Opel Astra ST vs. Ford Focus Kombi: První dojmy

Opel Astra ST vs. Ford Focus Kombi: První dojmy

 
 

Schyluje se k velkému souboji nejen o nejprodávanější kombi nižší střední třídy, ale i o samotné udržení této kategorie proti vítězícím minivanům. Dva favorité vstupují do boje.

Velkoprostorové modely se za nedlouhou dobu staly takovým hitem, že jsou už de facto implicitní volbou evropských rodin. Vzdušnost a vnitřní výška ve spojení s kratší celkovou délkou jsou velkými lákadly. Ovšem klasické kombi to nevzdává – nabízí také řadu výhod. Dva debutanti jsou toho nejlepším příkladem.

Opel tentokrát nevyzývá Volkswagen, ale sám je vyzván Fordem. Oba mají se stavbou malých kombíků přebohaté zkušenosti, mnohem větší, než soupeř se dvěma véčky. Proto očekáváme lahůdkový souboj elegance s jízdní precizností. Zatímco Ford své nové kombi představil už v Ženevě, šlo o statickou premiéru nehotového prototypu; nebylo možné vůbec nahlédnout dovnitř. Opel si počkal na podzim, avšak přestavuje svůj kombík v definitivní podobě, navíc s názvem, který je významný i pro Ford, i když úplně jiným způsobem.

První pohledové srovnání dopadlo podle očekávání. Opel znovu stvořil elegantní a kompaktně působící celek, ukončený tak neuvěřitelně povedenou zádí, že vypadá ještě lépe, než hodně ambiciózní hatchback. Narůstající boční prolis se hezky trefuje mezi nepřehnaná koncová světla a mistrovsky vyřezaný D-sloupek, zároveň ukončující nízký pás oken a rozehrávající novou hru se zadními dveřmi s velkým oknem. Výsledku to sluší ze všech stran a na hezkých kolech unikátně kombinuje prostor s elegancí, jako všechny dosavadní astry a kadety s výjimkou Astry F.

I fokusu kombi to sluší více, než základnímu hatchbacku; v tom soupeři dosáhli shody. Zatímco neuvěřitelně nafouklý hatchback byl z některých úhlů hodně nezvyklý, kombi našlo přímější cestu k evropským srdcím. Hmotnější záď si rozumí s masivní a dynamickou přídí lépe, než kudrlinka s obřími světlomety, kterou už známe z hatchbacku. Přesto lze vypozorovat zásadní změny v přístupu; Ford narozdíl od Opelu nepoužil pro kombi delší rozvor, proto je vzadu hmotnější. A také se uchýlil ke kolmějším zadním dveřím, které ho donutily daleko více se snažit o zamaskování optické tíže. Proto nacházím místo jednoduchých oblouků složitou hru horizontálních prolisů, které svůj účel splnily, ale měly s tím zřetelně hodně práce.

Na zadních sedadlech čekají největší rozdíly. Ford ustoupil sedákem maximálnímu prostoru pro zavazadla a výsledkem je, že podélně nelze hovořit o nadbytku místa. Sedne-li si dopředu velká postava, druhá velká za ní přijde o místo pro kolena. Na šířku a výšku ovšem vládne přepych, pokažený jen jednoduchým provedením LED-lampičky bez vypínače a směrování paprsku. Sedačky mají standardní rozměry (47 x 58 cm), ovšem také kvalitní kůži a příjemné tvarování. Opěrky hlavy by se však mohly vysouvat výš a loketní opěrka se obtížně vyklápí. V astře je vzadu místa pro nohu přes nohu. Ani hlava v nejmenším nestrádá, o chlup slabší je to jen na šířku. Loket koliduje s dveřními výplněmi, avšak ve fordu se s nimi potkává rovnou celá paže, což také není příliš příjemné. V obou případech jsou dveře vyplněné ekonomickým tvrdým plastem bez nějakého rozmazlování. Opel však nabízí lépe provedenou čtecí lampičku.

