Opel Antara 2.0 CDTI – Subjektivní záležitost

Opel Antara 2.0 CDTI – Subjektivní záležitost

 
 

Opel nemá důvod zřizovat pro model Antara krizový plán, jen u něj, více než jindy, vychází na povrch fakt, že zde nebude rozhodovat pouze rozum, ale spíše osobní preference.

Aby nějaký vztah stál za to, musí to v něm jiskřit. Dokonalý soulad není podmínkou, i italské manželství může mít něco do sebe. Chci tím říct, že nic by nemělo plynout bez vzájemného působení. To samé u mě platí u aut. Nedovedu si představit, že bych na otázku, jestli mám auto, odpověděl prosté ano. Chci o svém voze mluvit, přehánět, vychvalovat do nebe jeho přednosti, stěžovat si na chyby, ale určitě ho budu mít rád. Kdybych se nestyděl, klidně vám řeknu, že ho občas pohladím. A to mě přivádí k Antaře, protože na její zadek bych nikdy nešáhnul.

Abychom si rozuměli, netvrdím, že jde o špatné auto. Naopak. Ve srovnání s Captivou, tedy automobilem, který sjíždí ze stejné výrobní linky, vás napadne, že na konci pásu stojí Hanz, který na Chevroletu občas schválně toleruje větší odchylky od normy a na začátku výrobního cyklu zase Franz odlévá změkčující přísady do plastů, nebo něco takového. Je to prostě úplně jiné auto, ale ani tak ve vás nevzbudí emoce a máte problém zapamatovat si cokoliv z jízdy, ačkoli to bylo před hodinou.

obrázek [555 x 295]
 

Design Antary je hezký, ale hezký ve smyslu skvělé korejsko-německé myčky na nádobí. Nabízí se srovnání s jiným spotřebičem, běžným italským kávovarem s rafinovaně zakřivenými trubkami, které možná ani nikam nevedou, jeho rozkošným tlakoměrem, dokonale nepraktickým zásobníkem na kávová zrnka a pochopíte, jak to myslím. I přes jeho pofiderní spínače vždycky budete vědět, že vám udělá nejlepší espresso na světě, a budete ho hrdě ukazovat svým kamarádům. V tom prvním případě dostanete jen běloskvoucí nádobí. Efektivní, ale nebudete se tím chlubit a uspokojí vás to maximálně dvakrát.

Netvrdím, že vzhled Antary nebude vyhovovat spoustě zákazníkům, protože určitě bude. Ne každý z vás hledá vztah ke svému autu a je možné, že většině stačí, když svůj vůz identifikuje jako spotřební předmět. Ale jednou jste na stránkách, kde pracují lidé s jistým stupněm abnormality, protože flirtují se vším, co má čtyři kola, tak snad pochopíte, že naše rychlé lásky nás nemusí vždycky chytit za srdce a máme právo i na chladnější postoj.

obrázek [555 x 349]
 

Ledy tají v interiéru. I díky příplatkovému paketu Cosmo Komfort, který, kromě spousty dalších věcí, obsahuje kožené čalounění. Barevné provedení příjemně ladí s černou palubní deskou, občas osvěženou chromemimitací hliníku. Zpracování i použité materiály působí hodnotným dojmem, což vám při pohledu do ceníku připomene, že za tu částku by to jinak ani nešlo. Nebýt komplikovaného ovládání sterea (používaného napříč všemi modelovými řadami) s integrovanými tlačítky palubního počítače a trochu plochých sedadel, naše výsledné hodnocení útulnosti kabiny by dopadlo na jedničku.

