprostorového automobilu přichází velmi dobře připravena. Kromě nového moderního designu, přichází i s bohatou výbavou a širokou nabídkou motorů. Nový Espace navíc nepřichází sám. Pro zájemce o ještě větší MPV bude opět připraven prodloužený Grand Espace.

I "krátký" Espace však není žádný drobek. Oproti předchozí generaci povyrostl (o 144 mm na délku, o 28 mm na výšku a o 50 mm na šířku). Toto zvětšení by mělo přinést podstatně větší komfort pro cestující ve všech třech řadách sedadel. I v maximálním sedmimístném uspořádání by se tak žádný z cestujících neměl cítit nijak stísněně. Díky možnosti přeuspořádání sedadel však bude interiér možné jednoduše změnit dle momentální potřeby. V záloze tak bude například šesti, pěti nebo čtyřmístné obsazení s velkým zavazadlovým prostorem, dvoumístné uspořádání s prostorem pro přepravu opravdu velkých předmětů, nebo tzv. konferenční uspořádání.

Espace však hodlá zaujmout i jinými věcmi, například mnoha nezvyklými a moderními prvky výbavy. Zřejmě nejviditelnějším takovýmto prvkem je obří skleněná střecha, která je svou plochou až 2,16 m (2,06 x 1,05) v současné době největší na trhu. Toto prosklení vytváří pocit většího a vzdušnějšího prostoru v interiéru. Interiér je samozřejmě chráněn před infračervenými paprsky a skleněnou střechu je možné zakrýt 9 mm tlustou posuvnou roletou. Mezi moderními prvky výbavy najdeme i inteligentní navigační systém Carminat, xenonové světlomety, parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, či systém kontroly tlaku v pneumatikách. Zcela ojedinělé v segmentu MPV je využití systému Renault Card, který v Espace nahrazuje klasický klíč pro zamykání i startování. Kartu navíc stačí mít jen u sebe, tudíž ji ani před startováním není nutné vkládat do tzv. čtečky.

Pro zajištění komfortu ve voze bude sloužit výkonná klimatizace s možností nastavení pro každou řadu sedadel zvlášť. Cestující navíc jistě potěší i velká pohodlná sedadla a vlastní odkládací prostory pro všech sedm cestujících.

Konstruktéři Renaultu si dali záležet i na bezpečnosti. Espace se může pochlubit pevnou strukturou karoserie, která je schopna absorbovat 2,5x více nárazové síly než její předchůdce. V nabídce bude také až osm airbagů, včetně novinky v segmentu MPV - bočních airbagů v druhé řadě sedadel. V bezpečnostní výbavě najdeme i další neobvyklý prvek automatickou parkovací brzdu a dále systém odtržení pedálu brzdy a spojky ze závěsu při čelním nárazu (pro snížení rizika poranění dolní části nohou), předpínače bezpečnostních pásů u předních sedadel, tříbodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, ABS, EBD, ESP a ASR.

K pohonu nového Espace si bude možné vybrat ze šestice motorů z nichž jsou tři zážehové a tři vznětové.

Ze zážehových motorů budou v nabídce tyto - 2,0 l 16V o výkonu 103 kW (140 k) s nejvyšším točivým momentem 191 Nm při 3750 ot/min, dále 2,0 l turbo 16 V o výkonu 121 kW (165 k) s nejvyšším točivým momentem 250 Nm od 2000 do 4250 ot/min a šestiválec 3,5 l 24V o výkonu 180 kW (245 k) s nejvyšším točivým momentem 330 Nm při 3600 ot/min s nímž dokáže Espace zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,1 s a vyvinout rychlost až 225 km/h.

Nabídku dieselových motorů budou tvořit čtyřválce - 1,9 dCi o výkonu 88 kW (120 k) s nejvyšším točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2750 ot/min, dále 2,2 dCi 16V o výkonu 110 kW (150 k) s nejvyšším točivým momentem 320 Nm při 1750 ot/min a šestiválec 3,0 dCi o výkonu 132 kW (180) k s nejvyšším točivým momentem 350 Nm při 1800 ot/min.

Nejméně výkonné ze zážehových a vznětových motorů budou jen v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Motory středního výkonu budou nabízeny se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou Proactive s možností manuálního sekvenčního řazení. Nejvýkonnější verze budou k dispozici výhradně s automatickou převodovkou Proactive.

Renault Espace IV neponechává nic náhodě a opět vévodí svému segmentu jak v oblasti vnějšího, tak i vnitřního designu. Na to vše navazují moderní pohonné jednotky a převodovky. Zdá se, že Renault nehodlá předat žezlo nejprodávanějšího MPV západní Evropy nikomu z konkurence, přestože i ta již představila své novinky.



Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…