Opel Mokka: V Paříži s novým turbodieselem 1.6 CDTI
Novinka nahradí starší a o něco větší přeplňovaný naftový čtyřválec 1.7 CDTI/96 kW. Ten už svou přílišnou hlučností nárokům na moderní diesel zrovna nevyhovuje. Ale nezmizí zcela. Pohonnou jednotku už známe z malého MPV Meriva, větší Zafiry Tourer a také kompaktní Astry. Ač má menší zdvihový objem, výkon vzrostl o 4 kW na rovných 100 kW,. Točivý moment 320 N.m přenáší výhradně šestistupňová přímo řazená převodovka buď pouze na přední nápravu, nebo na všechna kola. Jeho maximální hodnota se zvedla o 20 N.m. Motoru nechybí pochopitelně ani start-stop.
Mokka s ním má alespoň papírově dost síly na to, aby z klidu na 100 km/h zrychlila těsně pod deset vteřin, konkrétně za 9,9 s. Jede 191 km/h, což určitě i na některých úsecích dálnic našich západních sousedů, kde ještě není omezená rychlost, zcela postačí. Kombinovaná spotřeba činí 4,1 l nafty na 100 km, což odpovídá vypouštěným emisím CO2 109 g/km. Tyto pro peněženky budoucích majitelů důležité údaje naopak klesly o 0,5 l, respektive 11 g/km. Uvidíme, jaké budou ty skutečně reálné v běžném provozu.
Ano, nový agregát bude možné kombinovat zatím pouze s manuálem. Šestistupňový automat i nadále zůstane v nabídce s „veteránem“ 1.7 CDTI/96 kW, u nás se tato verze aktuálně prodává v akci s výbavou Enjoy za nejméně 521.900 Kč.
Automobilka s bleskem ve znaku představí Mokku s novým „srdcem“ na nadcházejícím autosalonu v Paříži. U prodejců značky se objeví na začátku příštího roku, webové konfigurátory budou ovšem zřejmě spuštěny dříve, aby klienti mohli objednávat s předstihem. O cenách je tedy zatím předčasné hovořit. Zmínili jsme aktuální částku, kterou je nutné zaplatit za starší motor se samočinnou skříní, provedení s přímo řazenou přijde na alespoň 486.900 korun, takže si můžeme udělat patřičný obrázek.