25.11. 2013

Ojetá Kia Cee´d 1.4 CVVT: Vyhledávaný korejec

 

I mezi ojetinami Kia Cee´d první generace boduje. Dobře vypadající vůz za zajímavou cenu je lákadlem, a to i když má pod kapotou základní čtrnáctistovku. Je totiž nečekaně čilá.

Hatchback i kombi Kia Cee´d patří k vyhledávaným ojetinám. Netrpí totiž neduhy korejských předchůdců, jako jsou nekvalitní materiály v interiéru nebo třeba neevropský vzhled. Samozřejmě mají svá slabší místa, avšak nároky většiny českých motoristů dostatečně splňují. Navíc je lákají příznivou cenou a nezřídka také dobrou výbavou.

Pro další test ojetého vozu jsme se proto rozhodli zvolit právě model Cee´d, a to s hojně rozšířenou základní pohonnou jednotkou 1,4 l, protože už ta poskytuje slušný výkon a stačí mnohým řidičům. Na prodejní ploše autocentra Auto ESA nám padl do oka Cee´d v modrém metalickém laku. Vůz pochází z roku 2007 a podle palubních přístrojů doposud urazil téměř 87 000 kilometrů.

Prostor pro posádku

Z hlediska kvality materiálů se Kia Cee´d nemá za co stydět. Plasty použité v interiéru mají zdařilou povrchovou úpravu, čalounění sedadel se nerozpadá a také manžeta řadicí páky vykazuje dostatečnou odolnost. Na interiéru testovaného vozu opotřebení prakticky nepoznáte. Výhodou je též nabídka místa pro posádku - tísnit se nebudou ani cestující na zadních sedadlech. Přední i zadní sedačky jsou pohodlné, za jízdy v interiéru nic nevrže. Automobil je vybaven originálním autorádiem s přehrávačem CD, nechybí držák nápojů a množství odkládacích míst. Řidič jistě ocení multifunkční volant.

Cee´d si nestojí špatně ani z hlediska nabídky místa pro náklad - zavazadelník o základním objemu 340 litrů je pro pětidveřový hatchback dostačující. Zde opět musíme ocenit stav vozu - ani v nákladovém prostoru žádné nadměrné opotřebení neodhalíte. Koberec na dně zavazadelníku je ve výborném stavu, plast kryjící ložnou hranu je absolutně bez škrábanců.

Motor a převodovka

Do Cee´du první generace se montovaly tři turbodiesely a tři zážehové čtyřválce. Čtrnáctistovka a šestnáctistovka se přitom postupem času objevily ve dvou výkonových verzích. Základní šestnáctiventilový motor 1.4 CVVT se zpočátku nabízel s výkonem 80 kW, později ale došlo k úpravě na 66 kW. Testovaný exemplář pohání silnější verze čtrnáctistovky, která je ozdobou vozu. Pohonná jednotka běží hladce a tiše. Po výkonové stránce je zcela vyhovující, a to i v případě, že potřebujete cestovat na delší vzdálenosti. Na svůj objem motor ochotně plní pokyny řidiče, přitom umí jezdit úsporně a i při svižné jízdě se lze se spotřebou pohybovat okolo sedmilitrové hranice.

Řazení prověřovaného automobilu už trochu ztratilo na přesnosti. U Cee´du se totiž následkem opotřebení tvoří v řazení vůle, a to už u vozidel s poměrně nízkým kilometrovým proběhem. Odolnost vůči opotřebení je v tomto směru nižší, vůle se totiž nezřídka objevují i na podvozku, klidně i u aut s pouhými 50 000 ujetými kilometry. To však není případ zkoušeného vozu.

Jízdní vlastnosti a komfort

Stav podvozku testovaného exempláře je perfektní. Že bylo o automobil dobře postaráno, nás přesvědčila kontrola podvozku, která odhalila vyměněné táhlo předního příčného stabilizátoru. I díky tomu se jízda přes nerovnosti obejde bez nežádoucích zvuků a automobil vykazuje jisté chování jak v těchto situacích, tak v zatáčkách. Jízdní vlastnosti Cee´du tedy potěší a stejně tak dobře si stojí i po stránce pohodlí. Odpružení tlumí nerovnosti bez potíží.

