Opel Flextreme GT/E Concept: Něco prý příjde

Opel Flextreme GT/E Concept: Něco prý příjde

 
 

Opel uvedl tiskové materiály k novému konceptu titulkem: Tvary těch, co přijdou. Další směřování firemního designu naznačuje v Ženevě koncept Flextreme GT/E.

Studie Opel Flextreme GT/E Concept je pětidveřovým kupé na pomezí střední a vyšší střední třídy. Pro výsledný tvar auta jsou určující proporce karoserie (délka 4762 mm, šířka 1871 mm, výška 1308 mm a rozvor 2900 mm), design konceptu ale spojuje nejnovější prvky sériových modelů s dalšími nápady, které se mají promítnout do budoucích modelů.

Dlouhá nízká příď vzdáleně připomíná Opel Speedster, ale hlavním cílem konstruktérů bylo spojit protichůdné požadavky malé čelní plochy a ochrany chodců při případném střetu. Maska chladiče - výrazně rozšířená a vystupující vpředu z profilu vozu - se stává dominantní téměř jako u sportovních Mercedesů. Kolem jejich horních rohů se nacházejí diodové světlomety, které tak efektně využívají obrys denních světel známý z nové Astry nebo Insignie.

Z boku Flextreme GT/E zaujme linií střechy ve stylu kupé a absencí jakýchkoliv výběžků karoserie. Místo klik dveří Opel použil světelné senzory (dveře se otevřou po zakrytí senzoru rukou), zpětná zrcátka nahradily malé kamery. Boční dveře FlexDoors se otevírají od sebe, stejně jako na nové generaci Opelu Meriva. Průhledné panely ve střeše mají proměnlivé zatmavení podle rozdílu teploty vně a uvnitř auta.

Hlavní ambicí konstruktérů bylo minimalizovat aerodynamický odpor. Výsledný součinitel je 0,22. V zájmu zlepšení aerodynamiky byla redukována čelní plocha, vůz je vysoký jen 1308 mm a má zcela zakrytý spodek. 21palcová kola obouvají pneumatiky 195/45, protože zbytečná šířka pneumatik také zhoršuje aerodynamiku. Turbulence kolem karoserie jsou redukovány účelově navrženými ráfky a zejména aerodynamickým prvkem na zádi.

V zadních blatnících jsou ukryty 350 mm dlouhé výsuvné panely, které tvoří boční spoilery. V rychlosti nad 50 km/h se vysunou a tím změní proudění vzduchu kolem zadních rohů karoserie, aby se eliminovaly turbulence.

Karoserie je navíc vyrobena z hliníku a kompozitních materiálů, které jsou použity na povrchové díly. Místo klasických skel použil Opel lehké polykarbonáty. Celková úspora hmotnosti má být 40 % ve srovnání s konvenčními materiály, nicméně údaj o hmotnosti zveřejněn nebyl.

Pohon konceptu je elektrický, konkrétně se jedná o řešení E-REV, které se v sériové výrobě objeví v Opelu Ampera a sesterském Chevroletu Volt. Flextreme GT/E je první demonstrací tohoto pohonu v tak velkém automobilu, přesto má elektromotor dobíjený spalovacím motorem stačit k překonání rychlosti 200 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h pod 9 sekund.

Elektromotor má maximum výkonu 120 kW a nejvyšší točivý moment 370 Nm. Pohání přední kola a je napájen z 16kWh li-ion baterií uspořádaných do tvaru T ve středovém tunelu a pod zadními sedadly. Jmenovité napětí akumulátorů je 350 V a z rozvodné sítě (přípojka 230 V) se nabijí za 3 hodiny. Při plném nabití lze čistě na elektřinu urazit 60 km.

Další možností nabíjení je zážehový motor 1,4 l o výkonu 53 kW. S jeho pomocí je možné prodloužit akční rádius na více než 500 km. Opel v takovém případě odhaduje normovanou spotřebu 1,6 l/100 km a emise CO2 40 g/km.

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Alice má syna se svalovou dystrofií. Pojišťovna jí nedala ani na vozík

Alice má syna se svalovou dystrofií. Pojišťovna jí…

Lukáš (14) se narodil jako zdravé dítě. Když mu ale byly tři roky, všimla si jeho maminka Alice, že často padá.…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…