25.11. 2013

Ojetá Kia Cee´d 1.4 CVVT: Vyhledávaný korejec

 

I mezi ojetinami Kia Cee´d první generace boduje. Dobře vypadající vůz za zajímavou cenu je lákadlem, a to i když má pod kapotou základní čtrnáctistovku. Je totiž nečekaně čilá.

Hatchback i kombi Kia Cee´d patří k vyhledávaným ojetinám. Netrpí totiž neduhy korejských předchůdců, jako jsou nekvalitní materiály v interiéru nebo třeba neevropský vzhled. Samozřejmě mají svá slabší místa, avšak nároky většiny českých motoristů dostatečně splňují. Navíc je lákají příznivou cenou a nezřídka také dobrou výbavou.

Pro další test ojetého vozu jsme se proto rozhodli zvolit právě model Cee´d, a to s hojně rozšířenou základní pohonnou jednotkou 1,4 l, protože už ta poskytuje slušný výkon a stačí mnohým řidičům. Na prodejní ploše autocentra Auto ESA nám padl do oka Cee´d v modrém metalickém laku. Vůz pochází z roku 2007 a podle palubních přístrojů doposud urazil téměř 87 000 kilometrů.

Prostor pro posádku

Z hlediska kvality materiálů se Kia Cee´d nemá za co stydět. Plasty použité v interiéru mají zdařilou povrchovou úpravu, čalounění sedadel se nerozpadá a také manžeta řadicí páky vykazuje dostatečnou odolnost. Na interiéru testovaného vozu opotřebení prakticky nepoznáte. Výhodou je též nabídka místa pro posádku - tísnit se nebudou ani cestující na zadních sedadlech. Přední i zadní sedačky jsou pohodlné, za jízdy v interiéru nic nevrže. Automobil je vybaven originálním autorádiem s přehrávačem CD, nechybí držák nápojů a množství odkládacích míst. Řidič jistě ocení multifunkční volant.

Cee´d si nestojí špatně ani z hlediska nabídky místa pro náklad - zavazadelník o základním objemu 340 litrů je pro pětidveřový hatchback dostačující. Zde opět musíme ocenit stav vozu - ani v nákladovém prostoru žádné nadměrné opotřebení neodhalíte. Koberec na dně zavazadelníku je ve výborném stavu, plast kryjící ložnou hranu je absolutně bez škrábanců.

Motor a převodovka

Do Cee´du první generace se montovaly tři turbodiesely a tři zážehové čtyřválce. Čtrnáctistovka a šestnáctistovka se přitom postupem času objevily ve dvou výkonových verzích. Základní šestnáctiventilový motor 1.4 CVVT se zpočátku nabízel s výkonem 80 kW, později ale došlo k úpravě na 66 kW. Testovaný exemplář pohání silnější verze čtrnáctistovky, která je ozdobou vozu. Pohonná jednotka běží hladce a tiše. Po výkonové stránce je zcela vyhovující, a to i v případě, že potřebujete cestovat na delší vzdálenosti. Na svůj objem motor ochotně plní pokyny řidiče, přitom umí jezdit úsporně a i při svižné jízdě se lze se spotřebou pohybovat okolo sedmilitrové hranice.

Řazení prověřovaného automobilu už trochu ztratilo na přesnosti. U Cee´du se totiž následkem opotřebení tvoří v řazení vůle, a to už u vozidel s poměrně nízkým kilometrovým proběhem. Odolnost vůči opotřebení je v tomto směru nižší, vůle se totiž nezřídka objevují i na podvozku, klidně i u aut s pouhými 50 000 ujetými kilometry. To však není případ zkoušeného vozu.

