Opel Astra 2016: Nejčerstvější informace přímo z Německa
Německý časopis Auto Bild dostal šanci nahlédnout rüsselsheimským trošku "pod sukni", co se vývoje nové generace kompaktu Astra týče. S vývojovým prototypem se dokonce svezl a referuje, že je vůz agilnější, než doposud, mnohem zajímavější jsou však ty "doplňkové" informace, k nimž se redaktor dostal.
Nadšenější jízdní projev je v první řadě zásluhou dramatické redukce váhy. Jak známo, současná Astra je, stejně jako o třídu větší Insignia v rámci svého segmentu otesánkem, u něhož se na nějaké to kilo oceli nehledělo. Chystaná Astra zjedná nápravu, kompletně nově vyvinutá auta na nové platformě D2XX by ve srovnatelných specifikacích měla shodit minimálně 120 kg, u některých z nich ale dokonce až dva metráky, což už představuje výrazný skok kupředu.
Svůj vliv na nižší hmotnost ale bude mít i fakt, že tento německý kompakt bude kompaktnější - rozvor náprav se má zkrátit o 23 mm, celková délka pak o 49 mm. Díky lepšímu obestavění vnitřního prostoru však současně dojde ke zvětšení prostoru pro posádku - v oblasti kolen přibude nezanedbatelných 34 mm. Tříramenný volant a lepší sedadla pak propůjčí interiéru sportovní styl. Opel patřil k průkopníkům adaptivních tlumičů v této třídě, novinka však o ně má přijít, počítat bychom neměli ani s pohonem všech kol nebo dvouspojkovou převodovkou.
Ohledně motorizací zatím žádné nové zprávy, takže Němci jen spekulují nad nabídkou kompletně nové škály downsizovaných tří- a čtyřválcových turbobenzinů 1.0/77 kW, 1.4/106 kW a 1.6/147 kW. Turbodiesely o objemu 1,6 l by mohly mít výkony 69 kW, 102 kW a 125 kW. Premiéra Astry 2016 proběhne 17. září na autosalonu ve Frankfurtu a lze předpokládat designovou spřízněnost s aktuální Corsou, Opel vzhled vozu označuje jako "úžasný"...