Opel Astra ST vs. Ford Focus Kombi: První dojmy

Opel Astra ST vs. Ford Focus Kombi: První dojmy

 
 

Schyluje se k velkému souboji nejen o nejprodávanější kombi nižší střední třídy, ale i o samotné udržení této kategorie proti vítězícím minivanům. Dva favorité vstupují do boje.

Velkoprostorové modely se za nedlouhou dobu staly takovým hitem, že jsou už de facto implicitní volbou evropských rodin. Vzdušnost a vnitřní výška ve spojení s kratší celkovou délkou jsou velkými lákadly. Ovšem klasické kombi to nevzdává – nabízí také řadu výhod. Dva debutanti jsou toho nejlepším příkladem.

Opel tentokrát nevyzývá Volkswagen, ale sám je vyzván Fordem. Oba mají se stavbou malých kombíků přebohaté zkušenosti, mnohem větší, než soupeř se dvěma véčky. Proto očekáváme lahůdkový souboj elegance s jízdní precizností. Zatímco Ford své nové kombi představil už v Ženevě, šlo o statickou premiéru nehotového prototypu; nebylo možné vůbec nahlédnout dovnitř. Opel si počkal na podzim, avšak přestavuje svůj kombík v definitivní podobě, navíc s názvem, který je významný i pro Ford, i když úplně jiným způsobem.

První pohledové srovnání dopadlo podle očekávání. Opel znovu stvořil elegantní a kompaktně působící celek, ukončený tak neuvěřitelně povedenou zádí, že vypadá ještě lépe, než hodně ambiciózní hatchback. Narůstající boční prolis se hezky trefuje mezi nepřehnaná koncová světla a mistrovsky vyřezaný D-sloupek, zároveň ukončující nízký pás oken a rozehrávající novou hru se zadními dveřmi s velkým oknem. Výsledku to sluší ze všech stran a na hezkých kolech unikátně kombinuje prostor s elegancí, jako všechny dosavadní astry a kadety s výjimkou Astry F.

I fokusu kombi to sluší více, než základnímu hatchbacku; v tom soupeři dosáhli shody. Zatímco neuvěřitelně nafouklý hatchback byl z některých úhlů hodně nezvyklý, kombi našlo přímější cestu k evropským srdcím. Hmotnější záď si rozumí s masivní a dynamickou přídí lépe, než kudrlinka s obřími světlomety, kterou už známe z hatchbacku. Přesto lze vypozorovat zásadní změny v přístupu; Ford narozdíl od Opelu nepoužil pro kombi delší rozvor, proto je vzadu hmotnější. A také se uchýlil ke kolmějším zadním dveřím, které ho donutily daleko více se snažit o zamaskování optické tíže. Proto nacházím místo jednoduchých oblouků složitou hru horizontálních prolisů, které svůj účel splnily, ale měly s tím zřetelně hodně práce.

Na zadních sedadlech čekají největší rozdíly. Ford ustoupil sedákem maximálnímu prostoru pro zavazadla a výsledkem je, že podélně nelze hovořit o nadbytku místa. Sedne-li si dopředu velká postava, druhá velká za ní přijde o místo pro kolena. Na šířku a výšku ovšem vládne přepych, pokažený jen jednoduchým provedením LED-lampičky bez vypínače a směrování paprsku. Sedačky mají standardní rozměry (47 x 58 cm), ovšem také kvalitní kůži a příjemné tvarování. Opěrky hlavy by se však mohly vysouvat výš a loketní opěrka se obtížně vyklápí. V astře je vzadu místa pro nohu přes nohu. Ani hlava v nejmenším nestrádá, o chlup slabší je to jen na šířku. Loket koliduje s dveřními výplněmi, avšak ve fordu se s nimi potkává rovnou celá paže, což také není příliš příjemné. V obou případech jsou dveře vyplněné ekonomickým tvrdým plastem bez nějakého rozmazlování. Opel však nabízí lépe provedenou čtecí lampičku.

Nejzajímavější je srovnání zavazadelníků. Zatímco do astry je díky skloněné zádi mnohem příjemnější přístup, ford zase nabízí skvělou kinematiku víka, kterým stačí jen houpnout a snadno se samo dovře. Focus také zvedá páté dveře mnohem výše a narozdíl od opelu pod nimi projde i 188centimetrová postava (opel 184 cm). Opel nabízí o plné čtyři centimetry delší podlahu (108 cm), ovšem mezi pevnými rovnými bočnicemi je výrazně méně místa (101 vs. 115 cm). Nakládací hrana je v obou případech přijatelných 59 centimetrů nad zemí. Ve variabilitě ovšem dominuje opel. Začíná to druhým dnem, které fordu chybí, pokračuje integrovanými fixačními kolejničkami a velký náskok znamená i dálkové sklápění zadního opěradla tlačítkem. I díky němu je sklápění mnohem snazší. Opel zdá se vítězí v praktičnosti, Ford zase v objemu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Moodys zhoršila úvěrové ratingy Číny, ekonomika země zpomaluje Moodys zhoršila úvěrové ratingy Číny, ekonomika země zpomaluje

Mezinárodní ratingová agentura Moodys dnes zhoršila…

Home Creditu stoupl čistý zisk o čtvrtinu na více než dvě miliardy Home Creditu stoupl čistý zisk o čtvrtinu na více než dvě miliardy

Skupině Home Credit v prvním čtvrtletí 2017 stoupl čistý…

Řecká burza roste o desítky procent, investoři věří zažehnání dluhové krize Řecká burza roste o desítky procent, investoři věří zažehnání dluhové krize

Spekulanti letos proměnili burzu v Řecku ve středomořské…

Británie po útoku zvýšila stupeň ohrožení na nejvyšší Británie po útoku zvýšila stupeň ohrožení na nejvyšší

Dvaadvacet mrtvých, včetně osmileté holčičky, a 59…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Dnes 08:00

Bavorská automobilka má v plánu se více zabývat autonomními vozidly. A nejen tím. Tradiční „orientace na řidiče“ však z vozů BMW údajně nevymizí.




Blesk.cz

Rudolf Jelínek o dabování Rogera Moorea (†89) v Bondovce: Nebyla to těžká práce, člověk hekal, sténal a podobně

Rudolf Jelínek o dabování Rogera Moorea (†89) v…

Jako James Bond porazil všechny filmové bídáky, zákeřná nemoc však byla silnější. Britský herec Roger Moore…

„Jiřák“ se ve čtvrtek změní v Asii. Ochutnáte i tradiční pokrmy

„Jiřák“ se ve čtvrtek změní v Asii. Ochutnáte i…

Máte rádi asijskou kulturu a kuchyně? Navštivte 25. května festival Asie vzdálená a blízká na náměstí Jiřího…

 

iSport.cz

Nováček na Giru Hirt nadchl v legendárním kopci: Budu zas bojovat!

Nováček na Giru Hirt nadchl v legendárním kopci:…

Královská etapa cyklistického Gira d'Italia přinesla v úterý „královskou“ podívanou i pro české fanoušky. Ve…

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Přestupová sága dvou zlínských hvězd končí. Stoper Jakub Jugas (24) podepsal tříletý kontrakt se Slavií a…

 

Reflex.cz

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky. Internet si dělá legraci z Kajínkova propuštění

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky.…

Je to pár hodin, co se Jiří Kajínek zjevil před zástupem novinářů ve svítivě zeleném tílku a po 23 letech poprvé…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…