Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia EV5 oficiálně: Kompakt i vlajková loď zároveň? Posuďte sami!

Kia EV5
Kia EV5
Kia EV5
Kia EV5
17 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (22)

Kia EV5 přináší rovnováhu mezi rozměry, funkčností a komfortem. Kompaktní SUV na platformě E-GMP završuje elektrickou trojici korejské značky.

Pro průnik mezi elektrická SUV obsadila Kia s modelem EV9 nejvyšší segment a následně s EV3 zamířila mezi kompakty. Nyní vyplňuje tuto propastnou mezeru a představuje prostřední EV5 v segmentu C-SUV. Je tedy klíčovým prvkem pro kompletní pokrytí portfolia bateriových vozů.

Kia EV5 vychází z globální platformy E-GMP. S délkou 4610 mm a rozvorem 2750 mm přejímá aktuální designový jazyk, který více tíhne k EV3. Ten futuristickým způsobem spojuje zaoblenou siluetu s geometricky přímými linkami. Ducha moderny podtrhují kontrastní prvky v černé barvě, které najdeme na náraznících, 19palcových kolech a sloupcích. Ty jsou konstruované tak, aby maximalizovaly výhled z vozu. Široké víko zavazadelníku usnadňuje nakládku zavazadel.

Kia se rozhodla interiér nekomplikovat a zvolila minimalistický, avšak funkční koncept. Horní části dominuje panoramatický displej sdružující 12,3palcový přístrojový štít a stejně velký infotainment. Mezi nimi se nachází ještě 5palcový dotykový panel ovládání klimatizace. Digitální plocha nabízí různá grafická zpracování, velkoformátovou navigaci a systém podporuje aktualizace vzduchem. Večer interiér rozzáří náladové osvětlení, zatímco o hudební kulisu se postará audiosystém Harman Kardon. Přístup do vozu usnadní digitální klíč.

O krok dále je Kia EV5 také v oblasti komfortu. Relaxačním sedadlům nechybí polohovací funkce ani masážní programy. Široká středová konzola byla navržena s ohledem na maximalizaci úložných prostor a variabilitu. Díky posuvné funkci si ji užijí i cestující vzadu. Ti mají k dispozici asi největší luxus – například výklopné stolky, kapsy v předních opěradlech, posuvnou loketní opěrku s držáky na kelímky i drobnosti a vlastní přizpůsobení teploty díky třízónové klimatizaci. Druhou řadu lze navíc složit do roviny.

Ohledně výkonu elektromotorů automobilka mlčí. Prozradila, že novinka bude nabízena s pohonem obou náprav a nikl-kobalt-manganovými bateriemi o kapacitách 60,3 a 81,4 kWh pro maximální dojezd 530 km. Nabíjení z 10 na 80 % zabere jen půl hodiny. EV5 bude schopná napájet externí zařízení, například během kempování. Pro tyto aktivity se hodí tažná síla 1.200 kg. Později bude fungovat i jako zásobárna energie, například pro domácnost.

Samozřejmostí jsou všechny bezpečnostní asistenty pro splnění pětihvězdičkového standardu Euro NCAP, včetně autonomních prvků pro jízdu po dálnici a vzdálené parkování.

Video placeholder
Kia EV5 • Zdroj: Kia

Zdroj: Kia I Video Kia

Vstoupit do diskuze (22)