Nejvyšší známku si zaslouží až nabídka prostoru pro posádku. Na žádném sedadle nebudete postrádat místo pro kteroukoliv část svého těla, oceníte snadné nastupování i výhled z vozu. Zklamala nás ovšem velikost zavazadlového prostoru. Na více než 4,5 m dlouhé SUV je 370 litrů velice skromné číslo, ale pokud ho budete akceptovat, naučíte se využívat 1420 litrů, které Antara nabídne po sklopení zadních dělených sedadel. Plusové body sbírá Opel za jejich stavitelný sklon opěradel, rovnou podlahu bez schodu, pár kapes po stranách zavazadelníku nebo příplatkový systém sklápění opěradla spolujezdce, který dovolí převážet předměty s délkou 2,63 m.

obrázek [555 x 360]
 

Jako všechny kompaktní SUV (s výjimkou Land Roveru Freelander 2 a Suzuki Grand Vitara), ani Opel Antara neaspiruje na řád horského vůdce a spíše se veze na vlně zájmu o víceúčelové vozy se zvýšenou stavbou karoserie a světlou výšku (zde 200 mm), která se hodí na zdolávání rozbitých silnic. Podvozek je vcelku konvenční – nezávislé zavěšení všech kol s McPhersonem vpředu a víceprvkovými závěsy vzadu. Sto procent točivého momentu směruje dopředu, v extrémním případě může být rozložení 50:50. Vše mezi tím kontroluje elektrohydraulicky ovládaná mezinápravová spojka. Žádná redukce, trvale uzamčená čtyřkolka nebo uzávěrky diferenciálů. Prostě technika, která má pomáhat na deštěm smáčené vozovce nebo při výjezdu z parkoviště pod zasněženou sjezdovkou.

Ačkoliv to znělo lakonicky, což byl záměr, protože tohle dokáže kterékoliv kombi s pohonem všech kol (s dobrým zimným obutím i bez), v jedné věci má Antara náš obdiv. Tlumiče Chevroletu Captiva mají občas problémy udržet na uzdě nepříjemné vibrace nebo kola na cestě, pokud se za sebou, v rychlém sledu, objeví krátké ostré nerovnosti nebo hlubší výmol. Nastavení podvozku Antary je v tomhle směru výrazně lepší (přes použití 18palcových kol) a stabilizátory navíc umí v zatáčkách účinně krotit i náklony. Není v tom mrštnost běžného hatchbacku, ale na poměry SUV jde o nadstandard a Antara není daleko od nejsilnějšího hráče této třídy – Hondy CR-V.

obrázek [555 x 282]
 

Také řízení je ve srovnání s Captivou o třídu výš, má rychlejší převod, neschází mu přesnost, jen posilovač dává do své práce příliš energie a zpětná vazba je jasná asi jako rozhovor teenagerů. Naopak motor je do šroubku ten samý přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l, který byste našli i pod kapotou korejského Chevyho. Jde o agregát, původem z italské firmy VM Motori, s výkonem 110 kW (150 k) a nabízí 320 Nm při 2000 ot./min. Až na slabší kulturu běhu a v zásadě snesitelnou hlučnosti při vysokých otáčkách nemáme vůči němu výhrady. Díky rychlému nástupu dobře maskuje hmotnost přes 1,8 t, ale to nejlepší, tedy úsporný provoz, kazí 5stupňová manuální převodovka. Při jízdě po dálnici se nám stalo, že pár testovacích jezdců podvědomě šahalo na řadicí páku s úmyslem zařadit šestý převodový stupeň. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 8,5 l/100 km, ale mít tam tu šestku, dosáhnout výrobcem udávaných 7,6 l nafty by byla hračka.

Závěr

Na otázku, jestli Opel Antara 2.0 CDTI koupit, si můžete dát stejnou odpověď jako na dotaz, zdali si k tomuto vozu vytvoříte subjektivní vztah. Má sice velmi dobrou výbavu, kvalitní a prostorný interiér a ve všech parametrech (kromě možnosti objednat si 7 sedadel) je lepší než jeho dvojče Captiva, jenže Chevrolet pořídíte se stejným motorem a podobnými doplňky za sumu o 200 tisíc Kč nižší. A nesmíme zapomínat ani na konkurenci, která se pohybuje ve srovnatelné cenové hladině, ale překonává Opel po všech stránkách (Honda CR-V, Land Rover Freelander 2). Takže ze stejného důvodu, jako já říkám ne, můžete vy klidně odpovědět ano. Proberte si to.