Komfort pozitivně ovlivňuje také přítomnost klimatizace, bez které si mladší automobil dnes už ani neumíme představit. Za zmínku stojí také dálkově řízené centrální zamykání a boční okna v elektrice. Řidič ocení elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo i volant. Veškeré prvky výbavy jsou přitom bez problémů plně funkční.

Výbava a cena testovaného vozu

Z další výbavy jmenujme litá kola, šest airbagů, protiblokovací systém brzd ABS a stabilizační systém ESP, výhodou je také palubní počítač. Zájemci o vozidlo jistě ocení servisní knížku. Opravdu dobře vybavenou Kiu Cee´d si prodejce Auto ESA cení na 130.000 korun při platbě v hotovosti. Vezmeme-li v úvahu dobrý stav automobilu, není to špatná cena. Jenom pro úplnost dodejme, že se jedná o vozidlo z roku 2007 a jeho palubní přístroje hlásají proběh 86 912 km.

Expert Auto ESA radí

Výhodou testovaného vozu je dlouhá záruka poskytovaná oficiálním zastoupením značky v Česku. Spíše než klasické závady se vyskytují potíže plynoucí z opotřebení. Odolnost silentbloků podvozku totiž není nejlepší a postupem času zde vznikají vůle. Ty se objevují také v táhlech předního příčného stabilizátoru, což má za následek zvýšenou hlučnost přední nápravy. Vůle se vyskytují také v manuálním řazení, které pak ztrácí na přesnosti.

Rychlému opotřebení podléhají stírače, což vede k jejich omezené účinnosti. Mezi známé závady patří poruchy originálního autorádia Siemens, přičemž výrobce tento problém dokonce řešil svolávací akcí. U některých vozidel ruší akustickou pohodu v interiéru vrzající pedály, v testovaném autě ale bylo ticho jako v kostele.

Antikorozní ochrana karoserie se zatím zdá být na dobré úrovni, avšak povrchové korozi podléhají některé podvozkové komponenty. Výjimku netvoří ani korodující výfuk. O stav podlahy vozu či prahů se ale není třeba obávat. Před koupí automobilu nezapomeňte na jízdní prověrku brzd i jejich kontrolu na zvedáku. Zaměřte se na možný výskyt vůlí na přední nápravě a optická prohlídka by neměla minout koncový díl výfuku, jenž může být poznamenán korozí. Pozornost věnujte i původu vozu a doložení kilometrového proběhu. Cee´d se dobře prodával i v zahraničí a u dovezených vozidel existuje citelně vyšší riziko stočeného tachometru. Ojetin s českým původem je přitom na trhu dostatek.

Kia Cee´d 1.4 CVVT
Objem motoru (cm3):1396
Maximální výkon (kW/ot. za min.):80/6200
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):137/5000
Zrychlení 0-100 km/h (s):11,6
Největší rychlost (km/h):187
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):6,1
Rok výroby testovaného vozu:2007
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:86 912
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):130 000/90 000

Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Kia Cee´d 1.4 CVVT: Vyhledávaný korejec







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Ojetá Kia Cee'd: S benzinem starosti nebudou Ojetá Kia Cee'd: S benzinem starosti nebudou

Automobilka Kia modelem Cee´d z roku 2006 ukázala, že umí…

Na Slovensku přestavěli Kiu Cee’d na Porsche: Motor vzadu, pohon vzadu Na Slovensku přestavěli Kiu Cee’d na Porsche: Motor vzadu, pohon vzadu

Původně sériová Kia Cee’d první generace se proměnila na…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův blikanec i flastry

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův…

Play off není jen o výsledcích a gólech. V téhle fázi jsou hlavním tahákem i silné příběhy, které se prolínají…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…