Opel Astra ST vs. Ford Focus Kombi: První dojmy

Opel Astra ST vs. Ford Focus Kombi: První dojmy

 
 

Schyluje se k velkému souboji nejen o nejprodávanější kombi nižší střední třídy, ale i o samotné udržení této kategorie proti vítězícím minivanům. Dva favorité vstupují do boje.

Velkoprostorové modely se za nedlouhou dobu staly takovým hitem, že jsou už de facto implicitní volbou evropských rodin. Vzdušnost a vnitřní výška ve spojení s kratší celkovou délkou jsou velkými lákadly. Ovšem klasické kombi to nevzdává – nabízí také řadu výhod. Dva debutanti jsou toho nejlepším příkladem.

Opel tentokrát nevyzývá Volkswagen, ale sám je vyzván Fordem. Oba mají se stavbou malých kombíků přebohaté zkušenosti, mnohem větší, než soupeř se dvěma véčky. Proto očekáváme lahůdkový souboj elegance s jízdní precizností. Zatímco Ford své nové kombi představil už v Ženevě, šlo o statickou premiéru nehotového prototypu; nebylo možné vůbec nahlédnout dovnitř. Opel si počkal na podzim, avšak přestavuje svůj kombík v definitivní podobě, navíc s názvem, který je významný i pro Ford, i když úplně jiným způsobem.

První pohledové srovnání dopadlo podle očekávání. Opel znovu stvořil elegantní a kompaktně působící celek, ukončený tak neuvěřitelně povedenou zádí, že vypadá ještě lépe, než hodně ambiciózní hatchback. Narůstající boční prolis se hezky trefuje mezi nepřehnaná koncová světla a mistrovsky vyřezaný D-sloupek, zároveň ukončující nízký pás oken a rozehrávající novou hru se zadními dveřmi s velkým oknem. Výsledku to sluší ze všech stran a na hezkých kolech unikátně kombinuje prostor s elegancí, jako všechny dosavadní astry a kadety s výjimkou Astry F.

I fokusu kombi to sluší více, než základnímu hatchbacku; v tom soupeři dosáhli shody. Zatímco neuvěřitelně nafouklý hatchback byl z některých úhlů hodně nezvyklý, kombi našlo přímější cestu k evropským srdcím. Hmotnější záď si rozumí s masivní a dynamickou přídí lépe, než kudrlinka s obřími světlomety, kterou už známe z hatchbacku. Přesto lze vypozorovat zásadní změny v přístupu; Ford narozdíl od Opelu nepoužil pro kombi delší rozvor, proto je vzadu hmotnější. A také se uchýlil ke kolmějším zadním dveřím, které ho donutily daleko více se snažit o zamaskování optické tíže. Proto nacházím místo jednoduchých oblouků složitou hru horizontálních prolisů, které svůj účel splnily, ale měly s tím zřetelně hodně práce.

Na zadních sedadlech čekají největší rozdíly. Ford ustoupil sedákem maximálnímu prostoru pro zavazadla a výsledkem je, že podélně nelze hovořit o nadbytku místa. Sedne-li si dopředu velká postava, druhá velká za ní přijde o místo pro kolena. Na šířku a výšku ovšem vládne přepych, pokažený jen jednoduchým provedením LED-lampičky bez vypínače a směrování paprsku. Sedačky mají standardní rozměry (47 x 58 cm), ovšem také kvalitní kůži a příjemné tvarování. Opěrky hlavy by se však mohly vysouvat výš a loketní opěrka se obtížně vyklápí. V astře je vzadu místa pro nohu přes nohu. Ani hlava v nejmenším nestrádá, o chlup slabší je to jen na šířku. Loket koliduje s dveřními výplněmi, avšak ve fordu se s nimi potkává rovnou celá paže, což také není příliš příjemné. V obou případech jsou dveře vyplněné ekonomickým tvrdým plastem bez nějakého rozmazlování. Opel však nabízí lépe provedenou čtecí lampičku.

Nejzajímavější je srovnání zavazadelníků. Zatímco do astry je díky skloněné zádi mnohem příjemnější přístup, ford zase nabízí skvělou kinematiku víka, kterým stačí jen houpnout a snadno se samo dovře. Focus také zvedá páté dveře mnohem výše a narozdíl od opelu pod nimi projde i 188centimetrová postava (opel 184 cm). Opel nabízí o plné čtyři centimetry delší podlahu (108 cm), ovšem mezi pevnými rovnými bočnicemi je výrazně méně místa (101 vs. 115 cm). Nakládací hrana je v obou případech přijatelných 59 centimetrů nad zemí. Ve variabilitě ovšem dominuje opel. Začíná to druhým dnem, které fordu chybí, pokračuje integrovanými fixačními kolejničkami a velký náskok znamená i dálkové sklápění zadního opěradla tlačítkem. I díky němu je sklápění mnohem snazší. Opel zdá se vítězí v praktičnosti, Ford zase v objemu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa

Podívejte se na devět největších lodí různých kategorií.…

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak přijdou bouřky

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak…

Také sobotním dnem nás budou provázet místy silné bouřky. Očekáváme polojasno až oblačno, během dne přibývání…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku k disku a zase zpět

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku…

Po sedmi letech strávených hlavně péčí o rodinu a své dvě děti se letos na jaře na hudební scénu vrátil…

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy vést letadla, situace začíná být alarmující

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy…

Ředitel britského Národního úřadu řízení leteckého provozu uvádí, že pokud nedojde ve Velké Británii k radikální…