Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oprava zavřeného Libeňského mostu začíná. Víte, jak ho objet?

David Bureš
Diskuze (11)
Most spojující pražské čtvrti Libeň a Holešovice je od 18. ledna zavřen pro automobilovou i tramvajovou dopravu. Jeho objížďka je poněkud komplikovaná.

Libeňský most byl po letech varování o jeho havarijním stavu ve čtvrtek 18. ledna ze dne na den zavřen, což v Praze notně zkomplikovalo dopravu mezi Libní a Holešovicemi, které tento most spojuje. Pražská Technická správa komunikací sice již vybrala společnost, která most zabezpečí, i tak Libeňský most bude asi 30 dní uzavřen.

Řidiči tak budou muset měsíc řešit, jak tuto spojku mezi Libní a Holešovicemi objet. Objízdná trasa přitom není zcela jednoduchá, do objížďky totiž zasáhla ještě uzavírka Zenklovy ulice, která je v těchto měsících rekonstruována. Při jízdě se přitom musíte spoléhat hlavně na svůj orientační smysl nebo navigaci, po Holešovicích jsou rozmístěny leda tak varovné značky upozorňující na uzavřený Libeňský most. Na magistrále ale už šipky s objížďkou směr Vysočany a Libeň najdete.

Při cestě z Holešovic do Libně je každopádně nejlepší využít mostu Barikádníků a následně hned za řekou, před ulicí V Holešovičkách zahnout doprava, do ulice Povltavská. Při jízdě na Palmovku pak nelze sjet aktuálně uzavřenou ulicí Zenklova, ale je nutné jet až dále a na Palmovku zabočit až v ulici Čuprova.

Druhou možností je pak využití Hlávkova mostu, kdy z Holešovic do Libně dojedete přes Karlín. Za Hlávkovým mostem směr centrum tedy zahnete doprava, vjedete do Těšnovského tunelu a následně pořád rovně přes Rohanské nábřeží a ulici Voctářova dojedete k Palmovce. Při cestě opačným směrem se na Hlávkův most dostanete přes ulici Ke Štvanici, na níž odbočíte doleva z Rohanského nábřeží.

Na samotný „Libeňák“ se teď dostanete v jediném místě, to když ho budete křižovat při přejezdu ulicí Libeňský ostrov. Jinak je vjezd na něj uzavřen betonovými bloky, a to včetně městské hromadné dopravy. Z toho důvodu jsou linky v daném místě upraveny a je zavedena náhradní doprava. Most však lze přejít pěšky nebo přejet na kole, k dispozici jsou dokonce na obou březích sdílené bicykly bikesharingové služby Rekola.

Budoucnost Libeňského mostu

Práce na provizorní opravě Libeňského mostu již začaly. Dostala je na starosti firma SMP CZ, která má na opravy 30 dnů. Firma podepře rámový most, který je na libeňské straně, a další konstrukce na holešovické straně soumostí. Po opravách následně statik zváží, zda bude možné obnovit dopravu na mostě. Pokud to možné nebude, bude most zavřen i nadále.

Stejně se však bude čekat na generální opravu, most postavený v roce 1928 totiž za dobu své existence nikdy neprošel žádnou rekonstrukcí, která by opravila jeho nosnou konstrukci. Navíc se řeší, zda se most nestane památkově chráněným, což by jeho plánovanou rekonstrukci a možné rozšíření značně zkomplikovalo. Současné plány na rekonstrukci by musely být zahozeny a začalo by se pracovat na nových, což by opravu opozdilo asi o další čtyři až pět let.

Pokud by se most kulturní památkou nestal, stávající projekt by mohl pokračovat a rekonstrukční práce by podle optimistických odhadů mohly započít na přelomu let 2018 a 2019. V jejich rámci by byly zachovány jen pilíře hlavního mostu přes Vltavu a vystavěny čtyři nové mostní objekty, které by byly rozšířeny ze stávajících 21 metrů na 26 metrů.

David Bureš
Diskuze (11)
29. 1. 2018 20:37
Re: Je to kvůli tramvajím
Nosnost konstrukce je dle vyjádření statiků hraniční někde na 5tunách, prý není možné zajistit, aby tam nejezdilo víc aut najednou. Pro rejpaly odkaz na uvedený rozhovor s Dolínkem:
[odkaz]
Proto zavřeli most úplně. Nejhorší stav je prů na úrovni golfu, ale tohle nemám ověřené.
Každopádně je nutné na tohle pamatovat, až půjde Praha volit svojí "reprezentaci" na podzim.
A pak je taky nutný si vzpomenout, že díky stávajícímu vedení Prahy 7 (Praha 7 sobě) se jedná o prohlášení mostu památkou místo aby se už stavěl nový dle platného stavebního povolení (z roku 2009).
A ti co si myslí, že na jenom na Praze 7 stojí ve vedení úplní pitomci by měli vzít na vědomí, že ti pitomci už připravují kampaň na magistrát..
29. 1. 2018 17:23
Re: Je to kvůli tramvajím
Ty jsi statik, co tento most prohlédl nebo máš přístup k posudku, když tvrdíš, že není žádný důvod zastavit provoz pro osobní auta ?

Jen aby to nebylo jako s lávkou v Tróji. Také nebyl žádný důvod omezit její užívání. Jeden den po ní ještě chodily desítky lidí, druhý den šli dvě osoby a spadla.
Avatar - Ada je zase tady
29. 1. 2018 17:01
Je to kvůli tramvajím
protože vjezd náklaďáků na tento most je zastaven už drahná léta. Ovšem tramvaj váží jako 100 osobních aut, takže technicky není žádný důvod zastavit tam provoz osobních vozů. Navíc havarijní stav je v oblasti trámového přemostění Voctářovy ulice, kde už provoz osobních aut žádný není.
Jinak řečeno - kvůli tramvajím tam zastavili vjezd, ale k zastavení provozu osobních vozů žádný důvod nebyl. Přesto to pražská radnice udělala! Proč? Protože může...
29. 1. 2018 16:58
Re: Přívoz
Tak to jo. :-)
29. 1. 2018 16:50
Praha se nějak rozpadá...
mám takový dojem, že v rámci světovosti Prahy a nalákání dalších turistů chce zařadit
zříceniny typu římského Kolosea či Akropoli z Atén... nu nechť.