Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Seat Ibiza živě: Malý Leon to nakonec úplně není

Martin Machala
Diskuze (131)
Na první pohled možná nová Ibiza svého většího sourozence opravdu připomíná, na světové premiéře v Barceloně jsme však našli i celou řadu osobitých prvků. A co ten obří kufr?

Jak jste si už včera určitě přečetli, ibiza je prvním malým koncernovým autem, disponujícím úplně novou platformou MQB A0. Tohle už víte a na fotkách jste si určitě všimli, že prodloužený rozvor o 95 mm a širší postoj (na šířku nabrala ibiza 87 mm) vzhledu malého hatchbacku hodně prospěly. Můžu potvrdit. Když jsem si takhle ibizu v Barceloně prohlížel, musím říct, že se mi hodně líbila. A že mi na rozdíl od čistě „fotkového“ dojmu ani nepřišla jenom jako zmenšený leon.

Asi nejvíc za to může hodně svébytná zadní část, perfektně vypadá hlavně ostrá linka mezi svítilnami. Ta nejvíc vynikne při pohledu zboku – velmi zajímavý prvek! Samotné svítilny pak samozřejmě největší parádu dělají v LED provedení, podobně jako přední světlomety, které svůj typický trojúhelník vykreslí až v příplatkové verzi. Pro mě jeden z nejpovedenějších světelných podpisů, jak se tomu teď říká… A vlastně úplně jednoduchý, zkrátka trojúhelník.

V Barceloně na nás logicky čekaly jen top specifikace na velkých kolech, s metalízou a kompletně vybaveným interiérem. Takhle dělá Seat Ibiza opravdu parádu a díky zmíněným proporcím působí velmi vyváženě. Navíc si troufnu říct, že rozdíl mezi nejdražšími a základními variantami nebude tak opticky výrazný jako třeba u nejnovějšího Citroënu C3. Tady je skok od chudobky k dvoubarevnému fešákovi s Airbump doplňky na karoserii dost velký.

Interiéru vystavených verzí dominoval největší displej infotainmentu, příplatkový osmipalcový přístroj s dotykovými tlačítky po straně. Klasická dvojice „normálních“ tlačítek však zůstala, hlasitost a pohyb v menu tak stále ovládáte hezky postaru. Jak už jsem párkrát napsal, pro mě aktuálně nejrozumnější a uživatelsky nejpříjemnější kombinace. Zmíněný osmipalec je pak vždy příplatkem, v základu se objeví pětipalcový displej.

Prodloužený rozvor pomohl nejen proporcím, ale také vnitřnímu prostoru. Sedačku řidiče jsem si nastavil na svých 180 cm a můj oblíbený posaz na delší nohy a dozadu se posadil naprosto pohodlně. Mít vlasy, možná bych se do kontaktu se stropem dostal, rezerva pro hlavu je v mém případě minimální. Před koleny jsem však měl mezeru jak z nižší střední.

Prostorový nadbytek a stylově velmi čistá, přitom hodnotně vypadající přístrojovka, přispívají k tomu, že se nová ibiza z malého segmentu opravdu docela vymyká. Aktuálně se určitě jedná o nejdospělejší počin segmentu B. A s největším kufrem. Základních 352 litrů sice platí pro lepící sadu a v Česku bude standardem náhradní kolo, i po odečtení místa pro rezervu se však určitě budeme stále pohybovat nad třemi sty litry. Přesný údaj zatím neznáme, rezerva však spolkne nějakých těch tradičních dvacet třicet litrů.

Novou ibizu můžete objednávat od dubna, do Česka pak první kousky dorazí v červnu. Základem bude atmosférická verze litrového tříválce, k dispozici bude také jeho přeplňovaná varianta TSI (70 a 85 kW), nejvýkonnějším benzinem se pak stane nová patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW. Naftu bude zastupovat šestnáctistovka TDI s výkony 60, 70 a 85 kW.

Martin Machala
Diskuze (131)
4. 2. 2017 11:33
Re: auto + chlap
Ake auto, taka modelka >:D
3. 2. 2017 08:52
Re: Král...
A Dacia bude za ještě lepší cenu...
Avatar - AUDIRS6
2. 2. 2017 20:43
Re: Detaily
[odkaz] >:D >:D >:D >:D

Stačí ti ? Na "stare kolena" som sa takto zblaznil ! >:D
Avatar - Sumi2000
2. 2. 2017 20:11
Re: Povedené
Ibiza je skutečně nyní nejhezčí auto segmentu :yes:
Avatar - Jaros71
2. 2. 2017 20:03
Re: Král...
Nová Fiesta je vysloveně méně pohledná..
Nová Ibiza je moc pěkné auto.
A bude za lepší cenu.