18.5. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Opel Corsa GSi odhaluje detaily: Čím se liší od běžných verzí a co přebírá z vrcholné OPC?

 

Zákazníkům, kterým se zdá vrcholné OPC příliš rychlé a drahé, nabídne Opel krotší verzi GSi. S výkonem 110 kW se bude jednat o takzvaný „warm hatch“.

O připravované Corse GSi jsme již krátce psali. Nyní se pokusíme dřívější informace doplnit o některé nové, které se mezitím objevily. Jak jistě víte, označení GSi se na sportovních verzích vozů značky Opel objevuje již desítky let a tedy dávno před tím, než vznikla značka „OPC“, coby ještě výkonnější a sportovnější varianta. S příchodem OPC tak GSi sestoupilo o stupeň níže.

V případě Corsy se tak nebude jednat o ostrý hatchback neboli „hot hatch“, ale o auto, které bývá v anglické literatuře označované jako „warm hatch“. Je určeno těm, kteří se rádi svezou svižně a spíše než na jízdní výkony, konkrétně zrychlení a maximální rychlost, kladou důraz na ovladatelnost a radost z jízdy. V tomto bývají „warm hatche“ mnohdy lepší než vrcholné ostré verze, právě z důvodu mnohem nižšího výkonu, s nímž si podvozek dokáže snáze poradit. Tyto sportovní varianty rovněž nevyžadují tak velké zkušenosti od svého řidiče. Je tedy v podstatě snazší se s nimi na běžných silnicích dobře svézt než s mnohdy poněkud přemotorovanými „bestiemi“, které vyžadují opravdu pevnou roku na volantu.

Druhá nejvýkonnější

S Corsou GSi přichází pohon v podobě čtyřválce 1.4 Turbo. Výkon motoru 110 kW potěší, ale ještě více zaujme maximum točivého momentu 220 N.m, dostupného od 3000 do 4500 otáček za minutu. Otáčky jsou mírně vyšší, než jsme u přeplňovaných benzinových motorů zvyklí, na druhou stranu to dobře koresponduje se sportovním zaměřením vozu. Spotřeba paliva sice není u sportovní verze tím hlavním, co by kupující řešil, přesto je zajímavá. Opel u Corsy GSi udává apetit ve městě 7,9-7,8 l, mimo město 5,4 až 5,2 a v kombinovaném cyklu 6,3 až 6,2 litrů na 100 km. Spotřebu paliva již Opel u Corsy GSi určoval dle nového měřícího cyklu WLTP, uvedené hodnoty jsou však přepočtem na starší cyklus NEDC.

Opel rozšiřuje nabídku sportovních modelů GSi. Není však Corsa GSi zklamáním?

Zajímavější než spotřeba paliva jsou však jízdní výkony. Opel udává zrychlení z klidu na 100 km/h za velmi dobrých 8,9 sekundy. Maximální rychlost je 207 km/h. V praxi důležitější solidní pružnost motoru dokazuje údaj o zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň za 9,9 sekundy. Převodovka je samozřejmě šestistupňová, přičemž její „kvalty“ byly optimalizovány - rozuměj zkráceny, jak se na sportovní verzi sluší.

Podvozek z OPC

Motor verze GSi sice výkonem dost ztrácí na OPC (Corsa OPC je poháněna čtyřválcem 1.6 Turbo o výkonu 152 kW), avšak dle vyjádření Opelu by se podvozek obou verzí neměl příliš lišit. GSi tak využívá některé komponenty z OPC, a to včetně brzd. Jezdí na 18palcovch kolech a obouvá pneumatiky 215/40 R18.

Corsu GSi poznáte na první pohled jak zvenku, tak také v kabině. Zepředu zaujme typická maska chladiče s rozměrným vstupem vzduchu. A dále specificky řešená kapota motoru s přídavným úzkým ale zároveň širokým otvorem. Vůz bude nabízen pouze v třídveřové variantě karoserie a to v zajímavých a hlavně pestrých barvách. Na třetích dveřích přibude spoiler, který rozhodně není jen pouhou ozdobou, ale má přinést zvýšení přítlaku zadní nápravy k vozovce.

V kabině jsou zastoupena standardní sportovní sedadla, za příplatek bude možné získat ještě sportovnější Recaro známé z OPC. Nebudou chybět sportovní hliníkové pedály či kožený volant a hlavice řadicí páky.

Zbývá odpovědět na otázku kdy a zda vůbec se Corsa GSi objeví na českém trhu. Dle vyjádření Opelu Česká republika se dovoz této varianty zatím zvažuje, neboť není jasné, zda bude prodej GSi u nás vůbec rentabilní. Proto ani česká cena vozu není zatím známá, dokonce ani přibližná.

Spolupracujeme s TipCars.com
Návrh italského rozpočtu narazí u Evropské komise Návrh italského rozpočtu narazí u Evropské komise

Evropská komise zamítne kontroverzní návrh italského…

T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu

Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 



První jízdní dojmy: Opel Corsa GSi je OPC v přestrojení První jízdní dojmy: Opel Corsa GSi je OPC v přestrojení

Nová sportovní Corsa GSi je takovým odvarem z modelu OPC.…

Opel Corsa GSi vstupuje na český trh. Kolik za tenhle warm hatch dáte? Opel Corsa GSi vstupuje na český trh. Kolik za tenhle warm hatch dáte?

Sportovně střižený hatchback je nabízen s jediným…

 



 
Další automobilky se v Evropě zbavují dieselových motorů. Které tentokrát?

Další automobilky se v Evropě zbavují dieselových motorů. Které tentokrát?

Dnes 16:50

Zatímco některé automobilky v souvislosti s novými emisními normami omezují svou nabídku vznětových motorů, jiné se jich rovnou zbavují.




Blesk.cz

Na krymské škole vraždil student, zabil nejméně 18 lidí. Bombu schoval v jídelně

Na krymské škole vraždil student, zabil nejméně 18…

Ruské úřady označily středeční výbuch na střední průmyslové škole v Kerči na anektovaném Krymu za vraždu,…

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal partner! Podle Angeliny Jolie

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal…

Radka Kozáková před pěti lety prožila obrovský šok. Naprostou náhodou přišla na to, že má zhoubný nádor prsu. V…

 

iSport.cz

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit slovenský trenér Kozák

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit…

Záhadná rezignace už dostává reálné obrysy. Slovenský reprezentační trenér Ján Kozák rezignoval den po sobotní…

 

Reflex.cz

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…

Kniha „H2O a poklad šíleného oka“ řeší záhady ve stylu českého Harryho Pottera

Kniha „H2O a poklad šíleného oka“ řeší záhady ve…

Spisovatel, básník a textař Petr Stančík a ilustrátorka Galina Miklínová už loni překvapili knižní trh, když se…