První cena vozu799.900,-Kč (Antara 2.4 Ecotec, 103 kW, Essentia)
První cena vozu s testovanou motorizací902.900,-Kč (Antara 2.0 CDTI, 110 kW, Enjoy)
Základní cena testovaného vozu949.900,-Kč (Antara 2.0 CDTI, 110 kW, Cosmo)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.036.500,-Kč (Antara 2.0 CDTI, 110 kW, Cosmo)

Plusy

  • Prostor na předních i zadních sedadlech
  • Schopný podvozek
  • Dobrý výhled z vozu
  • Kvalitní zpracování

Minusy

  • Odtažité a přeposilované řízení
  • Malý základní objem zavazadlového prostoru
  • Chybí šestka
  • Vyšší cena
  • Komplikované ovládání palubního počítače

Související odkazy:

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Antara 2.0 CDTI

Cena v základní výbavě: 949 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 036 500 Kč

Základní výbava:8 airbagů, ABS, stabilizační program ESP, včetně systému stabilizace přívěsu, HBA systém pro sjíždění svahů, dešťový senzor, tempomat, tónovaná skla, termoreflexní čelní sklo, přední a zadní parkovací asistent, systém samočinného vyrovnávání světlé výšky, automatická aktivace světel, vyhřívaná přední sedadla, klimatizace, 18palcová kola z lehkých slitin, automatická aktivace pohonu kol obou náprav s kontrolou trakce, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio CD 30 MP3, palubní informační displej, přední mlhová světla, stříbrné střešní ližiny, dělené opěradlo zadního sedadla v poměru 60:40 sklopné, příprava pro ISOFIX na vnějších zadních sedadlech, FlexOrganizer - kolejnice na bocích zavazadlového prostoru, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, stříbrné prahy přední a zadní

Výbava testovaného vozu:Metalíza Sanddrift Grey (+15.000,-), el. ovládané sedadlo řidiče (+14.200,-), el. ovládané střešní okno (+25.000,-), paket Cosmo Komfort (+42.400,-): xenonová světla s tlakovými ostřikovači světlometů, kožené čalounění sedadel, indikátor tlaku v pneumatikách, informační displej, el. sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické zatmavování zpětných zrcátek, středního a vnějšího na straně řidiče, sklopné opěradlo spolujezdce

Ruský parlament legalizuje armády žoldáků Ruský parlament legalizuje armády žoldáků

Ruský parlament začne v únoru projednávat návrh zákona o…

OBRAZEM: Nejstarší metro na světě jezdí už přes 155 let OBRAZEM: Nejstarší metro na světě jezdí už přes 155 let

Londýnské metro je nejstarší podzemní dráha na světě.…

Ukrajina zase začne nakupovat plyn z Ruska Ukrajina zase začne nakupovat plyn z Ruska

Ukrajina letos v důsledku rozhodnutí švédského…

U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie

V právní kanceláři MSB Legal, která zastupuje…

 

Štítky SUV Opel Testy

Technické údaje
Motor Opel Antara 2.0 CDTI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 6.8 / 7.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1420
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1850 / 522
Rozměr pneu:235/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1704
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1562
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Antara 2.0 CDTI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč

Opel zlevnil Antaru, a to dost radikálně. Zatímco ještě…

GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže

Evropská větev koncernu General Motors svolává do…

 



 
Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Dnes 12:56

Americká značka Ford evropskému trhu nadále věří, přestože to v posledních letech mohlo vypadat jinak. Jednoho tradičního modelu se ale patrně zbaví.




Blesk.cz

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se proto s oběťmi

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se…

Papež František se v úterý v Chile setkal s oběťmi sexuálního zneužívání, kterého se v minulosti dopustili…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útěk kvůli dopingu? Ruští atleti se masově odhlašovali z mítinku

Útěk kvůli dopingu? Ruští atleti se masově…

Ruská atletická federace začala prověřovat podezřelé množství odhlášených účastníků halového mítinku v Irkutsku…

 

Reflex.cz

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o polovinu. Nová revoluční technologie ho ale brzy vzkřísí

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o…

Cena bitcoinu spadla za posledních šest týdnů skoro o polovinu. Z téměř 20 tisíc dolarů na méně než 11 tisíc. Po…

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země. Letos musí splatit obří dluh, hlavně kvůli Sobotkově vládě

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země.…

Stát musí letos od ledna do prosince vrátit věřitelům přes 300 miliard korun, tedy takřka o třetinu více peněz…