Nejzajímavější je srovnání zavazadelníků. Zatímco do astry je díky skloněné zádi mnohem příjemnější přístup, ford zase nabízí skvělou kinematiku víka, kterým stačí jen houpnout a snadno se samo dovře. Focus také zvedá páté dveře mnohem výše a narozdíl od opelu pod nimi projde i 188centimetrová postava (opel 184 cm). Opel nabízí o plné čtyři centimetry delší podlahu (108 cm), ovšem mezi pevnými rovnými bočnicemi je výrazně méně místa (101 vs. 115 cm). Nakládací hrana je v obou případech přijatelných 59 centimetrů nad zemí. Ve variabilitě ovšem dominuje opel. Začíná to druhým dnem, které fordu chybí, pokračuje integrovanými fixačními kolejničkami a velký náskok znamená i dálkové sklápění zadního opěradla tlačítkem. I díky němu je sklápění mnohem snazší. Opel zdá se vítězí v praktičnosti, Ford zase v objemu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Češi začali vymáhat kyperské dluhy, jde o desítky miliard Češi začali vymáhat kyperské dluhy, jde o desítky miliard

APS Holding draží nemovitosti, jež propadly ve prospěch…

Kyrgyzští politici volají po padání hlav kvůli zakázce pro Liglass Trading Kyrgyzští politici volají po padání hlav kvůli zakázce pro Liglass Trading

Obvinění z blamáže i volání po padání hlav ve vládě zní v…

Americký Senát přiklepl Ukrajině miliardy dolarů podporu její bezpečnosti Americký Senát přiklepl Ukrajině miliardy dolarů podporu její bezpečnosti

Senát Spojených států schválil návrh zákona o americkém…

Po Trumpovi vyznamenal židovský fond i Zemana. Jako bojovníka za svobodu Po Trumpovi vyznamenal židovský fond i Zemana. Jako bojovníka za svobodu

Americký židovský fond udělil v New Yorku prezidentu…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá

Ze spolupráce Toyoty a Subaru vzešlo jedno z…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
V Česku koupíte Ferrari F40 za pět tisíc korun! Chtít jej nebudete ani zdarma

V Česku koupíte Ferrari F40 za pět tisíc korun! Chtít jej nebudete ani zdarma

Dnes 11:55

Jsou repliky zdařilé a méně zdařilé. A pak je tu toto Ferrari F40, které nabízí český prodejce za směšnou částku. Přesto se zájemci nehrnou.




Blesk.cz

Zadlužený Marek Taclík: Dostal stopku a další naději!

Zadlužený Marek Taclík: Dostal stopku a další naději!

Má, co chtěl. Po uši zadlužený Marek Taclík (44) už má v rukou rozhodnutí úřadů ohledně svého osobního bankrotu.…

Muž, kterému Míša říkala „tati“, promluvil o policii: Proč dívku nenašli?

Muž, kterému Míša říkala „tati“, promluvil o…

Tři čtvrtě roku pátrání po Míše Muzikářové nepřineslo žádné výsledky. Třináctiletá dívenka zmizela začátkem…

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Chyby v derby, ale slabší známku dostali sudí jinde

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Chyby v derby, ale slabší známku…

V 7. kole HET ligy poutalo největší pozornost derby Slavie se Spartou a prestižní zápas se bez kontroverzí…

Derby očima fanouška: Jak ultras Sparty v kotli  mlátili vlastní příznivce

Derby očima fanouška: Jak ultras Sparty v kotli…

Nejednota Sparty je patrná nejen na hřišti, ale i v hledišti. Do redakce deníku Sport a serveru iSport.cz…

 

Reflex.cz

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři týdny, politici selhali, říká novinářka Uhlová

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři…

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých zaměstnáních. Spojovalo je jedno: náročné podmínky a…

Výbuch rakety desetkrát jinak. Elon Musk zveřejnil video plné neúspěchů svého vesmírného programu

Výbuch rakety desetkrát jinak. Elon Musk zveřejnil…

I když je vesmírný projekt SpaceX vizionářského miliardáře Elona Muska známý pro svou nekompromisní přesnost,…