Jízdní vlastnosti a komfort

Stav podvozku testovaného exempláře je perfektní. Že bylo o automobil dobře postaráno, nás přesvědčila kontrola podvozku, která odhalila vyměněné táhlo předního příčného stabilizátoru. I díky tomu se jízda přes nerovnosti obejde bez nežádoucích zvuků a automobil vykazuje jisté chování jak v těchto situacích, tak v zatáčkách. Jízdní vlastnosti Cee´du tedy potěší a stejně tak dobře si stojí i po stránce pohodlí. Odpružení tlumí nerovnosti bez potíží.

Komfort pozitivně ovlivňuje také přítomnost klimatizace, bez které si mladší automobil dnes už ani neumíme představit. Za zmínku stojí také dálkově řízené centrální zamykání a boční okna v elektrice. Řidič ocení elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo i volant. Veškeré prvky výbavy jsou přitom bez problémů plně funkční.

Výbava a cena testovaného vozu

Z další výbavy jmenujme litá kola, šest airbagů, protiblokovací systém brzd ABS a stabilizační systém ESP, výhodou je také palubní počítač. Zájemci o vozidlo jistě ocení servisní knížku. Opravdu dobře vybavenou Kiu Cee´d si prodejce Auto ESA cení na 130.000 korun při platbě v hotovosti. Vezmeme-li v úvahu dobrý stav automobilu, není to špatná cena. Jenom pro úplnost dodejme, že se jedná o vozidlo z roku 2007 a jeho palubní přístroje hlásají proběh 86 912 km.

Expert Auto ESA radí

Výhodou testovaného vozu je dlouhá záruka poskytovaná oficiálním zastoupením značky v Česku. Spíše než klasické závady se vyskytují potíže plynoucí z opotřebení. Odolnost silentbloků podvozku totiž není nejlepší a postupem času zde vznikají vůle. Ty se objevují také v táhlech předního příčného stabilizátoru, což má za následek zvýšenou hlučnost přední nápravy. Vůle se vyskytují také v manuálním řazení, které pak ztrácí na přesnosti.

Rychlému opotřebení podléhají stírače, což vede k jejich omezené účinnosti. Mezi známé závady patří poruchy originálního autorádia Siemens, přičemž výrobce tento problém dokonce řešil svolávací akcí. U některých vozidel ruší akustickou pohodu v interiéru vrzající pedály, v testovaném autě ale bylo ticho jako v kostele.

Antikorozní ochrana karoserie se zatím zdá být na dobré úrovni, avšak povrchové korozi podléhají některé podvozkové komponenty. Výjimku netvoří ani korodující výfuk. O stav podlahy vozu či prahů se ale není třeba obávat. Před koupí automobilu nezapomeňte na jízdní prověrku brzd i jejich kontrolu na zvedáku. Zaměřte se na možný výskyt vůlí na přední nápravě a optická prohlídka by neměla minout koncový díl výfuku, jenž může být poznamenán korozí. Pozornost věnujte i původu vozu a doložení kilometrového proběhu. Cee´d se dobře prodával i v zahraničí a u dovezených vozidel existuje citelně vyšší riziko stočeného tachometru. Ojetin s českým původem je přitom na trhu dostatek.

Kia Cee´d 1.4 CVVT
Objem motoru (cm3):1396
Maximální výkon (kW/ot. za min.):80/6200
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):137/5000
Zrychlení 0-100 km/h (s):11,6
Největší rychlost (km/h):187
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):6,1
Rok výroby testovaného vozu:2007
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:86 912
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):130 000/90 000

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Kia Cee´d 1.4 CVVT: Vyhledávaný korejec







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Ojetá Kia Cee'd: S benzinem starosti nebudou Ojetá Kia Cee'd: S benzinem starosti nebudou

Automobilka Kia modelem Cee´d z roku 2006 ukázala, že umí…

Na Slovensku přestavěli Kiu Cee’d na Porsche: Motor vzadu, pohon vzadu Na Slovensku přestavěli Kiu Cee’d na Porsche: Motor vzadu, pohon vzadu

Původně sériová Kia Cee’d první generace se proměnila na…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…